Voorbeeld van ECD: energiebalans, aankoop van een oud huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Voorbeeld van ECD: energiebalans, aankoop van een oud huis




par Flytox » 15/08/08, 17:42

Bonjour à tous

Beeld

Beeld

Deze energiebalans (van mijn toekomstige huis) laat me bogey achter. Ik weet niet hoe ze hun account berekenen, maar bijvoorbeeld de dubbele beglazing gemarkeerd met een demping van meer dan 15 jaren, de kamerthermostaat ook .... :schok:

Niet alles inclusief ... :frons: : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/08/08, 18:16

De lage emissie dubbele beglazing waar ze het over hebben is de nieuwe dubbele beglazing met dunne lagen ???, en het is nieuw en het isolatieniveau is veel hoger dan bij de oude beglazing.
De prijs? Haye Haye Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 15/08/08, 19:59

Hallo Flytox!

Ik heb net dit rapport gelezen en hoe zit het met isoleren ??? :schok:

Ik spreek natuurlijk buiten de dubbele beglazing, wat je duidelijk een aanzienlijk voordeel oplevert ...

In plaats van te investeren in verwarmingsvoorschriften, is het beter om groot te gokken op isolatie, en daar kan het rendement op investering zeer snel (een paar jaar max.) Worden gerealiseerd, vooral met de stijging van de energieprijzen ...

Kortom, dit goed geïsoleerde huis zou "comfortabel" verwarmd kunnen worden met hout (enkele kuubs per jaar) + vorstbescherming door elektriciteit, en nog minder als je een beetje zonne-energie toevoegt.

Voor de ECS moet een platte sensor op de juiste plaats worden geplaatst om een ​​groot deel van uw behoeften te dekken ...

Na, alles hangt af van de oriëntatie van het huis, de helling en de hoogte waar het is, de maskers aan de horizon, een nabijgelegen waterloop ...

In ieder geval bevestigt het wat ik dacht (en heb gehoord), deze balansen zijn nep limiet, en doen niets, vooral op het gebied van counseling, om mensen naar de juiste keuzes te leiden ... :frons:

Er is nog steeds werk aan het veranderen van de mentaliteit van professionals, vaak gevangen in hun routines, en niet in staat om zichzelf te ondervragen ...

Leg ons een beetje uit hoe het is, dit huis ...

A+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/08/08, 19:59

Ah geweldig, ik had nog nooit een DPE gezien :) Bedankt Flytox

1) De 2816, 30 kWh van het hout laat me nog steeds dromerig over de berekeningsmethoden ... :? Geen enkele stereo heeft dezelfde PCI ... spreek dan in honderdsten van kWH ... nou, ze zijn de "gecertificeerde" pro's, ze moeten een goede reden hebben! :schok:

2) Als ik het goed begrijp, heb je op dit moment elektrische + houtverwarming? Het zal niet moeilijk zijn om het ding te verbeteren, volg het voorbeeld van Tigger die een huismerdélec in een huis zonne-hout transformeerde https://www.econologie.com/forums/l-installa ... t5200.html (en hij is in Lorraine)

3) U hebt de verhouding tussen elektriciteit in kWh en primaire energie gezien als 2,58! Dat betekent dat wanneer u koopt bij een warmtepomp moet je de COP door 2,58 verdelen om het werkelijke verbruik van primaire energie te hebben !! Meteen krijgen we iets veel minder interessant ... maar EDF komt er tegenaan dat hij kWh wil verkopen! Dus wie durft nog te beweren dat geothermische energie hernieuwbare energie is? :onheil:

4) Uiteindelijk merk ik dat de EP-consumptie slecht genoeg is (om niet te zeggen catastrofaal) voor je regio (zuid-west) dus tenzij de vorige eigenaar verhit is tot de dood denk ik dat er serieuze dingen te doen zijn op niveau van isolatie

5) En het is gewoon grappig, de "pro's" adviseren niet om de isolatie te versterken (behalve de kozijnen): het is bij LA dat je moet beginnen! Nog steeds professionals die hun vak niet kennen of in de laars van edf staan ​​.... :onheil:

ps: voor de thermostaat hebben we een model in de winkel https://www.econologie.com/shop/thermost ... p-172.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 16/08/08, 08:11

lejustemilieu schreef:De lage emissie dubbele beglazing waar ze het over hebben is de nieuwe dubbele beglazing met dunne lagen ???, en het is nieuw en het isolatieniveau is veel hoger dan bij de oude beglazing.
De prijs? Haye Haye Beeld


welkom

onthouden: alle emet body van het infrarood
(Heat)

de lucht op 40 ° - 50 ° (van een elektrische radiator onder het raam),
wie langs het raam loopt,
zal uitstoten en energie uitstralen
wie zal worden opgenomen door de muren,
* maar gaat door het vensterglas *

(de lucht op 20 ° straalt ook uit)



een overlevingsdeken stopt 95% van het licht en
infrarood

* een dunne laag metaal stopt het infrarood *



Airco :
In de zomer zet je de reflector buiten,
- waardoor het glas koud blijft
(en niet om infrarood te verzenden)


te testen: op de sluiter (met of zonder het paneel)



Tot ziens
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/08/08, 13:40

Hallo camel1
camel1 schreef:Ik heb net dit rapport gelezen en hoe zit het met isoleren ??? :schok:


Met de ontbrekende pagina's van het rapport wordt het duidelijker:

Beeld


Voor de isolatie van het plafond, is het een vulling van glaswol tussen de balken van het plafond (zolders verloren) over 15 tot 20 cm? Er is ruimte om deze dikte over een groot deel van het oppervlak te verdubbelen.

Voor de muren zei de ‘Expert’: ‘Holle muren van betonblokken geïsoleerd buiten".
De eigenaar vertelde me dat het glaswol met een briketmuur was om het geheel binnen te omsluiten!
Aangezien het huis allemaal opnieuw is geverfd, heb ik de coatings niet bekrast om te ontdekken wie waar zegt ...:frons: Eindelijk voor een huis van 30-jaren, isolatie door de buitenkant, ben ik septisch ....

Beeld

Beeld

Ik spreek natuurlijk buiten de dubbele beglazing, wat je duidelijk een aanzienlijk voordeel oplevert ...

In plaats van te investeren in verwarmingsvoorschriften, is het beter om groot te gokken op isolatie, en daar kan het rendement op investering zeer snel (een paar jaar max.) Worden gerealiseerd, vooral met de stijging van de energieprijzen ...


Is voor dubbele beglazing de richtwaarde (voor de heffingskorting) van "Ug <1.5 W / m2.K" redelijk?

Voor de regulatie van elektrische verwarming, het is niet duur of ingewikkeld, betrap me als ik een enormiteit zeg. Afhankelijkheid 15 °, woonkamer 19 ° zelfs met een bimetaal is het niet te ver verwijderd van het account, en stroomuitval voor kleine afwezigheden.


Kortom, dit goed geïsoleerde huis zou "comfortabel" verwarmd kunnen worden met hout (enkele kuubs per jaar) + vorstbescherming door elektriciteit, en nog minder als je een beetje zonne-energie toevoegt.

Voor de ECS moet een platte sensor op de juiste plaats worden geplaatst om een ​​groot deel van uw behoeften te dekken ...

Na, alles hangt af van de oriëntatie van het huis, de helling en de hoogte waar het is, de maskers aan de horizon, een nabijgelegen waterloop ...


Zonne-energie ... daar gaat het om. Het huis is goed georiënteerd (volledig naar het zuiden), maar het gebrek aan pot, de oriëntatie van het dak is Oost-West (niet echt ideaal).

Maar juist ... om te kunnen sleutelen, moet ik de belangrijkste kamer van het huis bouwen .... de garage : Mrgreen:
Het dak moet dus naar het zuiden gericht zijn om zonnecollectoren te plaatsen die goed werken.

Het blijft om de oplossing van de vergelijking te vinden:
- plaats de garage zonder de mond van het huis te slachten. (dakhellingen in 2 verschillende richtingen)
- plaats de garage zonder de tuin af te breken. (Er is een mooie dennenboom om te bewaren).
- plaats de garage naar het noorden om het huis te huisvesten.
- Houd de garage in de buurt (gemak en route van solaire verwarmingsbuizen)
Nog niet de oplossing gevonden :frons: : Mrgreen:


In ieder geval bevestigt het wat ik dacht (en heb gehoord), deze balansen zijn nep limiet, en doen niets, vooral op het gebied van counseling, om mensen naar de juiste keuzes te leiden ... :frons:

Er is nog steeds werk aan het veranderen van de mentaliteit van professionals, vaak gevangen in hun routines, en niet in staat om zichzelf te ondervragen ...

:schok: :onheil: : Mrgreen:

Leg ons een beetje uit hoe het is, dit huis ...



Beeld

South:

Beeld

North:

Beeld

De omgeving:

Beeld

Beeld

Een deel van de buurt:

Beeld

Beeld

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/08/08, 13:51

Hallo Hic
Hic schreef:Airco :
In de zomer zet je de reflector buiten,
- waardoor het glas koud blijft
(en niet om infrarood te verzenden)


te testen: op de sluiter (met of zonder het paneel)

Bedankt Hic, het is waar dat er genoeg dingen zijn om te testen om te verbeteren.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/08/08, 14:19

bonjour Christophe
Christophe schreef:Ah geweldig, ik had nog nooit een DPE gezien :) Bedankt Flytox

1) De 2816, 30 kWh van het hout laat me nog steeds dromerig over de berekeningsmethoden ... :? Geen enkele stereo heeft dezelfde PCI ... spreek dan in honderdsten van kWH ... nou, ze zijn de "gecertificeerde" pro's, ze moeten een goede reden hebben! :schok:


Laat u niet misleiden door de mond van gecertificeerde mensen (bijlage bij het rapport):

Beeld

Beeld

Dit zijn de bijlagen van de energiebalans ... die ernst : Mrgreen:


4) Uiteindelijk merk ik dat de EP-consumptie slecht genoeg is (om niet te zeggen catastrofaal) voor je regio (zuid-west) dus tenzij de vorige eigenaar verhit is tot de dood denk ik dat er serieuze dingen te doen zijn op niveau van isolatie


Er is ....:frons: : Mrgreen:

5) En het is gewoon grappig, de "pro's" adviseren niet om de isolatie te versterken (behalve de kozijnen): het is bij LA dat je moet beginnen! Nog steeds professionals die hun vak niet kennen of in de laars van edf staan ​​.... :onheil:


Je hebt echt niets begrepen, omdat ze je vertellen dat ze gecertificeerd zijn ...: Mrgreen:

ps: voor de thermostaat hebben we een model in de winkel https://www.econologie.com/shop/thermost ... p-172.html

Ik zal dit bestuderen.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/08/08, 15:15

:D Mooi, thuis ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/08/08, 10:11

1) Ja mooi en vol groen (een beetje zoals wij), aan de andere kant niet erg goed georiënteerd om zonnepanelen te plaatsen (kan het buisje in het westen zijn?). Hebben we een barbecuegrill? :)

2) Het probleem is dat certificering niet noodzakelijkerwijs vaardigheden betekent. Vooral met de wet die de APB verplicht, bcp van margouilin op de markt ... Eindelijk is het beter dan "niets" deze wet. Op Apper zit een QUALISOL-installateur die aan de EST-zijde zonnepanelen heeft gemonteerd ... zo goed ... certificering is vooral een kwestie van geld! (ben gecertificeerd ik kan (over) factureren ...)

ps: de vorige eigenaar gesponnen de geiten en de sextagenarian schildpad met het huis? Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten