hout ketel en stroomuitval

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
foxmk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/10/08, 09:56
Plaats: 39 (Jura)

hout ketel en stroomuitval




par foxmk » 07/02/09, 22:51

Hallo,
Ik stel mezelf een kleine vraag: hoe doe je wanneer je opwarmt met een houtketel die een hydraulisch circuit verwarmt op radiatoren (dus met een circulator) en dat er een stroomstoring is? In dit geval circuleert het water niet meer, de ketel stijgt onder druk, ledigt zijn water ... maar het vuur blijft branden ...
Is het niet gevaarlijk voor het huis, het verwarmingscircuit, de ketel?
Maak je de boiler leeg? En als u niet hier bent, wat is er aan de hand?
Ik aarzel om een ​​nieuw ketelhout te installeren en weer vanavond, na een stroomstoring van 2 uur, heb ik mijn ketelhout geleegd om geen oververhitting te riskeren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/02/09, 23:11

Er zijn (minstens) 2 manieren om dit te voorkomen:

a) Thermische veiligheidsklep (ook wel thermostatische veiligheidsklep genoemd) die opent en injecteert koud water in de ketel: het is verplicht voor montage (verzekering) en vaak bij de ketel inbegrepen! Enkele verklaringen en plannen hier: https://www.econologie.com/forums/photos-et- ... t4368.html

Probleem: wanneer het injecteert, opent de overdruk van het netwerk de klep van de groep van beveiliging van het verwarmingsnetwerk en riskeren we de overstroming (behalve als het naar de kanonnen wordt afgevoerd maar het is zelden het geval!) ...

b) Plaats een omvormer op de circulator

Voorbeeld: een zeer kleine 400VA-omvormer heeft een kleine batterij van 4.5Ah is 54 Wh capaciteit. Een 45 W-circulator kan daarom meer dan een uur draaien.

Uiteraard stelt het alleen de deadline uit, maar een uur is niet slecht ... Het ideaal zal zijn om een ​​capaciteit te hebben

Dus gewoon een oude auto-accu op de UPS 45 Ah aansluiten om 10h autonomie te hebben ... en het probleem is opgelost!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/02/09, 01:57

Of gewoon een thermosifon.
: Cheesy: Zelfs zonder elektriciteit warmt het op, tot slot het hete water
circuleert.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/02/09, 02:08

Dit is een goed punt, maar niet noodzakelijk compatibel met de hydraulische installatie (vereist grote buizen), dus in nieuwe of nieuwe huizen: niet te mogelijk ...

Aan de andere kant kan men zich voorstellen dat de buffertank ECS in thermosiphon wordt geplaatst ...
0 x
foxmk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/10/08, 09:56
Plaats: 39 (Jura)




par foxmk » 08/02/09, 09:19

Dit betekent dat zelfs met een recente ketel, met omgekeerde verbranding, die werkt met een ventilator, dit niet oververhitting voorkomt?
Is het mogelijk dat een buffertank te veel energie absorbeert als de aansluiting ervan de werking van de thermosifon mogelijk maakt?
Maar moet voor dit type operatie de buffertank niet in de hoogte zijn? (hoger dan de ketel)
Merci de vos réponses
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/02/09, 09:53

Dit betekent dat zelfs met een recente ketel, met omgekeerde verbranding, die werkt met een ventilator, dit niet oververhitting voorkomt?

Moet zien waar de fanatur voor is.

Is het mogelijk dat een buffertank te veel energie absorbeert als de aansluiting ervan de werking van de thermosifon mogelijk maakt?

Natuurlijk geen probleem, de thermosiphon is minder efficiënt
, voor kanalen met dezelfde diameter, als een circuit met circulatiepomp.
Maar de 2-systemen kunnen op hetzelfde circuit worden gebruikt, moet
verwijder gewoon de anti-retour. [/ quote]

Maar moet voor dit type operatie de buffertank niet in de hoogte zijn? (hoger dan de ketel)
Merci de vos réponses

Eigenlijk is het wenselijk. Maar in het geval van stroomuitval is het doel om de warmte te evacueren en het gebouw te verwarmen
zo veel laten deze zorg over aan de radiatoren.
0 x
foxmk
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/10/08, 09:56
Plaats: 39 (Jura)




par foxmk » 08/02/09, 11:12

De ventilator wordt gebruikt om de luchtbeweging te creëren die nodig is voor het verbranden van hout.
Bovendien, in mijn huis, lijkt het erop dat de thermosiphon zeer slecht of helemaal niet werkt, zelfs als de ketel een vloer onder de radiatoren is ... Daarom vroeg ik of een buffertank alle warmte zou kunnen absorberen. energie die niet meer naar het verwarmingscircuit van het huis zou gaan.
En tot slot, aan het einde van de dag, als ik weg ben en er een stroomstoring is, raakt het circuit oververhit, gaat de veiligheid af en loopt het water op, en wat gebeurt er daarna met de ketel? wie blijft het hout verbranden? Is er een risico voor het huis, is de ketel dan niet in orde?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/02/09, 12:07

foxmk schreef:het lijkt erop dat de thermosiphon zeer slecht of helemaal niet werkt, zelfs als de ketel een vloer onder de radiatoren is ...

Een circuit werkt in thermosiphon als de leidingen overal een voldoende helling hebben en als er geen veerbelaste terugslagkleppen zijn die de vrije circulatie van het water bevrijden.
Beeld
Al deze aspecten zijn te verwachten tijdens het ontwerp van het verwarmingssysteem, om niet op de weg te zijn of zelfs in gevaar te zijn in geval van stroomuitval. Het kan nodig zijn om te zien hoe u een bestaande installatie zonder al te veel kosten kunt wijzigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/02/09, 14:31

Cuicui schreef:overal een voldoende helling hebben en als er geen veerbelaste terugslagkleppen zijn die de vrije stroming van water hinderen.
[Img]


Als er een circulator is zoals de eerste forumeur, en als het wordt gestopt tijdens een storing, hebben we al een obstakel, niet ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/02/09, 14:53

Circulator al stop maakt enige weerstand maar
voorkomt de thermosifon niet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten