boiler koppeling en hout als brandstof

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
lipphi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/10/13, 19:36

boiler koppeling en hout als brandstof




par lipphi » 21/10/13, 23:38

Ben op zoek naar een schematisch diagram voor een ketelkoppeling oplossing volgens de bijgevoegde inventaris
https://www.econologie.info/share/partag ... kbYCRI.pdf

doel:
installatie van een brandstofketel om te koppelen met het bestaande netwerk om de houtketel te vervangen

De vragen die ik mezelf stel:

Kan automatische werking van de hout / brandstofhelling mogelijk zijn (wanneer meer hout, brandstofolie het overneemt)? Geen klep om indien mogelijk handmatig te openen of te sluiten.

- Welk principeschema respecteren?
- Seriële werking of werking // is het verstandig vanwege de circulatie van water in de brandstofketel en lokaal ongeïsoleerd?
- Positionering van de aquastat? kleppen? keerkleppen?

Radiator nodig in de keuken als alleen brandstof wordt gebruikt? De houtkachel / boiler straalt in de keuken wanneer het werkt
- Is het nodig om een ​​radiator in de keuken te plaatsen tijdens het verwarmen met brandstof (montage // ketels)?
- Laat een serie-installatie toe om een ​​rol van radiator in de huidige kachel te spelen?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/10/13, 09:13

Het is al ongelooflijk dat je geen mengklep hebt op je huidige houtinstallatie.
een houtketelinstallatie heeft per definitie een slecht geregelde temperatuur. te koud of te warm, maar nooit de juiste temperatuur. in een installatie van een houtpaneel zijn de buffertank EN de mengklep bijna onmisbaar.
ik zie ook een kleine fout (misschien alleen op tekeningniveau) bij de aansluiting van uw warmwatertank.
het moet natuurlijk op zijn spoel worden aangesloten op het radiatornetwerk en niet op het watervolume.
ook mag de circulatiepomp niet stroomafwaarts van de radiatoren zijn, maar stroomopwaarts. het moet het water in de radiatoren "duwen".
kortom, het thermische comfort van deze installatie moet erg slecht zijn.
anders moet naar mijn mening de brandstofkoppeling worden uitgevoerd in // met kleppen en een speciale circulatiepomp gekoppeld aan een temperatuursensor op het startcircuit van de ketel. maar ik zal ook een bufferballon plaatsen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie

Re: Ketelhout en brandstof koppelen




par looping » 22/10/13, 13:09

Hallo,

Kan automatische werking van de hout / brandstofhelling mogelijk zijn (wanneer meer hout, brandstofolie het overneemt)? Geen klep om indien mogelijk handmatig te openen of te sluiten.


Ja, men gebruikt 2 Distinctive Circulators of 1 Circulator en een gemotoriseerde zoneventiel.
Om te weten of er calorieën zijn die je uit de houtketel kunt "halen", moet je de temperatuur van het water dat erin komt, vergelijken met het water dat het verlaat, wanneer de circulatiepomp werkt, of simpelweg een drempel met een thermostaat zetten om te schakelen in "hout" -modus.

- Seriële werking of werking // is het verstandig vanwege de circulatie van water in de brandstofketel en lokaal ongeïsoleerd?


Vermijd een serieschakeling omdat het niet nodig is om warm water in de ketel te laten circuleren als het niet in gebruik is.
Pas op voor de verliezen van de olieboiler!

Radiator nodig in de keuken als alleen brandstof wordt gebruikt? De houtkachel / boiler straalt in de keuken wanneer het werkt
- Is het nodig om een ​​radiator in de keuken te plaatsen tijdens het verwarmen met brandstof (montage // ketels)?
- Laat een serie-installatie toe om een ​​rol van radiator in de huidige kachel te spelen?


Het toevoegen van een extra radiator in de keuken met een thermostatische kraan is waarschijnlijk beter dan het circuleren van het water in de houtketel (de natuurlijke trek in de schoorsteenleiding zou de verliezen vergroten)

Net als Dirk raad ik aan om een ​​buffertank te gebruiken, die voorkomt dat de olieboiler draait als je er niet bent om het hout te herladen.

Kijk hier eens naar, hij bespreekt verschillende oplossingen:

https://www.econologie.com/forums/installation-d-un-poele-bouilleur-en-avec-une-chaudiere-t11542.html

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 521-gasten