Waterstof, zeewater en zon

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1

Waterstof, zeewater en zon




par minguinhirigue » 17/07/08, 00:14

Onlangs draaide een discussie om het voordeel van natrium en de reactie ervan met water om waterstof te produceren:
Lage druk waterstofopslag
Na + H20 -> NaOH + 1/2 H2 dan 2 H2 + O2 -> H2O.

Zelfs als ik je beken dat ik het een beetje onbewust vind om voertuigen te besturen die frisdrank spugen (wat zeggen degenen die veronderstellen dat het zal worden gecondenseerd en hersteld) :D) is er een "interessant" proces om deze "brandstof" te produceren:
een energietoren verdampt zeewater en gebruikt het om elektriciteit op te wekken. Het verdampte zeewater zal zeker zout achterlaten, geleidelijk afzetten op het binnenoppervlak van de toren en regelmatig "oogsten". Eenmaal verzameld, kan dit zout door een geconcentreerd vloeibaarmakingssysteem op zonne-energie gaan, zoals beschreven door Rémundo in het lagedruk-waterstofopslagbericht: de pekel verwarmen tot 600 ° C, vervolgens elektrolyse (indien nodig met de kracht van de toren) produceren natrium en chloor.

Het blijft alleen om vrij en vreugdevol te genieten van het mogelijke gebruik van zuiver water geproduceerd door de toren (terugwinning van verzadigde lucht en gecondenseerd water), natrium en chloor.

Ik geef toe dat ik de voorkeur geef aan het primaire gebruik van de toren: productie van ongezout water en elektriciteit, maar als een energietoren, een eenvoudige geconcentreerde zonne-energiecentrale, een gunstig klimaat en een beetje zeewater het toelaten een compleet proces om dichloor, natrium en pure au te produceren en misschien zelfs een beetje elektriciteit, waarom niet?

Een andere energiebron met zeewater, ik heb het net ontdekt: zonnevijvers: http://www.outilssolaires.com/Jeux/prin-etang.htm
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Waterstof, zeewater en zon




par Chatham » 17/07/08, 09:11

minguinhirigue schreef:Onlangs draaide een discussie om het voordeel van natrium en de reactie ervan met water om waterstof te produceren:

Het blijft alleen om vrij en vreugdevol te genieten van het mogelijke gebruik van zuiver water geproduceerd door de toren (terugwinning van verzadigde lucht en gecondenseerd water), natrium en chloor.



Groenen die ping-pong spelen met een fles nitroglycerine, dat is waar het me aan doet denken ... de producten waar je het over hebt zijn super gevaarlijk: vergeet dat maar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 17/07/08, 10:44

Ik vind het beeld redelijk genoeg :P

Het gaat gewoon door mijn hoofd, dus ik vind het goed om het eruit te krijgen! :D

Toch kende je de zonnevijvers: niet gevaarlijk, behalve degenen die daar zwemmen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Waterstof, zeewater en zon




par Flytox » 17/07/08, 11:14

Hallo minguinhirigue

Voor het natrium hebben we in overeenstemming met Chatam meer vreedzame producten gevonden. : Mrgreen:

minguinhirigue schreef:Een andere energiebron met zeewater, ik heb het net ontdekt: zonnevijvers: http://www.outilssolaires.com/Jeux/prin-etang.htm

Het is geweldig dat dit idee de prestaties en de kosten van zonnepanelen moet vergelijken. In zelfbouw lijkt het behoorlijk speelbaar. Ten slotte moet ervoor worden gezorgd dat een lek brak water het waterpeil niet schaadt.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/07/08, 11:55

Origineel systeem:

Beeld

Vereenvoudigd gebruik mogelijk:

Beeld

De bal is optioneel, het is de grootte van het zwembad dat als een bal fungeert. :P

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten