DPE: twijfels over de resultaten? Scam, oplichters ...

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Bernard01
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/04/11, 15:15

DPE en houtverwarming




par Bernard01 » 03/04/11, 19:10

Ons huis, zeer geïsoleerd, dubbelstroom vmc, cesi, pv installatie wordt verwarmd met een houtkachel en een convector in de badkamer. Ze krijgt een DPE van E!!!
Als we kijken naar het verbruik in kWh van de jaarlijkse 3 kubieke meter hout, zou het resultaat eerder B moeten zijn!!!
Ik vraag me af hoe valide ECD-software is? of als er realistische methoden zijn om rekening te houden met deze manier van verwarmen?
Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/07/11, 17:13

Goed nieuws voor ECD's die een precedent zouden moeten scheppen... In de hoop dat er geen rechtsmisbruik is aan de kant van de "gediagnosticeerde" (een ECD wordt gedaan voor 19°C verwarming, niet voor 23°C. ..).

In werkelijkheid; de sanctie is erg zwaar (naar mijn mening): toch 40 + 000 euro schadevergoeding...

Kan de diagnosticus (bij ECD) het alsnog mis hebben?

In eerste instantie niet. Een diagnosticus is zojuist veroordeeld door het Tribunal de grande instance van Parijs voor het uitvoeren van een foutieve energieprestatiediagnose (EPD).

De "grove fouten" die hij maakte, rechtvaardigden de tussenkomst van zijn professionele burgerlijke aansprakelijkheid om de door de koper geleden schade te herstellen. Hoewel de tekortkomingen van deze DPE, die in januari verplicht werd, bekend zijn, is de regering traag met het presenteren van het voor april aangekondigde betrouwbaarheidsplan. Deze nieuwe ECD zou twee keer zoveel criteria moeten bevatten en een betere training vereisen.

Verantwoordelijkheid van initiatiefnemers

Als we verder gaan, roept deze jurisprudentie vragen op over het zoeken naar aansprakelijkheid van ontwikkelaars (als de nieuw verkochte woningen niet de aangekondigde verbruiksniveaus vertonen) of professionals (verantwoordelijk voor het afgeven van attesten van overweging van de thermische voorschriften, in overeenstemming met het decreet van 18 mei 2011). Toegegeven, de DPE schat het werkelijke energieverbruik van het pand, wat niet het geval is voor thermische voorschriften en labels, die gebaseerd zijn op een theoretische berekening. Maar aangezien jurisprudentie de neiging heeft om in het voordeel van niet-professionele kopers te oordelen als ze niet profiteren van de verwachte voordelen van het verworven onroerend goed, zou dit professionals moeten aanmoedigen om duidelijke informatieclausules voor kopers te verstrekken.


Bron: http://www.lemoniteur.fr/201-management ... se-tromper

Gerechtelijk bevel voor details: https://www.econologie.info/share/partag ... tjcT2E.pdf

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/09/11, 10:50

De regering heeft zojuist maatregelen genomen om de omgeving van de ECD een beetje te "zuiveren" van de oplichters, rotten en andere incompetenten.

Ik vraag of het in de praktijk werkt: in België is de toegang tot het beroep sterk gereguleerd! Bijvoorbeeld: ik heb met mijn diploma energietechniek (bac+5) geen toegang omdat het geen diploma burgerlijk ingenieur is en er 5 jaar ervaring in de bouw vereist is (alleen om toegang te krijgen tot de opleiding, die eindigt met een staatsexamen).

Voorwaarden: http://energie.wallonie.be/fr/devenir-a ... 5&IDC=6127

Elke persoon met een diploma architectuur, bouwkundig ingenieur, burgerlijk ingenieur bouwkunde en industrieel ingenieur bouwkunde of elke persoon die ten minste een diploma hoger secundair onderwijs bezit en een ervaring van ten minste vijf jaar op het gebied van de energieaspecten van gebouwen rechtvaardigt kan DOC een aanvraag tot goedkeuring indienen


Lijst van erkende EPB-diagnostici:
http://energie.wallonie.be/fr/liste-des ... l?IDC=7233

Als ik het een beetje zwaar vind, in Frankrijk alles! Iedereen kan aangeworven worden in een privébox met een paar uur interne opleiding...

Misschien hadden we daar moeten beginnen, mevrouw NKM: beperk het beroep tot mensen die een diploma hebben op het gebied van energie! Software evalueren is beperkt...

Zes stappen om ECD betrouwbaarder te maken
Nathalie Kosciusko-Morizet en Benoist Apparu hebben zojuist zes maatregelen aangekondigd om de energieprestatiediagnose betrouwbaarder te maken.


Terwijl consumentenverenigingen met name slechte praktijken, fraude of onregelmatigheden aan de kaak hebben gesteld, hebben vastgoeddiagnoses, Nathalie Kosciusko-Morizet, minister van Ecologie, en Benoist Apparu, staatssecretaris van Huisvesting, zojuist zes maatregelen voorgesteld om de energieprestatiediagnose (EPD). “De DPE is een krachtig instrument, in termen van het milieu en de koopkracht van de Fransen, en een instrument van transparantie en waarheid, benadrukte Nathalie Kosciusko-Morizet. Een slecht geïsoleerd en slecht uitgerust huis kost de bewoners meer dan 2 euro per jaar, vergeleken met ongeveer 200 euro per jaar voor een BBC-woning (Low Consumption Building). Bovenal maakt de DPE deel uit van de criteria voor het verkrijgen van bepaalde staatssteun, waaronder de PTZ Plus (lening met nultarief +) voor wie voor het eerst eigenaar wil worden. “De weergave van het energielabel moet als onderhandelingsmiddel worden gebruikt, zowel bij het kopen als bij het huren van een woning”, benadrukt Benoist Apparu.

Ook om het consumentenvertrouwen op te bouwen, op 1 januari 2012 zullen zes maatregelen van kracht worden. Allereerst zullen de diagnostici een gedetailleerde opgave moeten meedelen van de gegevens die in aanmerking zijn genomen voor de ontwikkeling van het APB, dat wil zeggen 60 punten in plaats van 30 nu, volgend op de wil om methoden voor het berekenen van energieprestaties te verbeteren. Vervolgens wordt de software die door de diagnostici wordt gebruikt, onderworpen aan een evaluatieprocedure en worden alleen de DPE's van deze DPE's officieel erkend en verzameld om een ​​nationale statistische database te vormen die wordt beheerd door Ademe. Ten slotte zullen erkende beroepsbeoefenaars nieuwe competentiecriteria moeten onderschrijven, met de verplichting tot permanente educatie, en zullen ze om de 5 jaar worden gecontroleerd door de accrediterende instellingen. De uitvoering van bezoeken ter plaatse is gepland voor 2013.

VG


Edit: uit dit andere bericht http://www.lesechos.fr/entreprises-sect ... 218946.php een BAC + 2 is vereist. Dit is iets goeds.

Daarnaast werkt de staat aan het verbeteren van de vaardigheden van de sector, namelijk 7.500 diagnostici die voornamelijk in bedrijven met minder dan 3 personen werken. Het niveau van het certificatie-examen wordt verhoogd, de diagnostici moeten bac + 2 zijn en ze moeten zich continu bijscholen. Ze moeten zich ook om de vijf jaar opnieuw laten certificeren en de eerste golf van "herkeuring" zal volgend jaar plaatsvinden. Om fraude te voorkomen heeft het ministerie onlangs een adressenbestand online gezet ( http://diagnostiqueurs.application.deve ... le.gouv.fr ) om te controleren of een diagnosticus inderdaad gecertificeerd is en om toegang te krijgen tot zijn contactgegevens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/09/11, 12:13

1) Opleiding is natuurlijk een onderdeel van het debat.

2) Het is nog steeds noodzakelijk dat de diagnosticus "meer belang heeft bij het stellen van een goede diagnose dan bij een slechte" ("kunnen" - zie punt 1 - is één ding; willen/interesse in doen is iets anders)

3) Dus de enige oplossing is dat er inderdaad een echte verantwoordelijkheid is, met civielrechtelijke sancties (vooroordelen) wanneer er ongelukkige gevolgen zijn na een slechte diagnose...

4) Het valt dus onder de regelgeving en de strengheid van de rechtbanken. Als we op dit niveau "hitten", hoeft u zich geen zorgen te maken dat de diagnostici zullen solliciteren ... of zelfs trainen als ze zich licht voelen (zelfs als ze zichzelf kunnen verzekeren; het bedrag van de premies zal worden afgestemd op het gemiddelde aantal veroordelingen ).

5) Toch is de diagnose niet opdringerig, dus er zal van nature een "grote onzekerheid over hoe het binnen de muren of achter de placo gebeurt" blijven...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/09/11, 12:32

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/09/11, 14:45

Christopher zei:

en 5 jaar bouwervaring is vereist


geïnteresseerd in het ding (ik dacht erover na voor het einde van mijn carrière), ik denk dat ik het begreep:

architect, bouwkundig ingenieur, industrieel ingenieur burgerlijke bouwkunde of, bij ontstentenis, geesteswetenschappen (Bac) + 5 jaar in een bedrijf in verwarming, energie of isolatie.

Want als het 5 jaar in het gebouw was, kun je je voorstellen dat het een tijdje geleden was dat ik me had gevestigd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/09/11, 15:24

Ik heb zojuist de officiële site gekopieerd/geplakt:

of een persoon met ten minste een diploma hoger secundair onderwijs en bewijs van minstens vijf jaar ervaring in het veld energieaspecten van gebouwen


Het blijft vrij groot en vaag...elektriciteit is een energieaspect...dus een elektricien zou kunnen solliciteren?

ps: nu wil je het zeggen: moderator op de forums econologie is het bouwen van energie :) Neen ? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/09/11, 21:43

Serieus, als je bewijs hebt, is het speelbaar!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/09/11, 22:38

Uh een screenshot van mijn berichten op de forum in 2004 denk je dat dat genoeg zal zijn? : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/09/11, 23:03

Hierover zal een commissie worden betaald. Je moet een klein bestand opbouwen.

Uittreksel uit het handelsregister

Ingenieursdiploma

Extraheer gegevens van uw host met aanmaakdatum van de domeinnaam, enz...

als je wilt praten we erover in pm, want wij zijn HS.



Maar heb je het nodig? Ik ken maar 2 of 3 mensen die een goed inkomen verdienen met hun e-commerce, waaronder jij. (of je bent ofwel een opschepper, een rijke erfgenaam, of je leeft van Christine... Gekozen!)

Als u iets anders doet, zal econologie.com zijn interesse verliezen en weigeren : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten