E5T Summer University - 3 dagen conferenties / debatten over energie en klimaatverandering

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
E5T
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/06/20, 11:42
x 2

E5T Summer University - 3 dagen conferenties / debatten over energie en klimaatverandering




par E5T » 18/06/20, 11:59

Bonjour à tous,

We zijn verheugd u uit te nodigen om deel te nemen aan de E5T Summer University
Het vindt plaats in La Rochelle van 20 tot 22 oktober. (Het is uitgesteld vanwege de gezondheidscrisis).

Dit is een kans om meer te leren, te discussiëren en mensen te ontmoeten over de thema's klimaatverandering en energietransitie. Om te registreren, vind ons evenement op Eventbrite, registratie is gratis voor studenten, docenten en leden van E5T. Voor meer informatie zie onze website.

Ik hoop dat je ons initiatief leuk zult vinden, heel erg bedankt.

E5T_VISUAL_2020_OCT20-1.jpg
Beeld van de E5T Summer University
E5T_VISUEL_2020_OCT20-1.jpg (244.16 KiB) 6022 keer bekeken
2 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par ABC2019 » 18/06/20, 13:34

ga je Michael Moore uitnodigen? : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par GuyGadebois » 18/06/20, 15:10

Een nieuwe post over ecologie, opwarming van de aarde en wie begint het te rotten? (Als door "toeval")... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par Christophe » 18/06/20, 17:37

Het is niet verkeerd ...

Zie dit eerste antwoord voor een gloednieuw lid, het is eerlijk gezegd niet cool van je ABC dat het voor het imago van de forum of onze gemeenschap!! :onheil:
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par ABC2019 » 18/06/20, 17:42

zelfs als je overtuigd bent door een stelling, is het altijd interessant om met tegenstanders te discussiëren, want als je alleen spreekt met degenen die al dezelfde mening hebben als jij, wat is dan het nut van de discussie?

Ik zou graag met een klimatoloog willen debatteren, maar ik vrees dat zij degenen zijn die dat niet willen :(.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par Christophe » 18/06/20, 17:47

Nou, er zijn veel conferenties open voor het grote publiek over het klimaat (wel een beetje minder met de corona...)...

Waarom doe je niet mee?

Anders kun je altijd de coördinaten van klimatologen vinden...kijk maar een beetje...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par ABC2019 » 18/06/20, 17:54

Christophe schreef:Nou, er zijn veel conferenties open voor het grote publiek over het klimaat (wel een beetje minder met de corona...)...

Waarom doe je niet mee?

Anders kun je altijd de coördinaten van klimatologen vinden...kijk maar een beetje...

niet nodig om te kijken, er zijn op FS, en ik zag hoe het eruit zag. Dat is ongeveer net zo productief als de wil om de goddelijke aard van Christus met de paus te bespreken. Daarom denk ik dat het discours desondanks nogal is afgeweken van de wetenschap, waar alle meningen rustig bediscussieerd zouden moeten kunnen worden.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par Paul72 » 18/06/20, 21:22

Behalve dat je nog steeds ruzie maakt over de vraag of de aarde rond is. Toegegeven, het is niet perfect rond, maar het is verre van plat. : Mrgreen:
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par GuyGadebois » 18/06/20, 21:26

Paul72 schreef:Behalve dat je nog steeds ruzie maakt over de vraag of de aarde rond is. Toegegeven, het is niet perfect rond, maar het is verre van plat. : Mrgreen:

In tegenstelling tot zijn encefalogram. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: E5T Summer University - 3 dagen conferenties/debatten over energie en klimaatverandering




par ABC2019 » 18/06/20, 23:58

Paul72 schreef:Behalve dat je nog steeds ruzie maakt over de vraag of de aarde rond is. Toegegeven, het is niet perfect rond, maar het is verre van plat. : Mrgreen:

eerlijk gezegd zie ik niet in waar ik zoiets als de platte aarde zou hebben ondersteund, maar als dat zo is, weerhoudt niets je ervan om te argumenteren waarom het rond is. Welke bewering van mijn kant vond u zeer twijfelachtig, in alles wat ik zei, uit nieuwsgierigheid? (Ik citeer haar indien mogelijk, verzin geen dingen die ik nooit heb gezegd).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten