Smoke Emanations Okofen-ketel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 20/02/18, 18:53

Axoul schreef:Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem en je kunt me misschien helpen.
Ik heb een okofen pellematic smart boiler en het is constant falende "rookwind", ik vind in de open haard vol met pellets niet verbrand, roet etc.
Ik dacht al snel dat de leidingen verstopt waren maar ik heb niets gevonden, de ventilator lijkt goed te werken ..
Het lijkt erop dat er een trekprobleem is (grote witte rook, gedempt vuur).
Het begon tijdens het eerste koude weer van deze winter en sinds onmogelijk om het zo te laten werken om je te vertellen dat het dringend is: /

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Cdt


Heb je gecontroleerd (dit was het probleem dat aan het begin van deze thread werd aangegeven) dat er voldoende lucht in je stookruimte komt?
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 24/02/18, 17:24

Hoe dit te controleren?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 24/02/18, 18:37

Door een test te doen door deuren te openen of te openen (vasista's, ...) tussen uw stookruimte en de buitenkant om te controleren of het fenomeen aanhoudt. Als je al een directe opening hebt en correct gedimensioneerd bent van je stookruimte naar buiten, is het het niet waard, het is iets anders.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Did67 » 26/02/18, 15:32

Axoul schreef:Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem en je kunt me misschien helpen.
Ik heb een okofen pellematic smart boiler en het is constant falende "rookwind", ik vind in de open haard vol met pellets niet verbrand, roet etc.
Ik dacht al snel dat de leidingen verstopt waren maar ik heb niets gevonden, de ventilator lijkt goed te werken ..
Het lijkt erop dat er een trekprobleem is (grote witte rook, gedempt vuur).
Het begon tijdens het eerste koude weer van deze winter en sinds onmogelijk om het zo te laten werken om je te vertellen dat het dringend is: /

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Cdt


We hadden elders geruild, denk ik.

Op welk niveau zie je "grote witte rook" ????

Omdat precies, met condensatie, het kanaal op het dak verlaten, er niet veel stoom is om te condenseren en pluim thuis nauwelijks zichtbaar is (op het dak) ...

Het doet me denken aan pellets die vocht hebben opgenomen.

Ik stel voor dat u als volgt een controle uitvoert:

a) weeg een laag 1 / 2 cm pellets in een open schaal in de magnetron; noot
b) micro-onder 1 mn, voer het wegen opnieuw uit; normaal is het lichter omdat water is verdampt
c) roer de pellets een beetje, begin opnieuw; weeg
etc etc zolang het gewicht daalt ... Stop als het stopt met vallen of de pellets bruin beginnen te worden ...

Waarschuwing: blijf altijd in de buurt, het kan vlam vatten !!!!

U moet een maximale 8% vochtigheid hebben (legaal, max 10%): gewicht van het water (het verschil tussen de eerste en de laatste weging) / eindgewicht (verondersteld het droge gewicht te zijn)
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 27/02/18, 15:18

Ik denk dat er voldoende lucht is, ik testte het openen van de deur en het resultaat is hetzelfde.
Ik dacht net aan de kwaliteit van de pellets.
Ik ga dit vanavond testen en je wilt informeren.

Van harte.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 27/02/18, 16:22

Axoul schreef:Ik denk dat er voldoende lucht is, ik testte het openen van de deur en het resultaat is hetzelfde.


Goed, geval dan gerangschikt voor lucht. Dus u hebt een directe luchtinlaat van buiten in uw stookruimte?
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 27/02/18, 22:12

Ik heb geen directe leidingen van buiten naar de ketel, maar ik heb daar nog nooit van gehoord?

Ik testte de pellets en ik val op 7,5% vochtigheid ..
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par sicetaitsimple » 28/02/18, 14:06

Axoul schreef:Ik heb geen directe leidingen van buiten naar de ketel, maar ik heb daar nog nooit van gehoord?



Het is niet verplicht, maar het wordt wel aanbevolen. In het tegenovergestelde geval is het noodzakelijk dat er tussen uw binnenkomst van lucht van buitenaf (in een andere kamer dus) en uw lokale stookruimte geen belemmering is voor de goede luchtcirculatie.
- hoe komt het tot u (tussen de luchtinlaat naar buiten en uw lokale stookruimte)?
- en vooral is het een nieuw fenomeen (uw ketel is meerdere jaren geïnstalleerd en werkte naar behoren of u hebt hem net geïnstalleerd)?
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 01/03/18, 10:09

Mijn ketel staat in mijn garage. Er is niets bijzonders aan de ingang van het gebied, mijn installateur heeft het me nooit verteld.
Het is 2 jaar geleden dat de ketel is geïnstalleerd en ik heb sinds het begin van de zorgen van dit soort, maar het is vooral bij de komst van het koude weer dat ik problemen heb.
0 x
Axoul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 17/02/18, 21:13

Re: Smoke Emissions Okofen Boiler




par Axoul » 02/03/18, 10:10

22C6D0E4-74C6-443A-8BFA-8B90DC206684.jpeg
22C6D0E4-74C6-443A-8BFA-8B90DC206684.jpeg (327.65 Kio) Consulté 3808 fois
4E12746C-3774-4F72-A945-5E7F795D1ECA.jpeg
4E12746C-3774-4F72-A945-5E7F795D1ECA.jpeg (294.72 Kio) Consulté 3808 fois
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten