Geothermisch: thermodynamische informatie over warmtepompen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 16/01/07, 14:10

Nou ik ging naar de kamer van koophandel. Het was heel interessant. Wat geothermie betreft, bevindt mijn afdeling zich niet in de beste positie met betrekking tot de vraag. Ik ga ze weer zien.
Ik blijf zoeken naar GRETA, AFPA-training en leid.
Ik probeer een lijst te maken van de te volgen stappen, maar ik word momenteel van alle kanten genomen.
0 x
jiji2421
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/10/08, 22:56

Hulp nodig, alsjeblieft !!




par jiji2421 » 16/10/08, 23:02

Hallo,

Ik ben een student die een marktonderzoek moet doen naar geothermische verwarming en het is voor mij vrij moeilijk om mensen in mijn omgeving te vinden die geïnteresseerd zijn in dit soort verwarming.
Dus ik zou hier graag mensen van willen forum die geïnteresseerd zijn in geothermische verwarming kunnen deze vragen te beantwoorden:

1) Wat is uw leeftijd?
2) Ben je getrouwd?
3) Heeft u kinderen?
4) Wat is uw taak?

Ik weet dat mijn bericht niet op het onderwerp reageert, maar het zou me veel helpen als je 2min zou gebruiken om te reageren.

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1

Re: Hulp nodig, alsjeblieft !!




par RV45 » 09/11/08, 17:14

jiji2421 schreef:Hallo,

Ik ben een student die een marktonderzoek moet doen naar geothermische verwarming en het is voor mij vrij moeilijk om mensen in mijn omgeving te vinden die geïnteresseerd zijn in dit soort verwarming.
Dus ik zou hier graag mensen van willen forum die geïnteresseerd zijn in geothermische verwarming kunnen deze vragen te beantwoorden:

1) Wat is uw leeftijd?
2) Ben je getrouwd?
3) Heeft u kinderen?
4) Wat is uw taak?

Ik weet dat mijn bericht niet op het onderwerp reageert, maar het zou me veel helpen als je 2min zou gebruiken om te reageren.

dank u


U kunt een onderzoek naar aardwarmte vragen:
http://www.chaleurterre.com/forum/index.php

het is de grote forum op warmtepompen zijn er ook 220-presentaties van particuliere installaties.

http://www.chaleurterre.com/forum/viewforum.php?f=18

goede kansen
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Max_Romeo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/02/09, 23:02

Zonne geassocieerd met warmtepomp




par Max_Romeo » 21/02/09, 23:12

Een goede oplossing voor de productie van warm water: Heliopac systeem: http://www.heliopac.fr
0 x
ezzine
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/07/09, 19:00




par ezzine » 06/07/09, 00:14

c evenals beginnen iets bcp mei miss :onheil:
0 x
Mirma
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/12/09, 12:28




par Mirma » 15/01/10, 11:09

Geothermische warmtepompen
Geothermische energie kan werken bij zeer negatieve buitentemperaturen. Dit type verwarming is veel minder gevoelig voor temperatuurschommelingen, omdat het energie uit de grond haalt.
Distributie in het huis gebeurt via een watercircuit: vloerverwarming en / of waterradiatoren. Het mechanisme voor het vastleggen van de hitte van de aarde wordt in de tuin geplaatst:

* horizontaal (ongeveer 2m diep, vorstvrij, afhankelijk van de regio waar het is geïnstalleerd, één meter bijvoorbeeld in Lotharingen)
* verticaal

Het tweede systeem is efficiënter, maar de oorspronkelijke investering is belangrijker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/01/10, 12:17

Mirma schreef:
Het mechanisme om de warmte van de aarde vast te leggen is gelegen in de tuin:

* horizontaal (ongeveer 2m diep, vorstvrij, afhankelijk van de regio waar het is geïnstalleerd, één meter bijvoorbeeld in Lotharingen)


.


In dit geval is het strikt genomen geen "aardwarmte". Het is de warmte van de zon / lucht opgeslagen in het bovenste deel van de aardkorst ...

Ik vind de term "geothermie" in dit geval een beetje misplaatst ...

Alleen voor de vorm. Dit verandert niets aan rente in vergelijking met CAP Air-iets!

En afhankelijk te zijn van elektriciteit nadeel zijn ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/01/10, 17:35

Voor zover ik weet (ik zou het mis kunnen hebben), is het niet bewezen dat er geen "schepping" van energie is in de vorm van fusiesplijting op het niveau van de kern in het centrum van de aarde. ...

Ik ben verkeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/01/10, 22:11

Precies als ik het me goed herinner, er is geen reactie meer, maar de bal blijft langzaam afkoelen. Hoe dan ook, voor wat ik zei. Ik ontken niet "de warmte die uit het middelpunt van de aarde komt", dus de echte aardwarmte.

Maar aan de oppervlakte van de korst zijn het de uitwisselingen met de buitenkant die domineren. Dus op het niveau van de eerste meter is het het "afvlakken" van warm en koud in contact met de atmosfeer / zonnestraling. Het bewijs: permafrost in Siberië. Warmte uit het centrum van de aarde gaat "verloren".

Aan de andere kant is "echte geothermische energie" inderdaad de diepe boorgaten die de diepe warmte van de aarde zullen zoeken (dus van de bal die afkoelt). Zie Soultz boren! Of IJsland.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 356 gasten