zolder isolatie quotes

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/06/10, 14:31

Buiten de zolder, wat is de dikte van het huis?
minder goed of beter?


Vaak zijn oudere woningen hebben zolder versterkte isolatie (15 cm in eenvoudig zolder), maar blijft ongewijzigd, zoals 1974 2cm zetten we polystyreen in mijn muren, zeer slecht of 5cm in 1980, en het is onmogelijk om te veranderen zonder voer het hele interieur opnieuw uit.
Dus isoleer de zolder veel beter zonder de muren en de rest van het huis op hetzelfde niveau te isoleren, het is nogal een illusie, gezien de oppervlakteverhouding!
Vaak zijn delen onder het schuine dak ontoegankelijk, niet zichtbaar zonder de tegels te leggen, aan de rand van de zolder, zeer slecht geïsoleerd of verslechterd, en isoleren het eerst!
Ook, zonder de rest van het huis in dit geval te isoleren, zorgt de enige isolatie van de zolder, eenvoudig, voor een kleine winst op de verwarmingswarmte.

Ik heb het over het geval van een van mijn vergelijkbare huizen met dit probleem !!
De winst is de verandering in de verhouding van muurisolatie dikten op zolder voor minder na vermenigvuldigd met de verhouding dak over de volledige resterende oppervlak van het huis (muren, schuin dak, koudebruggen, begane grond vloer , de helft tellen, etc.)
Ofwel naar mijn huis 1974 concreet 2cm polystyreen bakstenen willekeurig gelijke 4cm polystyreen op 15cm vult voordat hij 4cm op 30cm, na isolatie, een 50m2 oppervlak ten opzichte van een vlak van de muren 200m2 (verslag 1 / 4 2 omdat tandwiel en 80m2 vloeren) ofwel (4 / 15-4 / 30) x1 / 4 aan de oppervlakte = 0,033 of 3% bij 4% !!
Dus op 1700 € jaarlijkse verwarmingsrekening wint u 0,33x1700 = 56,1 € ar jaar !! voor 2000 € investeringsafschrijving in 2000 / 56 = 35ans !!

Integendeel, de verificatie van ontoegankelijke isolatiegaten onder de tegels aan de rand van de zolder, is veel winstgevender !!

Ten eerste moeten we op zoek naar grote verliezen, isolatie die onder het dak is verwoest of elders, zelfs nat, tocht, enz.
Een krachtige isolatie moet algemeen zijn zonder het minste defect (zelfs luchtstromingen) dat snel de bruikbaarheid van de rest van de efficiënte isolatie vernietigt.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 14/06/10, 22:50

dedeleco schreef:Buiten de zolder, wat is de dikte van het huis?
minder goed of beter?


Vaak zijn oudere woningen hebben zolder versterkte isolatie (15 cm in eenvoudig zolder), maar blijft ongewijzigd, zoals 1974 2cm zetten we polystyreen in mijn muren, zeer slecht of 5cm in 1980, en het is onmogelijk om te veranderen zonder voer het hele interieur opnieuw uit.
Dus isoleer de zolder veel beter zonder de muren en de rest van het huis op hetzelfde niveau te isoleren, het is nogal een illusie, gezien de oppervlakteverhouding!
Vaak zijn delen onder het schuine dak ontoegankelijk, niet zichtbaar zonder de tegels te leggen, aan de rand van de zolder, zeer slecht geïsoleerd of verslechterd, en isoleren het eerst!
Ook, zonder de rest van het huis in dit geval te isoleren, zorgt de enige isolatie van de zolder, eenvoudig, voor een kleine winst op de verwarmingswarmte.

Ik heb het over het geval van een van mijn vergelijkbare huizen met dit probleem !!
De winst is de verandering in de verhouding van muurisolatie dikten op zolder voor minder na vermenigvuldigd met de verhouding dak over de volledige resterende oppervlak van het huis (muren, schuin dak, koudebruggen, begane grond vloer , de helft tellen, etc.)
Ofwel naar mijn huis 1974 concreet 2cm polystyreen bakstenen willekeurig gelijke 4cm polystyreen op 15cm vult voordat hij 4cm op 30cm, na isolatie, een 50m2 oppervlak ten opzichte van een vlak van de muren 200m2 (verslag 1 / 4 2 omdat tandwiel en 80m2 vloeren) ofwel (4 / 15-4 / 30) x1 / 4 aan de oppervlakte = 0,033 of 3% bij 4% !!
Dus op 1700 € jaarlijkse verwarmingsrekening wint u 0,33x1700 = 56,1 € ar jaar !! voor 2000 € investeringsafschrijving in 2000 / 56 = 35ans !!

Integendeel, de verificatie van ontoegankelijke isolatiegaten onder de tegels aan de rand van de zolder, is veel winstgevender !!

Ten eerste moeten we op zoek naar grote verliezen, isolatie die onder het dak is verwoest of elders, zelfs nat, tocht, enz.
Een krachtige isolatie moet algemeen zijn zonder het minste defect (zelfs luchtstromingen) dat snel de bruikbaarheid van de rest van de efficiënte isolatie vernietigt.



Ik heb wat problemen met het volgen van dit type berekening.
het is duidelijk dat ik in deze hypothese mezelf zal vinden met 30 cm isolatie in het dak en 7cm in de muren.

maar hey, we moeten beginnen met iets.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/06/10, 00:02

Afzonderlijk zonder evaluatie van de balans, als we een beetje moeite hebben met de berekeningen, is het vaak nabootsing van buren en is het niet essentieel om te doen om isolatie te krijgen, of bijna nutteloos, met sjacheraars die iets vertellen over iets en essentiële punten verbergen, proberen hun koopwaar te verkopen die hen veel geld oplevert, geen zorgen te maken over de echte behoeften van de klant !!!!
Hoeveel besteed je aan het verwarmen van een jaar?
Op welke oppervlakken heb je muren, gevels, vloeren, ramen, 7cm isolatie (gipsplaat?) Komt overeen met de jaren 80 tot 90, ??? Het was voor elektrisch of gas ???
Het essentiële, voor berekeningen is om de ernstige defecten van de isolatie te identificeren, onder een beschadigd dak of nat weinig toegankelijk, thermische bruggen, lekken, en om een ​​uniforme isolatie te hebben zonder gaten, echte thermische lekken enz ... !!!! !
Als alles is geïsoleerd 30cm (in plaats van buiten de muren)) je wint 30 / 7 4 = tijd of deling door 4 verwarming kosten en je eigen zolder om 15 30cm, behalve dat in 5 6% na de berekening doet voor 4cm isolatie door 4 te vervangen door 7 !! Dubbele beglazing verdien 7% behalve speciale gevallen met grote ramen!
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 15/06/10, 10:04

dedeleco schreef:Afzonderlijk zonder evaluatie van de balans, als we een beetje moeite hebben met de berekeningen, is het vaak nabootsing van buren en is het niet essentieel om te doen om isolatie te krijgen, of bijna nutteloos, met sjacheraars die iets vertellen over iets en essentiële punten verbergen, proberen hun koopwaar te verkopen die hen veel geld oplevert, geen zorgen te maken over de echte behoeften van de klant !!!!
Hoeveel besteed je aan het verwarmen van een jaar?
Op welke oppervlakken heb je muren, gevels, vloeren, ramen, 7cm isolatie (gipsplaat?) Komt overeen met de jaren 80 tot 90, ??? Het was voor elektrisch of gas ???
Het essentiële, voor berekeningen is om de ernstige defecten van de isolatie te identificeren, onder een beschadigd dak of nat weinig toegankelijk, thermische bruggen, lekken, en om een ​​uniforme isolatie te hebben zonder gaten, echte thermische lekken enz ... !!!! !
Als alles is geïsoleerd 30cm (in plaats van buiten de muren)) je wint 30 / 7 4 = tijd of deling door 4 verwarming kosten en je eigen zolder om 15 30cm, behalve dat in 5 6% na de berekening doet voor 4cm isolatie door 4 te vervangen door 7 !! Dubbele beglazing verdien 7% behalve speciale gevallen met grote ramen!


naar mijn mening is niets anders dan de intrekbare trap al een geweldige thermische brug.


Kortom, het is echt niet gemakkelijk als je niet in de business bent, vooral als je een huis hebt dat al geïsoleerd is maar niet genoeg. :frons:

https://www.econologie.com/forums/conseils-isolation-plancher-de-combles-t9271.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/06/10, 12:47

kortom het is echt niet gemakkelijk als je niet in de business bent, vooral als je een huis hebt dat al geïsoleerd is maar niet genoeg

Er is geen keus, we leren de basisprincipes om te identificeren en te begrijpen, anders zijn we overgeleverd aan verkopers en hun baratons, die proberen te verkopen wat hen brengt, zonder zich zorgen te maken over de klant, geldig in elk domein, huis, auto, bank, computer, enz ..., vooral in onze maatschappij die maximale opbrengst zoekt op korte termijn met behulp van menselijke psychologie !!!

Je moet de zwakke punten van je isolatie vinden.
In de eerste plaats, als een mijlpaal, hoeveel u per jaar uitgeeft aan verwarming, voor leefruimte, welk jaarhuis, elektrisch, om de situatie samen te vatten.
U hebt aangegeven dat u moeite hebt om naar 18 ° C te gaan? Dus waar heb je lekken?
Isoleer het luik van de intrekbare trap met 15cm verwijderbare wol of minder schadelijk polystyreen.
Kijk onder de schuine gedeelten van de dakrand ontoegankelijke zolder opheffen van de tegels op de dakdelen met glaswol of verwijderd zakte Wet (gekraakte tegels?) Etc ..,.
Ik spreek uit mijn persoonlijke ervaring, het is essentieel om op zijn dak te kunnen gaan en elke tegel en de wol eronder te inspecteren !!!!!!! Veel meer dan een verdubbeling van de isolatie van het toegankelijke gedeelte van de zolder van 15 30cm !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/06/10, 12:50

Om de eerste vraag een beetje te beantwoorden, vind ik dat de prijs goed is ... als het werk goed is gedaan en er geen verborgen kosten zijn!

Ah dun ik had de connectie met het andere onderwerp van dodo niet gemaakt: https://www.econologie.com/forums/conseils-i ... t9271.html
0 x
scince
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 09/06/10, 21:09
Plaats: Vendée




par scince » 15/06/10, 22:59

dedeleco schreef:Het was voor elektrisch of gas ???


Het is terloops een goede vraag! om te verbinden met het bouwjaar van het huis !!!

dedeleco schreef:verwijderbare wol of polystyreen minder schadelijk


Ca bij nadelen verbaast het mij, minder schadelijk voor de houding kan zijn? je kunt me meer leren

scince nog steeds te nieuwsgierig
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/06/10, 07:36

het jaar is 1978 voor 110 m2, ja er is veel lucht die we door de vmc snijden die we nu zullen zien en het is elektrisch, het moet 1500 euro's per jaar tellen.

Ik zal een thermografie laten uitvoeren om te kijken waar het warmteverlies is, kijken of de isolatie van de zolder verstandig is, omdat deze nog steeds uit 30-jaren dateert.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 22/06/10, 10:10

Christophe schreef:Om de eerste vraag een beetje te beantwoorden, vind ik dat de prijs goed is ... als het werk goed is gedaan en er geen verborgen kosten zijn!

Ah dun ik had de connectie met het andere onderwerp van dodo niet gemaakt: https://www.econologie.com/forums/conseils-i ... t9271.html


eindelijk is het niet 50 m2 maar gewoon 36 m2
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/06/10, 13:52

dedeleco schreef:
verwijderbare wol of polystyreen minder schadelijk


Ca bij nadelen verbaast het mij, minder schadelijk voor de houding kan zijn? je kunt me meer leren

ja tegen de installatie maar achter de gipsplaat is polystyreen echt onschadelijk, veel minder dan het geagglomereerde houten meubilair dat formaldehyde stinkt en dat hebben we allemaal.
Behalve in geval van intense brand, maar polyurethaan lijkt me in dit geval hetzelfde.

enkele referenties:
http://www.inrs.fr/inrs-pub/inrs01.nsf/ ... /Visu.html
http://www.isolation-chanvre-vendee.com ... olants.php
http://www.commentfaiton.com/fiche/voir ... ler-un-sol
radioactief afval in Isover glaswol
http://www.thermofloc-benelux.com/forum ... isover.php

http://www.thermofloc-benelux.com/forum ... igenes.php

Tips en waarschuwingen

* Het bruine deel van de glaswol moet opkomen. Als je het achterstevoren plaatst, heeft het geen enkele betekenis voor jou.

Vraag om geholpen te worden om de isolatie op moeilijke plaatsen te positioneren.
* Glaswol snijdt en irriteert de huid. Dek goed af (lange mouw t-shirt en broek) voor gebruik en draag handschoenen.

Stof dat vrijkomt door glaswol is zeer vluchtig en schadelijk voor de luchtwegen. je moet altijd een masker en een bril dragen als je ermee omgaat.


De installateurs doen dit echter zeer zelden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten