Gras als brandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Gras als brandstof




par Urok » 02/05/18, 07:06

Hallo,
wetende dat er biomassaketels of multi-fuel kachels zijn, wil ik weten of het mogelijk zou zijn om het gras, teruggewonnen na het maaien, te gebruiken als brandstof in dit type verwarming. Ik bedoel niet het gebruik van biogas door gisting, maar direct om te verbranden, zoals turf bijvoorbeeld. Zo ja, is er ergens een pers die compacte briketten van gemaaid gras zou vormen? Ik zag dat het bestond voor papier (om de vele folders die we in de mailbox ontvangen te verbranden).
Bedankt voor je hulp. Met vriendelijke groet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: gras als brandstof




par Remundo » 02/05/18, 07:40

Ik heb het nooit geprobeerd, maar het moet worden gedroogd.

Het droge hooi brandt heel goed. Maar de dichtheid is slecht in vergelijking met hout.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: gras als brandstof




par Grelinette » 02/05/18, 09:56

Hallo,

Zoals Remundo zegt, moeten goed gedroogde grassnedes kunnen branden. Om het gazon, vers gesneden in briketten, te comprimeren, wanneer de grasmat nog steeds erg groen, kneedbaar en samendrukbaar is, moet het vrij eenvoudig zijn, mits u natuurlijk over een pers beschikt.

Ik had dezelfde vraag gesteld aan de houtsnippers van het borstelen en er is een discussie op deze site over. Ik zal proberen haar te vinden.

Van mijn kant dacht ik dat ik gewoon een pers kon doen met een lange hendel die een zuiger in een grote metalen buis comprimeert, maar ik denk dat ik me herinner dat Ahmed uitlegde dat het een compressie nodig had van enkele tonnen die onmogelijk met de hand te verkrijgen was en dat het ook noodzakelijk was om bij zeer hoge temperaturen het samengeperste materiaal te agglomereren.
Iemand had ook foto's gepubliceerd over de ecologie van een doe-het-zelfpers met een hydraulische scheur in een frame en dat leek heel eenvoudig te doen en effectief.

Er wordt veel afval geproduceerd in zeer grote hoeveelheden, graszoden maken er deel van uit, vooral in dit seizoen, en komen los in de stortplaats terecht, terwijl ze gemakkelijk kunnen worden teruggewonnen.

Om terug te keren naar de productie van brandbare stammen, kunnen we zien dat er verschillende bronnen van materialen zijn die algemeen afval zijn en die kunnen worden omgezet in brandstof.

Hier is een lijst met afval dat ik al heb gehoord over logtransformatieprojecten:

- dus het gras, of beter gezegd het gemaaid gras
- houtsnippers
- zaagsel
- de bladeren van bomen
- de houtschors waarmee de samengeperste stammen die "nachtblokken" worden genoemd, worden gemaakt omdat ze heel langzaam verbranden.
- krantenpapier of advertenties die onze mailboxen vullen
- Paardenmest en meer in het algemeen allerlei uitwerpselen van dierlijke oorsprong (koeienmest, Yach-mest, schapen, geiten, enz.).
- (volgens Chatelot16 zou PE-plastic heel goed branden zonder vervuilend te zijn ...)
- Etc

Het zou heel interessant zijn om de verbrandingseigenschappen van elk van deze afvalstoffen te kennen, evenals de voor- en nadelen voor elk van deze afvalstoffen, en om eenvoudige compressietechnieken te hebben om tips te verkrijgen.
Als iemand een overzichtstabel bij de hand heeft ...

Om mijn opmerking over het onderwerp af te ronden, vinden we door een zoekopdracht op internet heel wat experimentele feedback over het onderwerp.

Ik vond deze die mij interessant lijkt en opnieuw met de knipsels van gras kan worden genomen:
Ik heb de oplossing die ik al lang gebruik. Het is lang (drogen 1 jaar) maar het werkt.
Neem geen zaagsel, bladeren en boomgroottes kunnen worden gebruikt
Je hebt een plantenslijper nodig. Ik plaats ook papier (geen glanzend papier, maar de krant, p'tites-aankondigingen en misvuren van mijn printer).
En voor het bindmiddel gebruik ik een zetmeel. (ongeveer 2%). Ofwel rijstpauze (50 kg goedkoop voedsel voor huisdieren, het idee kwam bij me op zoek naar de consistentie van een sushi)
Aardappelzetmeel of zetmeelachtige residuen (aardappelen uit de bodem van het krat met takken die groeien en allemaal zacht zijn)
Door de cellulose van het geplette en bevochtigde papier en het zetmeel gemengd met heet water te combineren en ook met de geplette groenten te mengen, krijg ik een soort aardappelpuree die ik in recyclingvormen giet (de plastic bak van de frit hut)
Als ik het doe, neem ik de dag en om te mixen gebruik ik een kleine betonmixer
En ik liet ze een jaar drogen op een beschutte en geventileerde plaats.
Nadat ik een soort briketten in de vorm van een gesinterd bakje heb verwijderd. En daar ben je.
En ik begin elk jaar telkens als ik de bladeren van mijn tuin pak en mijn planten op maat maak.
Thuis wordt groenafval niet opgehaald, ik moet ze naar het afval rijden.
De energie die ik gebruik om mijn bogen te maken (groentepapier elektrische grinder + betonmixer voor mengen + warm water voor zetmeelrijk voedsel) en ongeveer gelijk aan mijn brandstofverbruik om naar de afvalverwerking te gaan.
Controleer of mijn logboeken goed zijn.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: gras als brandstof




par Ahmed » 02/05/18, 12:35

Gras gebruiken als brandstof is een bijzonder absurd idee, van welke kant deze hypothese ook wordt onderzocht. De grasmat is een uitstekende kunstmest en het verwijderen ervan om uiteindelijk te vernietigen zou uiteindelijk leiden tot de verspreiding van kunstmest uit gas of olie ... : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: gras als brandstof




par Grelinette » 02/05/18, 14:19

Ahmed schreef:Gras gebruiken als brandstof is een bijzonder absurd idee, van welke kant deze hypothese ook wordt onderzocht. De grasmat is een uitstekende kunstmest en het verwijderen ervan om uiteindelijk te vernietigen zou uiteindelijk leiden tot de verspreiding van kunstmest uit gas of olie ... : Roll:

Het feit dat grasresten een uitstekende meststof zijn, is één ding, maar het feit is dat deze meststof niet wordt gebruikt en dat grote hoeveelheden maaien in een stortplaats belanden.

Aan de andere kant is het waarschijnlijk dat grassnippers andere eigenschappen hebben (hoewel niet de meest interessante) dan bemesting, en waarschijnlijker zullen worden gebruikt in een bepaalde context.
Het kan goed zijn om gemaaid gras opnieuw te gebruiken voor verwarming, en voor bemesting is het zeker beter ... maar "Het beste is de vijand van het goede"; Iedereen ziet middag voor zijn deur!

Vindt u niet dat het beter is om het recyclen van een materiaal te overwegen, rekening houdend met de context en externe parameters die al dan niet recycleren, zelfs als het geen wondermiddel is?

Dat gezegd hebbende, misschien hebben de knipsels absoluut geen interesse als brandstof!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: gras als brandstof




par Remundo » 02/05/18, 17:01

de bomen die op de grond rotten zijn ook uitstekende meststoffen, dus laat onze schoorstenen uitgaan.

Meer serieus, we kunnen biomassa terugwinnen voor valorisatie. Persoonlijk laat ik het maaien op de plaats van de snede achter, het maakt me minder werk en laat de biomassa op de grond achter.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: gras als brandstof




par Ahmed » 02/05/18, 20:25

Laten we een beetje serieus zijn: hoe kun je overwegen iets gevuld met water te verbranden en moeilijker te drogen? Als het drogen is voltooid, wat blijft er dan over als droge stof? :(
Het feit dat "recycling" via afvalontvangstcentra veralgemeend wordt, maakt de brandende oplossing geenszins minder absurd: "een natte hond droogt de ander niet!" : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: gras als brandstof




par chatelot16 » 02/05/18, 21:38

wat absurd is, is om gas te verspillen om een ​​grasmaaier te laten draaien om niet te weten wat te doen met wat werd gemaaid

nu thuis heb ik een dozijn gans die graag mijn huis redt om gras te eten in de velden van de buurman die paarden heeft en hij is niet gelukkig ... hij is bang voor die gans laat niets aan de paarden over

dus ik zet de grasmaaier eenmaal per dag op een plek waar gras aan de kant van de weg is, en ik maak de grasvanger thuis leeg onder een schuilplaats en de ganzen eten wat ze willen en laten dit achter ze houdt niet van ... dus wat ze niet droog eet, en het volgende jaar kan het brandstof maken

Een andere methode om het gras als brandstof te promoten: het mengsel heeft droog gemalen hout: het droge hout absorbeert onmiddellijk voldoende vocht zodat het gras niet rot en eindigt met drogen tot de volgende winter. het is iets dat niet zo goed gemalen hout opwarmt, maar dat ik aan het einde van de winter gebruik wanneer er niet veel kracht meer is om te verwarmen.

je kunt altijd zeggen dat het nuttiger zou zijn als meststof ... maar ik heb geen meststof nodig ... dus het is beter om het te gebruiken om te voorkomen dat je een betere brandstof verbruikt dan om het te laten verliezen
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: gras als brandstof




par Remundo » 02/05/18, 21:45

Ahmed schreef:Laten we een beetje serieus zijn: hoe kun je overwegen iets gevuld met water te verbranden en moeilijker te drogen? Als het drogen is voltooid, wat blijft er dan over als droge stof? :(

niet moeilijk om gras te drogen: het moet op een droge en bij voorkeur overdekte grond worden verspreid. In de zomer wordt het hooien genoemd. Er zijn zelfs fenières die spontaan vlam vatten, wanneer het hooi niet precies droog genoeg is! http://www.omafra.gov.on.ca/french/live ... yfires.htm
0 x
Beeld
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: gras als brandstof




par Urok » 02/05/18, 21:51

goedenavond iedereen
Ik ben erg blij dat mijn onderwerp het onderwerp is van verschillende en gevarieerde reflecties.
Ik hoop dat het op dit punt verder zal gaan, want in tegenstelling tot wat Grelinette zei, vinden we er op internet niet veel over (of ik ben niet goed).
Eigenlijk ben ik geïnteresseerd in gras van maaien, omdat het een overvloedige potentiële brandstof is (gestort) en daarom waardevol. Het is geen kwestie van het wegen van de voor- en nadelen in vergelijking met de bemesting van de bodem: elk gebruikt dit gras zoals het wil, maar het voorkomt niet dat als de stortplaatsen gevuld zijn, het goed is dat het onder is -gebruikt: er is dus ruimte voor beide.
Wat betreft het drogen, ik heb meer dan 5000 m² om te maaien en laat het gemaaide gras op de grond liggen, ik realiseer me dat het zeer snel droogt, dus ik denk niet dat het een probleem is. Maar het moest worden aangepakt omdat, zoals Ahmed zo goed zegt, het noodzakelijk is dat het niet nat is of het zal niet goed branden.
2-punten zijn naar mijn mening cruciaal om te beantwoorden om te zien of het geldig is of niet.
1- Weet iemand, hoewel gemaaid gras gevarieerd is, maar het is zeker mogelijk om een ​​idee (een gemiddelde) te hebben, als de calorische waarde interessant is of niet? Bijvoorbeeld Miscanthus (een ander kruid, en geproduceerd sinds 2016 in Bretagne: https://www.novethic.fr/actualite/envir ... 02117.html) lijkt in dit opzicht veelbelovend, zoals turf trouwens, maar hoe zit het met graszoden? Als het een "slechte" brandstof is en er tonnen nodig zijn om op te warmen, is het niet de moeite waard om erover na te denken.
2- Een ander probleem aangepakt maar niet echt antwoord: het maken van korrels of briketten. In doe-het-zelfcatalogi zag ik met de hand persen om papier te comprimeren om flyers te gebruiken die onze mailboxen rotten om als brandstof te gebruiken. Maar je moet het papier nat maken om het te kunnen trainen. Als gevolg hiervan blijft het vocht in de briket en dus denk ik dat het slecht moet worden verbrand ... Naar mijn mening moet het niet geweldig zijn, maar als iemand ervaring heeft, aarzel dan niet om ons te laten weten.
Tot slot denk ik dat het speelbaar moet zijn om te verwarmen in een multi-fuelkachel of een biomassaketel, vandaar het idee van mijn post omdat alles begon toen ik ontdekte dat: https://www.stovax.fr/poeles/poeles-a-b ... bustibles/, een bedrijf dat zegt multi-fuel kachel te produceren waar het mogelijk is om gras te verbranden ...
Om je voor te lezen ...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 125 gasten