VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
GMAC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 27/10/07, 13:17

VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen




par GMAC » 11/11/07, 14:05

Hier, een ander onderwerp van reflectie dat ik op dit moment.

De VMC is het echt nodig in een huis ???

Sommige huizen zijn uitgerust, sommige niet ... Vaak zeer oude huizen hebben geen, maar dat neemt niet weg dat ze comfortabel en gezond zijn.

Momenteel woon ik in een huis van 20 jaar oud, isolatie van binnenuit, holle bakstenen .... dubbele beglazing "geperforeerd" door mooie luchtinlaten. Ik stel me voor dat deze inzendingen bedoeld zijn voor de werking van de VMC, de geschiedenis van het niet in depressie brengen van het huis.

Alleen hier is:

-Wanneer Er is wind, veel was luchtstroom in het huis, notament vanwege deze luchtinlaten.

- Kortom, de luchtinlaat op de ramen, het is nog steeds een aanzienlijk verlies van calorieën.


Van de drie belangrijke types van VMC:

- Single stream: geen echte automatische besturing, wordt de warme lucht uit het huis, niet per se dat het noodzakelijk is.

- eenvoudige hygroregeerbare stroom: een beetje beter, de aspiratie wordt "zogenaamd" gedaan wanneer het nodig is, maar altijd een groot verlies aan calorieën.

- Dubbele stroom: wat is waarschijnlijk minder erger, de wisselaar herstelt calorieën, maar de installatie is verplicht, met name in renovatie ... niet om de prijs te noemen.


Kortom, de VMC is het echt nuttig? Zou het niet een Econological abberation? (Een ventilator om elektriciteit te pompen, om calorieën te evacueren).

Kortom, wat ik kan doen zonder VMC in mijn huis?
0 x
cosinus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/11/07, 16:01




par cosinus » 11/11/07, 16:19

Voor mij is de VMC wordt gebruikt om overtollig vocht in een huis te verwijderen. Ik was in staat om de gegrondheid van deze vordering uit eigen ervaring te beoordelen.
Er zijn een aantal jaren was ik een huis met VMC huren. De vorige huurder waarschijnlijk te oordelen dat de VMC was een bron van onnodige calorieën verlies had unplugged!
In eerste instantie was ik erachter kwam wat dan ook, na een jaar 1 / 2 sporen van vocht begon te verschijnen in de hoeken, ik aangesloten de VMC.
Dus mijn persoonlijke ervaring leert me dat de VMC is nodig om vocht uit een huis te verwijderen.
Zoals is ook waar dat calorieën verloren op deze manier ben ik nu gezien de enkele stroom VMC mijn nieuwe huis te vervangen door een dubbele stroom.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/11/07, 16:27

:pijl: Het lijkt mij dat het onderwerp is uitvoerig behandeld.

Algemeen werd gevonden dat het huis met de auto, een belangrijke concentratie van de verontreiniging.
Daarom is het erg belangrijk om de lucht te vernieuwen in onze huizen (en auto), gewoon verwijderen van opeenhopingen van verontreinigingen.

Dit resulteert in een onmiddellijke versterking voor het gemak en gezondheidskwaliteit:
Verwijderen van vocht, het risico van schimmels, allergenen, carcinogenen, verbetering van thermisch comfort dat degradeert als het% vocht toeneemt.

De extra energieverbruik veroorzaakt door de lucht beheer is grotendeels opgevangen door de winsten.
lt blijft een natuurlijker management kan worden beschouwd als woningen (zwaartekracht bijvoorbeeld).
Maar de toename van het afdichten van moderne gebouwen en verhoogde uitstoot (aerosolen, schoonmaakmiddelen, giftige dampen afkomstig van meubels, schilderijen, vloer- en wandbekleding ...) vereisen grote coëfficiënten van vernieuwing.

Dat is de essentie van de theorie kan de profs op dit gebied te ondersteunen met getallen. :?
2 x
GMAC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 27/10/07, 13:17




par GMAC » 11/11/07, 16:28

Dank u voor uw opmerkingen die u!

In dit geval zal ik me aan een Hygro A. met monden die verder gaan. Ik hoop ook een beetje lawaaierig model te vinden (ik waarschijnlijk vast aan lijnen aan trillingen doorgegeven te beperken.)

Het zal mijn werk volgend weekend denk ik ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/11/07, 16:52

GMAC schreef:In dit geval zal ik me aan een Hygro A. met monden die verder gaan. Ik hoop ook een beetje lawaaierig model te vinden (ik waarschijnlijk vast aan lijnen aan trillingen doorgegeven te beperken.)


Aldus moet men overgaan. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/11/07, 17:27

Vroeger was er inderdaad geen VMC, omdat de woningen niet zijn geïsoleerd, waterdamp, zeggen ambient vocht kunnen migreren van binnen naar buiten, uitzonderingen gemaakt van natuurlijk vochtige gebieden met een leefgebied stijl, gebaseerd op solide bakstenen, zoals Noord-Frankrijk, de bakstenen is bijzonder hydrofiel.
Met het tijdperk van de eerste isolatie, dat wil zeggen glaswol en polystyreen die, binnen isolatie, vormde een belemmering voor de migratie van waterdamp, polystyreen met lage permeabiliteit, in tegenstelling tot de glaswol die tegen door zeer hydrofiel moet worden geïnstalleerd met een dampscherm.
Dus de muren "ademen" niet meer, het was nodig om een ​​noodoplossing te vinden en het was de CMV. Wie zei VMC zei ventilatieopeningen op raamniveau. Ik heb echter gehoord dat om de binnenlucht te verversen, 15 minuten / dag voldoende is door een raam open te zetten.
In het kort vandaag, nieuwe isolatie en bleek uw GMAC vraag te beantwoorden, ik denk dat het mogelijk moet zijn om af te zien van VMC bij gebruik van isolatie ongevoelig voor waterdamp en voldoende doorlaatbaar voor het en als men maakt een buitenkant isolatie, bouwmaterialen voldoende hygro toezichthouders zoals kalk, aarde, hout, bijvoorbeeld.
Persoonlijk heb ik een heel oud huis, waarin ik vond massa's van natuurlijke isolatie: geluid envelop graankorrels. Ze hadden het plafond tussen de balken en het verbergen van alle door gips. En het is erg leuk als je de renovatie en het valt op je hoofd. Het was hun isolatie hen zeer waterdampdoorlatend en hygrorégulateur. Ik hoorde zelfs dat in een kasteel in het gebied, vonden ze als isolatie .... varkenshaar (hoogpolige denk ik).
1 x
GMAC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 27/10/07, 13:17




par GMAC » 11/11/07, 17:40

Dank u voor deze geschiedenis van de VMC.

Net als het huis op 20 is het voorzien van polystyreen binnenisolatie en holle bakstenen voor de buitenzijde. Zelfs als het niet geweldig is, denk ik dat er een manier is om "niet al te catastrofale" resultaten te behalen met dit type isolatie. Wat momenteel het meest opvalt, zijn waarschijnlijk de oude dubbele beglazing / houten ramen die niet meer waterdicht zijn.

Kortom, dit is reeds besproken in een andere post.

Het belangrijkste voor nu is mijn VMC.

Als je in grote doe-het-zelfzaken kijkt, is de keuze zelfs relatief "slecht". Maximaal één of twee hygro A.

Ik zal zeker wijzen me naar een ALDES of Atlantische Oceaan. 4 1 + sanitaire kranen keuken. Het moet rond de € 350.

Voor tegens, Ik heb enkele vragen:

-> hoe werkt een vochtgevoelige afzuiging? Op alle sites werkt het min of meer door "magie" met een koord dat zich terugtrekt naargelang de vochtigheid. Is het een chemisch fenomeen ???? Is er geen elektronische / elektrische besturing?

-> Ik zag ook dat er ook instaproosters op raamniveau moesten worden bevestigd. Sommige zijn ook vochtgevoelig. Wat te denken van dit soort producten?

Sorry als mijn vragen wijken een beetje aan de zijkant qu'éconologique DIY.
0 x
elekaj34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 23/10/07, 11:23
Plaats: Montpellier
x 1




par elekaj34 » 12/11/07, 07:48

Dag

Persoonlijk heb ik een VMC (postte ik ongeveer hetzelfde als je er weinig) https://www.econologie.com/forums/question-sur-vmc-et-chauffage-t4218.html

Ik probeerde niet te ventileren tijdens 1 weken.
Resultaten, geuren verondersteld te worden geëvacueerd door de VMC blijven, en dan verwarmen worden daardoor instorten, heb je bijna te winnen 4 1 ° C, terwijl normaal gesproken zet ik 3 / 4h te 1H.

Dus nam ik de dagelijkse ventilatie van 1 / 4h dagelijks.

Voordelen: De lucht is fris, lijkt minder zware ademhaling, verwarming efficiënter.

Door nadelen, hebben niet het recht om de VMC (die thuis wordt gedaan door de stekker ventilatieopeningen), aftreden ik mezelf om warme lucht vliegen te zien cut: /

Met vriendelijke groet,
1 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 12/11/07, 10:04

Hallo,

GMAC schreef:-> hoe werkt een vochtgevoelige afzuiging? Op alle sites werkt het min of meer door "magie" met een koord dat zich terugtrekt naargelang de vochtigheid. Is het een chemisch fenomeen ???? Is er geen elektronische / elektrische besturing?


In mijn oude appartement, moest ik gevoelige extract eenheden vochtigheid. Het is geweldig voor de badkamer. Echt heel effectief.
Ik weet niet hoe het werkt, maar het wordt niet aangedreven => noch elektronisch, noch elektrisch.

GMAC schreef:-> Ik zag ook dat er ook instaproosters op raamniveau moesten worden bevestigd. Sommige zijn ook vochtgevoelig. Wat te denken van dit soort producten?


Ik denk dat dit veel minder interessant is: het is niet vooral de vochtigheid van droge ruimtes (waar de luchtinlaten geplaatst zijn) die gemeten moet worden, maar eerder die van vochtige ruimtes => denk ik dat het nogal nodig is om het budget in de vochtgevoelige extracties te steken.

A+
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 12/11/07, 10:30

hello,
Ik emmenager net in een oud huis, grote 50cm stenen muren.
geen VMC, vroeg ik de vraag en ik regelde een hygrometer / T C € 20 in carouf;

Ik heb altijd mensen horen zeggen "een huis ventileert 5 tot 10 minuten per dag" zonder VMC werkt het heel goed Ik zie mijn ouders aan het huis en ik vernieuw: het is heel gezond voor het huis!

voor de "modern cocooning lazy" is het op de CMV het is praktischer, maar het verbruikt (nou ja, niet veel) we kunnen niet alles hebben! -)

schrapen lood verf en behang Ik vind de kalkpleister op de oude stenen van de perifere muren en bakstenen bakstenen wanden: de muren ademen Ik heb geen vochtophoping is idem soustoiture voor de isolatie wordt altijd gedroogd door de lucht die onder het dak, het vermijden van de regen!
daarom is het niet nodig om een ​​"dampremmende laag om regen te voorkomen" te plaatsen met een techniek zoals een strobaal gecoate kalk buiten (brandwering + anti knaagdier) binnenaarde coating (vochtigheidsregeling), die alleen wordt verkocht door verkopers van "dampremmende remmen regen" ;-)

wanneer de zon verschijnt in de dag en het is goed in het huis na het eten en / of drinken van koffie, is het tijd de chuaffage uitschakelen om de deur van de ramen open.

Dit probleem doet zich voor in de winter denk ik ...

om te voorkomen dat er vocht op de ramen komt (of de "hoeken" hihi) sluit je gewoon de luiken!

maar voor de "faignat .... ja we weten het, er zijn op afstand bedienbare of zelfs automatische plastic luiken

maar vind de manier waarop (Lao Tzu)!

dan goed denken.


anders, ik denk dat een dubbele vmc stroming houdt het huis in overdruk voor de verspreiding van de warmte van kamer naar kamer?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 412 gasten