Welke alternatieven aan de brandstof?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
iverson
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/10/06, 12:44

Welke alternatieven aan de brandstof?




par iverson » 13/10/06, 12:18

Hallo,

Ik keek naar de forum en ik heb hieruit afgeleid dat om de brandstoffen in onze auto's te vervangen, er mogelijk oplossingen zullen zijn:

- biobrandstoffen
-Hydrogen (met brandstofcel? Is het noodzakelijkerwijs gekoppeld?)
- Elektrische auto's
- Aardgas


Klopt dat? Of zijn er anderen?

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/10/06, 13:04

:frons: De oplossing is niet om brandstoffen te vervangen, maar voertuigen en onze reiswijzen.

Dat gezegd hebbende, zoals we niet kunnen, gemakkelijk en dat we moeten noodgeval verminderen onze vervuiling en het verbruik van fossiele hulpbronnen (CO2-emissies van fossiele oorsprong), biobrandstoffen zijn een alternatieve oplossing, maar dat is niet genoeg om de Franse vloot in stand te houden met het beschikbare landbouwgrond.

Op veel punten is waterstof een valse oplossing (productie- en opslagkosten).

Elektrische tractie is de beste manier om een ​​voertuig te verplaatsen, maar veel lobby's blokkeren de ontwikkeling ervan.
Voor lange reizen worden de batterijen vervangen of ondersteund door een andere energiebron die in elektriciteit kan worden omgezet (brandstofcel, generator ...)

LPG en aardgas (NGV) zijn fossiele energiebronnen, we moeten de voorkeur geven aan biogas dat wordt gebruikt als gnv en dat wordt geproduceerd uit afval zoals in Stockholm sinds 1998. In de jaren zestig produceerde een boer zelf zijn "mestgas" om zijn huis te verwarmen en zijn auto van brandstof te voorzien. 8)

Ten slotte kunnen we heel vaak kleinere en lichtere voertuigen gebruiken met 2-, 3- of 4-wielen met een veel hogere efficiëntie ... :frons:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 13/10/06, 13:10

0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten