Google is te geïnteresseerd in mijn privacy

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Google is te geïnteresseerd in mijn privacy




par lejustemilieu » 12/04/13, 06:55

Hallo,
Het begon een paar maanden geleden, mijn Gmail-mailbox vraagt ​​me regelmatig om mijn mobiele nummer.
Gisteravond, Windows-update, en ho verrassing, Google vroeg om mijn mobiele nummer.
De grote broers hebben geen grenzen, ik ben gedwongen een mobiele telefoon te kopen en ga ermee akkoord geografisch te zijn gevestigd.
Wat komt hierna?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/13, 08:30

Ja dat heb ik gemerkt!

We staan ​​centraal in een ethisch debat:
- Respect voor het leven en privégegevens versus een steeds indringender samenleving!
- geleidelijke verdwijning van alle netiquette bij alle acteurs / operatoren! Dit is al grotendeels het geval (sociale netwerken wentelen erop, plaats nooit persoonlijke gegevens of foto's van jou en je geliefden!)

Nee, u hoeft uw mobiele telefoon niet te geven, er is ongetwijfeld een manier om (geduld) te omzeilen. Het is me gelukt om te overschrijven met de APPLE STORE (zonder mijn creditcard te geven). Maar het wordt steeds moeilijker. Je zult door de grijze markt moeten gaan als je de veiligheid van je privéleven wilt behouden en behouden (het betreden van deze markt is echter iets dat ik had beloofd nooit te zullen doen, maar daar ... het is meer mogelijk: dus het is ofwel illegaal, of we zullen alles van je weten, als ik karikatuur maak).

Wat is het volgende? Het feit dat we onze software natuurlijk niet meer zullen bezitten ...! (Dit is al voorzien in alle gebruikerslicenties, wat nu slechts een soort "gebruiksrecht om te behagen', met bijna geen verplichting voor de softwareleverancier). Het resultaat is al dat je in je leven meerdere keren dezelfde licentie voor hetzelfde programma moet kopen (terwijl we er maar één zouden moeten betalen zeer kleine update quote ... heb je er al over nagedacht?)

Ik ben begonnen met het opschonen van al mijn persoonlijke info, het is lang geleden (zodra het begon trouwens).

Zij zijn degenen die me daar naartoe hebben geduwd, ik had twee accounts, ze boden me aan er meer dan één te doen, ik koos degene waar er niets meer over was! : Lol:

Sindsdien, en OVERAL, maak ik altijd een keuze uit wat ik geef uit absolute noodzaak, de rest waar ik nooit opgeef! Door streng te zijn om mogelijke overlappingen te minimaliseren (zo niet om ze natuurlijk volledig te vermijden).
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/04/13, 08:56

zo niet om ze natuurlijk helemaal te vermijden

Ik denk erover Obamot ..
Maar het wordt steeds ingewikkelder ... om ze te vermijden.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/13, 09:03

De suggestie zou zijn om tijdens het installeren van Windaube geen netwerkbronnen in te zetten. Hij kan dus geen verbinding maken en zal niet om je mobiele telefoon vragen. Ik denk dat als hij dat doet, het komt omdat hij heeft ontdekt dat je ergens een telefoniste had, toch?

En dan zijn er nog NOG STEEDS mensen die geen gsm hebben! De hotline moet hier dus zeker informatie over geven (zie op internet, de informatie moet liggen over "hoe"). Maar het is inderdaad erg opdringerig, en het brengt je allemaal terug naar één soort "De enige mogelijkheid om uw gsm-nummer niet op te geven" wanneer er maar één uitgangsdeur moet zijn, goed verborgen om dit niet te doen!

Bovendien, als je het plotseling niet geeft, heb je een goede reden (geen mobiele telefoon) of word je dat "verdachte"! Het is erg pervers van hun kant.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/04/13, 10:44

Je moet zeggen, als je echt een goede reden hebt (bijvoorbeeld als je op rapine leeft of als je een ecoterrorist bent) :D )

Betaal alleen contant en bij voorkeur niet met tickets van hold-ups
draag een zonnebril, regenjas, baard en hoed als je naar de winkels gaat
prepaid gsm-kaart contant gekocht in een winkel zonder videorecorder: wacht een maand voordat u deze gebruikt. idem voor de telefoon
Koop een oude computer in contanten en zet hem onder Linux
Ga door proxy-serveersters, enz.
Zet je telefoon uit als je hem niet nodig hebt
Vermijd snelwegen, met de auto naar het centrum
Betaal brandstof in contanten.

Wees voorzichtig bij het verbranden van gebouwen: een goed laboratorium kan vaststellen waar de brandstof vandaan komt

etc ..... :D

en in feite is het meest vervelend wanneer u een offerte naar een Gmail-account stuurt, dat op het display van uw offerte aan uw klant ... er reclame is van concurrenten ... :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 12/04/13, 18:45

Hallo,

als eerste eenvoudige stap om adblock plus te installeren:

http://adblockplus.org/fr/firefox

surf dan met Ecosia:

http://ecosia.org/?sc=fr

Anders zoals in plaats van firefox heb je ook thor-project:

https://www.torproject.org/

een beetje langzamer is het waar, maar zoveel discreter;) ...

eindelijk, als de veelzeggende olifant, is de laatste versie onder Linux heel erg effectief, gratis, en uiteindelijk krijgt je pc een facelift, sneller heel duidelijk, compleet vanaf het begin met equivalenten van photoshop, coreldraw, open office geïnstalleerd ook origineel en vol met gratis en zeer eenvoudig te installeren add-on:

voorbeeld: Fedora 12 (bewerk, voor mij is het 18 niet 12;))

http://www.fedora-fr.org/

En bovendien zijn al deze kleine dingen gratis;) ....

er is dus meer dan genoeg om anoniem en rustig en effectief te surfen voor nul euro en alleen winst;) ....
0 x
JLB29P
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 19/06/09, 15:41
Plaats: Brest




par JLB29P » 10/06/13, 21:24

bidouille23 schreef:... als eerste eenvoudige stap om adblock plus te installeren:
....


Inderdaad.
Wat mij betreft was ik meer verrast toen ik een verzoek tot validatie van een overschrijving van mijn bank per sms ontving, toen ik (vrijwillig) mijn nummer NIET had verstrekt!
Ik heb de overdracht onmiddellijk geannuleerd en ik bestel niets meer bij het postorderbedrijf waarvoor het bestemd was.
Dat gezegd hebbende, het is zeker mijn bank die in het geding is, maar ik vind het vreemd dat de andere verzoeken om validatie van overboekingen net als voorheen per e-mail worden aangevraagd ...

Over deze invasieve gerichte advertenties kunnen we de dienst inderdaad deactiveren. Ik doe het niet omdat het me niet echt stoort en uiteindelijk gebruik ik het soms als herinnering.
Maar ik denk altijd aan mensen die meer zijn dan borderline en het risico lopen de gele lijn van acteren te overschrijden omdat ze te veel herinnerd zijn aan het object van hun vaste ideeën (een seksueel gedesoriënteerde persoon zal te veel films kijken, maar zal na een tijdje stoppen; Google zal hem nieuwe films, trailers en boeken aanbieden, enz.)
Wat ik schreef in het gedeelte Humor Noir (humor-noir-marcel-google-est-la-t11393.html) zal waarschijnlijk gebeuren.
0 x
Hebben een heel grote ambities om niet uit het oog te verliezen in het nastreven van hen.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 11/06/13, 06:42

Het is niet alleen Googly die meer wil weten!


Mijn hotmail- en MSN-provider vroegen me op mijn startpagina en via een e-mailagent om mijn persoonlijke informatie te geven, wat ik niet heb gedaan en ze zijn de laatste tijd gewoon niet meer actief.

Dit hangt waarschijnlijk samen met het lekken van spionage door individuen van de Amerikaanse regering die de laatste tijd in de media te zien zijn.
:onheil:

Aangezien ik geen twintty en fessebouc heb, zoekt hij informatie elders!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/06/13, 08:31

bidouille23 schreef:Hallo,

als eerste eenvoudige stap om adblock plus te installeren:


Wat heeft dit met privacy te maken? Integendeel, ik denk dat adverteren op een site de privacy beschermt! Dit is waarom...

Geeft u er de voorkeur aan dat een site wordt gefinancierd door advertenties, dus in relatieve transparantie, in plaats van restrictiever (abonnement) of obscuur (industriële lobby, gebruik of wederverkoop van persoonlijke informatie ...)?

Het zijn juist de sites zonder advertenties of andere financieringsmiddelen door bezoekers waar u op moet letten!

Zoals de baas van Médiapart een paar jaar geleden zei: winstgevendheid is onafhankelijkheid: https://www.econologie.com/edwy-plenel-m ... -4011.html

Ze hebben geen advertenties, maar hun financiering is gebaseerd op (het risico op internet waar "alles" gratis is in de hoofden van bezoekers) betaald abonnement ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/06/13, 08:52

JLB29P schreef:Inderdaad.
Wat mij betreft was ik meer verrast toen ik een verzoek tot validatie van een overschrijving van mijn bank per sms ontving, toen ik (vrijwillig) mijn nummer NIET had verstrekt!
Ik heb de overdracht onmiddellijk geannuleerd en ik bestel niets meer bij het postorderbedrijf waarvoor het bestemd was.
Dat gezegd hebbende, het is zeker mijn bank die in het geding is, maar ik vind het vreemd dat de andere verzoeken om validatie van overboekingen net als voorheen per e-mail worden aangevraagd ...


Dit is het 3DSecure-systeem dat sinds 2010 bestaat. Meer of minder restrictief, afhankelijk van de banken. Het wordt geleidelijk opgezet, het hangt af van de bank van de verkoper en de koper!

Hier is alle informatie over de Franse banken: http://fr.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure


Crédit mutuel en CIC; de klant moet ervoor kiezen om een ​​van de codes op zijn "persoonlijke sleutelkaart" aan te geven (een raster van 64 viercijferige codes waaruit de juiste code moet worden getrokken volgens de rij en kolom die wordt gevraagd door de website) en een code die per e-mail is ontvangen op het adres dat aan hun bankrekening is gekoppeld, d.w.z. een code aan te geven die per sms is ontvangen op het telefoonnummer dat aan hun bankrekening is gekoppeld;
Axa Bank; een unieke code wordt per sms verzonden
Spaarbank; een code wordt per sms verzonden;
HSBC; de cliënt moet zijn geboortedatum aangeven; sinds juni 2010 is een code verzonden via SMS1;
BNP Paribas ; de cliënt moet zijn geboortedatum aangeven; sinds juli 2009 is een code verstuurd via SMS2. De klant kan kiezen voor een Digipass3 hardware authenticator;
Societe Generale en Boursorama; de klant moet zijn geboortedatum vermelden, sinds september 2009 wordt een code per sms verzonden;
Landbouwkrediet (inclusief LCL); sinds 2010 wordt een code per sms verzonden, anders moet de klant een persoonlijk wachtwoord aangeven dat bij het eerste gebruik is aangemaakt;
Crédit du Nord en haar dochterondernemingen; een code wordt per sms verzonden;
BRED Banque populaire; een Ipab-authenticatiesleutel, cryptografische sleutel in USB-sleutelformaat;
Groupama Banque; de cliënt moet zijn naam, de postcode van zijn woonplaats en zijn geboortedatum vermelden;
De postbank; een code wordt per sms verzonden of een mogelijkheid om de eerste vier cijfers van zijn contractnummer aan te geven. De Postal Bank noemt dit systeem de Certicode;
Coöperatief krediet; er wordt een code gegenereerd op de "sesamlezer" die ontgrendeld is door de creditcard van de houder in te voeren en de pincode van de kaart4 in te voeren;
ING Direct; een code wordt per sms verzonden.


Aan de andere kant, als uw bank uw gsm-nummer heeft, heeft het het niet "opgemaakt", het is omdat u (of iemand in uw familie) het op een gegeven moment gaf ... misschien daar heeft jaren! Ik denk niet dat de operators het aan de banken hebben 'verkocht' (maar ik kan het mis hebben ...)

ps: dit soort informatie is veel serieuzer voor onze privacy: http://lejournaldusiecle.com/2012/07/10 ... unication/

Na NDAA 2012 zette president Barack Obama vrijdag zijn naam op een decreet, waardoor het Witte Huis alle privécommunicatie in het land kan controleren in naam van de nationale veiligheid.


2 debatten hier: https://www.econologie.com/forums/l-onu-et-l ... 12175.html ou https://www.econologie.com/forums/societe-so ... 11193.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten