DPE: twijfels over de resultaten? Scam, oplichters ...

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/09/11, 11:19

Dat heb ik niet bedoeld: het was alleen maar om het verschil tussen Frankrijk en België wat betreft de toegang tot het beroep te illustreren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/09/11, 19:03

Het Waalse Gewest kondigt een grootschalig plan van 1 miljard euro en de rekrutering van 250 “smokkelaars” aan om mensen te helpen energie te besparen:

http://www.lavenir.net/article/detail.a ... 5_00045327

De Waalse regering heeft donderdag haar definitieve akkoord bereikt over de lancering van de Environment Employment Alliance. Dit initiatief, waarvan het budget gespreid over de legislatuur ruim een ​​miljard euro bedraagt, heeft tot doel het milieu te verbeteren door de energierekening van burgers en bedrijven te verlagen en door banen te creëren.

Deze Waalse alliantie zal zich toeleggen op de isolatie van gebouwen. De Waalse cijfers op dit punt moeten verbeterd worden: 44,8% van de woningen wordt als in slechte staat beschouwd, herinnerde minister van ENERGIE Jean-Marc Nollet zich. In sommige gebieden werd tussen de 50 en 70% van de gebouwen vóór 1945 gebouwd, in een tijd dat isolatie nog niet dezelfde aandacht kreeg als nu.

250 “eco-passagiers”

Individuen vormen het eerste doelwit van de vijftig maatregelen die zullen worden geïmplementeerd. Er zullen one-stop-shops tot hun beschikking staan. In totaal, 250 “ecopassagiers » zal het publiek helpen een dossier samen te stellen, een eerste diagnose te stellen, het financiële plan op te stellen en het project te ondersteunen tot de oplevering van de site.

Aan de particulieren zullen “werkpakketten” worden aangeboden (isolatie van het dak, de muren, vervanging van de kozijnen, installatie van een condensatieketel, enz.) waarvoor zij kunnen genieten van een bonus en een lening. de Waalse Maatschappij voor Sociaal Krediet (SWCS) of het Woningfonds voor Grote Gezinnen.

Verlaag de verlichtingsrekening

Verkopers profiteren ook van hulpmiddelen om hun verlichtingsrekening te verlagen, die 80% van de elektriciteitsrekening voor kleine bedrijven vertegenwoordigt.

Openbare werken zullen ook worden gelanceerd, ter waarde van 420 miljoen euro in sociale woningbouw, 72 miljoen in scholen, 24 miljoen in gemeenschappelijke kantoren en 24 miljoen in de vrijwilligerssector.

Verbeter de training

Tegelijkertijd worden al speciale inspanningen geleverd op het gebied van opleiding in groene beroepen, via de competentiecentra of IFAPME. Veel beroepen zijn betrokken: architect, geschilderd gebouw, plafond, dakdekker, timmerman, etc.

Vergroot het concurrentievermogen

Op economisch gebied zal, naast sectorale overeenkomsten, het cluster 6e-concurrentievermogen, "Greenwin", worden betrokken bij de component "duurzame materialen". Bedrijven zullen ook profiteren van specifieke steun die wordt georganiseerd door het Economic Stimulation Agency (ASE). Er zullen ook twee onderzoeksprogramma's worden geïmplementeerd, voor respectieve bedragen van 5 miljoen.

Om te vechten tegen maanlicht

In de geplande maatregelen is er nog steeds de invoering van sociale en milieuclausules voor openbare aanbestedingen. Om tegen maanlicht te vechten, zal minstens 10% van de projecten waarvan de regio de projecteigenaar is, steekproefsgewijs worden geïnspecteerd.

Een alliantie van acteurs

In totaal 40 partners zijn betrokken bij deze samenwerking: de vakbonden, vrijwilligersorganisaties, Forem en een reeks van brancheorganisaties, de Confederatie van de Waalse constructie die al de lancering van dit heeft verwelkomd beleid. Volgens haar zal deze alliantie het mogelijk maken om het jaarlijkse aantal renovatieprojecten geleidelijk te verhogen met 30% en met de verschillende maatregelen voor energie-efficiëntie 5.000 nieuwe banen in de sector te laten creëren.


Het zou me genoeg verleiden als een baan.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/03/12, 10:43

De energieprestatiediagnose wordt hervormd

De betrouwbaarheid van energieprestatiediagnostiek (EPD) wordt in vraag gesteld. Een nieuwe steen voor de hervorming van dit instrument is de herschikking van de decreten die het kaderen. Presentatie.


(...)

Betrouwbaarheid betwijfeld

Het gebrek aan betrouwbaarheid van ECD is verschillende keren aan de kaak gesteld, met name door consumentenorganisaties. De diagnostiek verklaarde dit door de druk die werd uitgeoefend door de huiseigenaren en de kopers, grotendeels omdat de classificatie het bedrag van de nulrentende lening (PTZ +) geconditioneerd had.

Afgezien van de hoge kosten die het alleen als bewustmakingsinstrument dient, roept de diagnose een vraag op over de legitimiteit van het overheidsbeleid, aangezien een instrument waarvan de betrouwbaarheid niet altijd gegarandeerd is, dient als een basis voor de verhoging van de fiscale bijstand ", bevestigden de afgevaardigden Bertrand Pancher (UMP - Meuse) en Philippe Tourtelier (SRC - Ille-et-Vilaine) in hun recente rapport over de toepassing van de wet Grenelle 2.

Geconfronteerd met deze verschillende punten van kritiek, publiceerde de werkgroep "Kwaliteitsborden" van het Grenelle-bouwplan in juli 2011 aanbevelingen om het systeem te verbeteren.

Zes stappen om diagnoses te verbeteren

De 13 september Nathalie Kosciusko-Morizet en Benoist verscheen kondigde zes maatregelen om de betrouwbaarheid en de ECD te verbeteren: een betere vis-à-vis de transparantie individuen, verbeterde berekeningsmethode, met behulp van software door het ministerie goedgekeurde , de lancering van een database met ECD's, een toename van de competentie van de diagnosticus en een effectievere controle.

De softwaremaatregel werd tevredengesteld door de publicatie van het 27 2012-decreet van januari, dat een procedure instelt voor het evalueren van softwarecompliance. Dat met betrekking tot de competentie van de diagnosers was het door de publicatie van het decreet van 13 december 2011, dat de nieuwe criteria voor certificering van hun competenties definieert.

Wat betreft de verbetering van de berekeningsmethode: "de nieuwe 3CL-berekeningsmethode is reeds gepubliceerd op de site van RT-Bâtiment", verduidelijkt Romain Remesy, DPE-projectmanager bij het Ministerie van Ecologie.

Het opzetten van een online database van DPE's is het onderwerp van werk van Ademe. Het doel van het verbeteren van de controles verloopt via deze database, door een reeds effectieve lijst van diagnostici online te zetten door het Ministerie van Ecologie en door controlewerkzaamheden uit te voeren. Twee maanden geleden begon een eerste reeks controles. Momenteel start een tweede fase. "Verdachte DPE's zullen worden doorgestuurd naar de certificatie-instellingen, die indien nodig de gepaste maatregelen zullen nemen", specificeert Romain Remesy. Dat wil zeggen een intrekking in geval van ernstig wangedrag of een opschorting van de certificering.

Verbeter de transparantie van gegevens

(...)


Volledig artikel: http://www.actu-environnement.com/ae/ne ... 15228.php4
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 20/03/12, 12:53

Het zal noodzakelijk zijn om te wachten tot 2013 een degelijke vooruitgang boekt in de software van DPE:

ECD: een procedure voor het evalueren van software
Een bestelling, gepubliceerd op de 10 februari in het Publicatieblad, stelt een procedure vast voor het evalueren van de overeenstemming van de software die wordt gebruikt voor het uitvoeren van de energieprestatiediagnostiek (EPD).
Voor de implementatie van de 3CL-DPE versie 2012 berekeningsmethode wordt "enkel software gevalideerd door de minister belast met de bouw" volgens de nieuw gedefinieerde beoordelingsprocedure erkend. "De evaluatieprocedure stelt software-editors en gebruikers ervan in staat om hun technische en ergonomische kwaliteiten te waarborgen voor de voorbereiding van energieprestatiediagnostiek", specificeert de bestelling.
Deze nieuwe bepalingen moeten uiterlijk in januari 1er 2013 zijn toegepast.
Begin september kondigde het ministerie van Ecologie zes maatregelen aan om de ECD te verbeteren, nadat de betrouwbaarheid van deze tool in twijfel was getrokken. Een decreet dat eind december werd gepubliceerd, definieerde de nieuwe criteria voor het certificeren van de vaardigheden van de diagnosticus.


bron:
http://www.actu-environnement.com/ae/news/DPE-evaluation-logiciel-3CL-DPE-14912.php4
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/03/12, 12:57

Ik denk dat de software minder een probleem is dan:

"een toename van de competentie van diagnostici en een effectievere controle."


Wanneer we de huwelijken zien die worden gevormd in 2-dagen ... door extreem opportunistische bedrijven ... zie de links van de rapporten hierboven in dit onderwerp ...

In België is het maken van controller DPE (BEP hier) een vak dat zeer ingelijst is (en de diag kost ook 2 met 4 keer duurder dan in Frankrijk: 200 met 400 € ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/03/12, 11:18

Naar mijn mening:

1) er is een "technische" mimic, gekoppeld aan het "niet-opdringerige" karakter: hoe de isolatiecoëfficiënten configureren zonder de mrus aan te raken ???

2) Maar onder voorbehoud van deze limiet, was er naar mijn mening maar één radicale manier om het probleem van de margoulins op te lossen (zij die op vrijwillige wijze "hacken" om het spel van verkopers te spelen): hun verantwoordelijkheid nemen.

Wat de rechtse regering duidelijk niet wilde doen ...

We zouden ons daarom een ​​DPE kunnen voorstellen waarin de diagnosticus eerst de hypothese formuleert (bijvoorbeeld: "Ik neem aan dat het een muur is van agglomeraatblokken van een dergelijke dikte met een pleister van een dergelijke dikte zonder isolatie", enz. deurkozijnen ed voor plafonds / zolders) vermeldt vervolgens het resultaat van de diagnose: "als dat het geval is: het standaardverbruik is ...." ...

Bij geschil: deskundigheid; als ik niet tevreden ben, boor ik de muur om te controleren en als het resultaat niet klopt, klaag ik civiel aan! schade: 25 jaar extra stookkosten! Of 'verschil' in de waarde van het onroerend goed (het huis met classificatie C verkocht x duizend euro, hoeveel zou het waard zijn geweest als het als F was geclassificeerd? 'Bijvoorbeeld)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/03/12, 13:20

Een eenvoudig sonische klinkend apparaat, zoals echografie, laat het weten!
Gewoon typen op de muur of de muur, we hebben al een idee !!

We moeten een training doen in de muziek van de muren !!

Kijkend in de hoeken, hebben we ook een idee !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/03/12, 13:33

De meeste ECD's worden min of meer empirisch gedaan: onderzoek naar energiefacturen, staat van deuren, raam.

Om een ​​echte DPE te maken, is het noodzakelijk om een ​​thermograaf of zelfs thermische luchtfoto's te gebruiken ... het is meer hetzelfde budget!
Desalniettemin blijft het een feit dat zelfs op het eerste gezicht de meeste huizen een erbarmelijke energieprestatie hebben!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/03/12, 13:58

Desalniettemin blijft het een feit dat zelfs op het eerste gezicht de meeste huizen een erbarmelijke energieprestatie hebben!

ze zijn allemaal 99% hetzelfde gemaakt, met blunders vaak, briesblokken, koudebruggen en een paar isolatoren!

Voor mij is het meest jammerlijke dat, zelfs als ik de "erbarmelijke energieprestatie" corrigeer, als ik niets meer aan verwarming besteed, er veel meer is in onroerendgoed- en huisvestingsbelasting, bijna 3 keer die van de huidige verwarming (zonder branden, gratis hout en planten, die ik overal zie verspild en in de open lucht verbrand door mijn buren die me dagenlang roken !!)


Dus de energie is niet duur, in vergelijking met de kosten beslist en beheerd door onze verkozenen, met schuldenlast bijna failliet!
0 x
dimitri16
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 08/10/12, 13:21




par dimitri16 » 08/10/12, 18:03

hello,

Ik wil je graag extra informatie geven over ECD, oplichting en oplichting.

Om een ​​DPE te maken, hebt u heel weinig informatie nodig.
U moet het bouwjaar van het huis, de leefruimte, de afdeling, de configuratie en het type gebouw, de productie van verwarming en sanitair warm water kennen.
daarna voor de rest is het de welwillendheid van de diagnoser.
Hij is niet verplicht om te informeren over de exacte waarde van zijn software, hij kan als hij slechts benaderingen en aannames wil maken (in wettigheid).

als je de tijd wilt nemen om een ​​DPE naar mijn site te laten gaan www.actis-energie.frhet is volledig gratis en vrij toegankelijk, je zult het een beetje beter begrijpen.

In principe was deze software bedoeld om een ​​mini-audit energie-advies uit te voeren ... alleen vandaag heeft het een reglementair belang voor de verhuur en verkoop van onroerend goed.
het wordt voor het grootste deel als nutteloos beschouwd.

Voor 100 € de DPE, kunt u de diagnoser niet vragen om meer dan 30 min thuis uit te geven + 30 min rapport + het rapport + verplaatsing + het loon van de diagnoser en de secretaris.

Aan de andere kant is een ECD-diagnoser maar zelden een thermist bij de basis.

Als u een serieuze studie wilt, gebruik dan een INZET die een energie-audit uitvoert. aan de andere kant zijn de kosten van de service niet hetzelfde, tussen 400 € en 1000 € TTC.
om deze audit uit te voeren, zal hij een specifieke thermische software en hulpmiddelen gebruiken zoals de U-meter (bepaalt de U van de wanden), een thermische camera, een vitrometer, temperatuursondes, co2 ...
dit omvat het thermisch strippen van het gebouw en het indienen van een volledig rapport met bouwscenario's met berekeningen van belastingkredieten, CEE en rendement op investeringen.

vraag geen muilezel om de triomfboog te laten lopen

We willen het beste voor de goedkoopste prijs, het is soms mogelijk, maar het is vaak onverenigbaar.

veel succes allemaal
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten