Auto carburateur ombouwen naar E85?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Auto carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 04/01/22, 16:18

Hallo allemaal, heeft iemand een auto op ethanol laten rijden?

Zo ja, heeft u twee sets zomer-/wintersproeiers of heeft u een compromis gesloten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14831
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par GuyGadeboisTheBack » 04/01/22, 17:34

0 x
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 04/01/22, 17:46

Ik wilde weten of iemand de conversie echt heeft gedaan, ik schakelde mijn samurai over op ethanol door de spuitmonden te vervangen, het zal in de zomer zuigen met e85, maar in de winter is het meer dan de e65, plotseling mengt het te rijk, dus liever dan elke keer de spuitmonden te vervangen, als er een compromis kan worden gevonden, bespaart het me een heleboel spuitmonden voor 10 euro om te testen : Cheesy:

Anders zou ik een injectie moeten monteren, maar ik had graag de carburateur, het is low-tech, in de geest van de auto gelaten.

Uiteindelijk zou ik mijn distilleerderij willen maken met rot fruit dat is teruggevonden bij producenten.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par SixK » 05/01/22, 00:35

fracass schreef:Ik wilde weten of iemand de conversie echt heeft gedaan, ik schakelde mijn samurai over op ethanol door de spuitmonden te vervangen, het zal in de zomer zuigen met e85, maar in de winter is het meer dan de e65, als resultaat is het mengsel te rijk, dus in plaats van elke keer de spuitmonden te vervangen, als er een compromis kan worden gevonden, bespaart het me een heleboel spuitmonden voor 10 euro om te testen : Cheesy:

Anders zou ik een injectie moeten monteren, maar ik had graag de carburateur, het is low-tech, in de geest van de auto gelaten.

Uiteindelijk zou ik mijn distilleerderij willen maken met rot fruit dat is teruggevonden bij producenten.


Kun je spelen met de luchttoevoer?
Een kleiner mondstuk maar met een luchtbeperking of niet, afhankelijk van het seizoen?
Iets minder saai om te demonteren dan een jet.
Je kunt ook op de uitlaat spelen.
Een vrijere pot vereist een grotere spuitdop en vice versa.

Ik neem aan dat de choke niet handmatig is?
Op mijn 4L stel ik af met de choke afhankelijk van het mengsel, maar ik loop niet op 100%.

Zelfs als dit je een paar paarden opeet, zou het goed moeten komen met een Samurai ;)

De moeilijkheid zal zijn om de 2 essenties (winter en zomer) te laten ontwikkelen.
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Macro » 05/01/22, 11:48

fracass schreef:Uiteindelijk zou ik mijn distilleerderij willen maken met rot fruit dat is teruggevonden bij producenten.


Daar.... Om uit 99% ethanol te komen... Je hebt de wedstrijddistilleerderij nodig... Om nog maar te zwijgen van de problemen met kelderratten... Want distilleren doe je niet zonder ervaren neuzen te waarschuwen... .
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 07/01/22, 11:50

SixK schreef:Kun je spelen met de luchttoevoer?
Een kleiner mondstuk maar met een luchtbeperking of niet, afhankelijk van het seizoen?
Iets minder saai om te demonteren dan een jet.
Je kunt ook op de uitlaat spelen.
Een vrijere pot vereist een grotere spuitdop en vice versa.

Ik neem aan dat de choke niet handmatig is?
Op mijn 4L stel ik af met de choke afhankelijk van het mengsel, maar ik loop niet op 100%.

Zelfs als dit je een paar paarden opeet, zou het goed moeten komen met een Samurai ;)

De moeilijkheid zal zijn om de 2 essenties (winter en zomer) te laten ontwikkelen.


Ik heb wel een handmatige choke, maar uiteindelijk kocht ik een AFR met brede band, om twee sets sproeiers te kiezen die perfect geschikt zijn voor elke brandstof, op mijn carb (zx solex) is het niet nodig om de carburateur te demonteren om de sproeiers te vervangen, dus het gaat snel.

Ik wil geen kracht verliezen, het is een zachte samoerai die al aan de basis staat
0 x
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par fracass » 07/01/22, 11:53

Macro schreef:
Daar.... Om uit 99% ethanol te komen... Je hebt de wedstrijddistilleerderij nodig... Om nog maar te zwijgen van de problemen met kelderratten... Want distilleren doe je niet zonder ervaren neuzen te waarschuwen... .


Bah, 99% is niet nodig, het verandert in alcohol om de rotzooi te verbranden.
Ik vond op het net het boek "alcohol fuel" het beschrijft enkele voorbeelden van stills, je kunt bijvoorbeeld de destillatiekolom maken met een roestvrijstalen buis gevuld met gebroken glas

Ik heb niet al te veel buren, het zal discreet zijn
0 x
VINTZ
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/02/22, 21:06

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par VINTZ » 23/02/22, 21:11

fracass schreef:Ik wilde weten of iemand de conversie echt heeft gedaan, ik schakelde mijn samurai over op ethanol door de spuitmonden te vervangen, het zal in de zomer zuigen met e85, maar in de winter is het meer dan de e65, plotseling mengt het te rijk, dus liever dan elke keer de spuitmonden te vervangen, als er een compromis kan worden gevonden, bespaart het me een heleboel spuitmonden voor 10 euro om te testen : Cheesy:

Anders zou ik een injectie moeten monteren, maar ik had graag de carburateur, het is low-tech, in de geest van de auto gelaten.

Uiteindelijk zou ik mijn distilleerderij willen maken met rot fruit dat is teruggevonden bij producenten.


hallo ik heb een sj 413 uit 1991 met carburateur ik ook wat heb je erop gezet als jet om ineens op ethanol te laten lopen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par Obamot » 23/02/22, 22:39

De E85 aan de pomp bevat alle additieven die nodig zijn voor de motoren, zelf destilleren is niet een beetje riskant?
Door op E85 te rijden worden de klepzittingen al verzwakt, dus zonder de ad hoc toevoegingen...!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14831
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4305

Re: Carburateur ombouwen naar E85?




par GuyGadeboisTheBack » 23/02/22, 22:46

VINTZ schreef:
fracass schreef:Ik wilde weten of iemand de conversie echt heeft gedaan, ik schakelde mijn samurai over op ethanol door de spuitmonden te vervangen, het zal in de zomer zuigen met e85, maar in de winter is het meer dan de e65, plotseling mengt het te rijk, dus liever dan elke keer de spuitmonden te vervangen, als er een compromis kan worden gevonden, bespaart het me een heleboel spuitmonden voor 10 euro om te testen : Cheesy:

Anders zou ik een injectie moeten monteren, maar ik had graag de carburateur, het is low-tech, in de geest van de auto gelaten.

Uiteindelijk zou ik mijn distilleerderij willen maken met rot fruit dat is teruggevonden bij producenten.


hallo ik heb een sj 413 uit 1991 met carburateur ik ook wat heb je erop gezet als jet om ineens op ethanol te laten lopen?

E85 is een seizoensgebonden mix van alcohol (ethanol) en super 95, 100% alcohol kun je niet zonder risico rijden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten