Energie Prestatie Diagnosis (DPE)

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Energie Prestatie Diagnosis (DPE)




par knuffelen » 11/12/06, 17:12

Hallo,

Sinds november, de Energetic Performance Diagnosis (EPD) http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... atid=15028 is verplicht bij het verkopen van een huis.

Wie zegt maat, zegt methode, degene die is goedgekeurd door de ADEME is momenteel 3CL, 15-versie http://www2.ademe.fr/servlet/KBaseShow? ... atid=15030

Wie zegt dat de methode software zegt. De goedkoopste die ik vond http://www.dpe-logiciel.com/index.htm ter waarde van 221 EUR inclusief BTW (185 EUR HT)

Wie zegt goedkoper?

:)

Hug '

Bewerken door christophe: hier zijn 2 gratis tools

https://www.econologie.com/dpe-bilan-the ... -3583.html
https://www.econologie.com/dpe-outil-et- ... -3585.html

0 x
orgone
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/10/07, 11:46
Plaats: Montpellier

Energetic Performance Diagnosis (EPD)




par orgone » 23/10/07, 12:13

Hallo,

Diagnostiek moet worden gecertificeerd, maar de software die ze gebruiken is dat niet. Dus wees voorzichtig voordat je koopt!
In principe zijn er in de 3CL-versie van de regering enkele bugs. Bijvoorbeeld:

-Wanneer het geografische gebied veranderd CSA verbruik niet verandert (de inlaattemperatuur van koud water varieert per regio), waarbij ervoor moet variëren (§2.1 ondersteunende methode 3CL V15c) Dit verandert het verbruik van warm water aanzienlijk. Kon iemand bevestigen?

Hier voor het voorbeeld, maar ik kon anderen opmerken ... verder bewijs van de 3CL-methode is niet duidelijk (hoofdstukken zijn slecht genoteerd en moeilijk te vinden). Is er een update gepland (voor software en ondersteunende documenten)?

Kan iemand me dat vertellen? :schok: ?
0 x
Wie niet naar redenen wil zoeken, wie oplossingen zoekt.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/10/07, 18:07

Een goede snelle manier om het verbruik van een huis te bepalen is om 3 jaar bieden op de energierekening en brengt hen dichter bij Dju (Unified graaddagen), maar deze methode, hoewel aanbevolen bij decreet niet het niveau van de aan te geven comfort van de oude bewoners (gierige of grote heer)

Een andere goede methode bestaat in het realiseren van een thermische balans van het type RT2000 of 2005
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
orgone
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/10/07, 11:46
Plaats: Montpellier

dpe voor het gerenoveerde tertiaire




par orgone » 08/01/08, 10:53

kan iemand me dat laten weten?
Hoe wordt het gedaan met het kleine tertiaire (kantoortype) dat net is gerenoveerd en wie heeft daarom geen facturen voor zijn nieuwe uitgaven?

Dank u bij voorbaat
0 x
Wie niet naar redenen wil zoeken, wie oplossingen zoekt.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/01/08, 11:06

Als het een recente constructie is, moet er een compliancestudie zijn uitgevoerd volgens RT 2000 of RT 2005

Indien niet voor de renovatie, is de berekening heel eenvoudig: voer een thermische balans uit van het pand met basisinstructies (bijvoorbeeld -7 ° C ext en 20 ° C int., Bereken de coef U van de buitenmuren, beglazing, vernieuwing van lucht, bezettingsgraad, opnames, zonneschijn etc.) en voer de verbruiksberekening uit met de DJU (doe het niet alleen als u er niet aan gewend bent)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/01/08, 11:16

Oh ik was bang, de kwestie van orgon lezen, ik dacht dat de ECD gewoon een analyse van energierekeningen was!
0 x
orgone
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/10/07, 11:46
Plaats: Montpellier




par orgone » 08/01/08, 11:24

Natuurlijk is de DPE niet noodzakelijk gebaseerd op facturen.
Maar voor het tertiair denk ik dat als ...
Ik wilde de officiële methode vinden in het geval dat ik hierboven citeer.
Hoe wordt een dp gedaan op kleine kantoren die net zijn gerenoveerd?
Ik heb nog nooit gehoord van de methode op de DJU (officieel gesproken!), Ik gebruik de software FISA DPE in demo en er is niets over de dpe voor het tertiaire.

PS: welke reactiviteit hierop forum ! bravo ... en bedankt
0 x
Wie niet naar redenen wil zoeken, wie oplossingen zoekt.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/01/08, 11:31

De energiebalans door de berekening van de verliezen met een jaarlijkse projectie door DJU is de enige precieze manier om het toekomstige verbruik te berekenen

alle andere methoden worden losjes benaderd
Het woord van de expert
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 08/01/08, 11:35

Een rigoureuze DPE is uiteindelijk om een ​​thermische balans te maken ...

Me ben ik verkeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/01/08, 13:02

Yep! anders is het flan

vooral om de vorige consumptie te nemen waarvan we niet weten wat de setpoints en het comfort waren
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 52-gasten