Okofen pellematic compact boiler te heet

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Kevin F
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/10/20, 19:30
x 1

Okofen pellematic compact boiler te heet




par Kevin F » 25/10/20, 19:41

Bonjour à tous,

Ik zit vast in de instelling van mijn okofen pellematic compactketel. Ik heb de comforttemperatuur ingesteld van 6 uur tot 21 uur 19° gevraagde temperatuur (trigger onder 16° ext) en de rest van de tijd teruggebracht tot 18° (trigger temp ext 14°).
In mijn huis is het 22° zo veel te warm en ik wil niet dat mijn silo binnen twee maanden leeg is...
Ik kan mijn voet niet laten zakken zoals aangegeven in de handleiding omdat hij op 20° staat en je hem niet lager kunt zetten.
Ik zie het nut niet in om de stooklijn met 0,2 te verhogen, want dan verwarmt het water voor elke graad minder nog meer... En daar ben ik natuurlijk niet naar op zoek.
Heeft iemand dit ook gehad en wat kan ik doen?
Bij voorbaat dank.
Van harte.
1 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen pellematic compact boiler te heet




par Pilpoill » 28/10/20, 07:24

Hallo,


Geef ons meer details ;)

Wat is uw huidige helling en voet van de bocht?
Heb je naast je buitentemperatuursensor ook een kamerthermostaat?
Je hebt het te warm, maar voor welk bereik van buitentemperaturen? Wanneer het 0, 5, 15 is?
1 x
Kevin F
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/10/20, 19:30
x 1

Re: Okofen pellematic compact boiler te heet




par Kevin F » 30/10/20, 11:55

Hallo Pilpoill,

Momenteel helling op 1,2 en voet van bocht op 20°.
Verlaagde modus van 21 uur tot 9 uur bij 18 graden. Activering als buitentemperatuur lager is dan 13 graden.
Comfortstand van 9 uur tot 21 uur bij 19 graden. Activering bij buitentemperatuur onder de 16 graden.
Op dit moment varieert de buitentemperatuur van 9 tot 16 graden. Ongeacht de buitentemperatuur ga ik in huis naar 21-22° en ga na een paar uur weer naar beneden als de verbranding op 19,5-20 is.
Onze levensstijl willen we gemiddeld 19 hebben. Er is ook de budgettaire kwestie van een oververhit huis.
Geen binnenvoeler, niet aangeraden door onze verwarmingsinstallateur omdat die te vaak aan/uit veroorzaakt en uiteindelijk minder betrouwbaar is dan een buitenvoeler met een goed afgestelde curve (wat wij natuurlijk niet kunnen).
Van harte.
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Okofen pellematic compact boiler te heet




par Pilpoill » 30/10/20, 13:53

KevinF schreef:Hallo Pilpoill,

Momenteel helling op 1,2 en voet van bocht op 20°.
Verlaagde modus van 21 uur tot 9 uur bij 18 graden. Activering als buitentemperatuur lager is dan 13 graden.
Comfortstand van 9 uur tot 21 uur bij 19 graden. Activering bij buitentemperatuur onder de 16 graden.
Op dit moment varieert de buitentemperatuur van 9 tot 16 graden. Ongeacht de buitentemperatuur ga ik in huis naar 21-22° en ga na een paar uur weer naar beneden als de verbranding op 19,5-20 is.
Onze levensstijl willen we gemiddeld 19 hebben. Er is ook de budgettaire kwestie van een oververhit huis.
Geen binnenvoeler, niet aangeraden door onze verwarmingsinstallateur omdat die te vaak aan/uit veroorzaakt en uiteindelijk minder betrouwbaar is dan een buitenvoeler met een goed afgestelde curve (wat wij natuurlijk niet kunnen).
Van harte.


Hallo,

Ik heb meer informatie nodig : Wink:
Is uw ketel het model Pellematic Compact 10-18 kW?
Welke oppervlakte heeft uw huis, uit welk jaar, uit welke regio is de isolatiegraad, vloerverwarming of radiatoren?
Op welke waarde staat je circulatiepomp?

Dan werkt het verhaal van de interieursensor die alleen aan/uit zou maken heuuuu die van Okofen (en ongetwijfeld vele andere merken) perfect vanaf het moment dat hij goed geplaatst en afgesteld is volgens de wensen van de eindklant. Het is er om een ​​warmte-inbreng te corrigeren (keuken, vrienden, zon) zoals een te lage temperatuur door bijvoorbeeld de wind. Laten we dit advies overslaan dat u had en dat volgens mij het tegenovergestelde lijkt te zijn van het comfort dat u snel wilt hebben.

Het aanpassen van een waterwet duurt bij zacht, bewolkt en windstil weer idealiter meerdere dagen achter elkaar, bij heel koud weer hetzelfde.
Dus geen overlast door zon of wind.

Wat ik nu ga schrijven, zal u niet noodzakelijkerwijs gelukkig maken, maar om een ​​waterwet te reguleren, zijn er principes die u moet respecteren:
De verwarming moet gedurende de hele instelperiode dag en nacht in de comfortstand staan.
Er mag dus geen sprake zijn van verkorting van het tijdslot of zelfs van een afsluiting omdat uw externe streefwaarde van 16 wordt overschreden.
Al uw thermostatische kranen moeten volledig open staan.
Een instelling die op een ochtend om Xh wordt gemaakt, kan niet onmiddellijk of zelfs effectief zijn in slechts een paar uur. Alles moet stabiliseren bij elke verandering in jullie waterwet. Een periode van 18/24 uur tussen elke wijziging lijkt misschien lang, maar elk huis reageert anders, dus neem wat meer tijd.

Als u in principe in orde bent, zult u nauwkeuriger moeten meten dan u aangeeft. :|
Meetmoment, buitentemp, binnentemp.
Want van 9 tot 16 zijn we breed. Idem voor het interieur tussen 21 en 22.
Waar staat je binnenthermometer en voel je je comfortabel als hij 20 aangeeft?

Sorry, ik hou van vragen en foto's : Wink:

Een beetje lezen om beter te begrijpen: https://blog.elyotherm.fr/2013/08/regla ... auffe.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 386-gasten