Waterstof meer energie dan olie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/05/12, 12:01

Did67 schreef:
indy49 schreef:Nou, zij 5,5... Jij "minder dan 5", stel ik me voor 4,9?

Ik 4.8l/100.
Het is 5.5 oké, maar dat is niet het meest interessante: je moet het vergelijken met wat het zou doen met een andere auto. Vandaar mijn vergelijking met de Audi die sinds carpoolen precies dezelfde ritten maakte.

Did67 schreef:1) We hebben zeker niet dezelfde waarden! (zelfs als je "mini" op 10 l staat, verbaast het me een beetje, het moet een Cooper zijn die wordt bestuurd door Fangio?)

Het is niet _mijn_ mini, maar die van vrienden.
Het toerental is meer dan 9l en als ik ze zie, lijken ze niet ruw te rijden, maar ik ben niet altijd bij ze.

Did67 schreef:2) Als we in een thread waar we het hebben over futuristische oplossingen (H² als brandstof, ik herinner je eraan), geen kritiek kunnen uiten op een "revolutie" van 10 jaar geleden???

Aangezien ze nog steeds grensverleggend is, zou ik wat terughoudendheid op prijs stellen 8)
Nee, maar wat me stoort, is dat velen het raken terwijl het eerlijk gezegd niet de slechtste auto is (behalve misschien de esthetiek :D )

Did67 schreef:Om eerlijk te zijn, vroeg ik me een half dozijn jaar geleden af ​​over de Prius. Alvorens andere wegen in te slaan: een brandstofketel vervangen door een pelletketel en twee verouderde "turbodiesels" (elk meer dan 400 km) die begonnen te roken vervangen door een C000 op LPG en een C1 op LPG.
En ik bekritiseer je keuze niet. 8)
Iedereen heeft zijn redenen/beperkingen/etc.

Did67 schreef:Maar hier hebben we het over "energiebalans", niet "wat is de nieuwste technologie" in termen van auto's...

Een deling door 2 is niet zo erg als een balans 8)
Maar nogmaals, ik ben niet tegen toekomstige ontwikkelingen. En ik wil graag volledig elektrisch rijden.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/05/12, 12:48

OK. Ik zei "laatste" (omdat dat hier niet het onderwerp is en je jezelf een beetje moet disciplineren om te blijven profiteren van de grote flexibiliteit van moderatie van dit forum) ...

Maar het wil alleen maar zeggen dat we het eindelijk meer eens zijn dan het in het begin leek.

Als mijn "lekke band" (het is geen energiepauze!) Wordt opgevat als kritiek op de Prius, trek ik die in.

En als mijn mening dat je bijna net zo goed (met een simpele C1 en "cool" en bedachtzaam rijden) 3 of 4 keer minder kunt doen, je dwarszit, zeg ik: koop Prius als rijden in een pot yoghurt n niet kan ( groot gezin) of irritant voor je sociale status... in plaats van zulke dure en schandalig vervuilende SUV's of 4x4's "voor niets" te kopen!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 04/05/12, 14:35

chatelot16 schreef:Ik bevestig: de kortste weg tussen fotovoltaïsche cellen en de auto is de batterij

natuurlijk geen verwarming: dit is het bewijs dat de batterij niet veel energie verliest

als de brandstofcel de verwarming is, verliest hij meer!

helaas is de vrij lange oplaadtijd een handicap ... die kan worden omzeild met verwisselbare batterijen

terwijl we met elkaar rollen, wordt de ander geladen en rijden we in een oogwenk achteruit!

De verwarming in de elektrische auto is een enorm probleem, het halveert de autonomie.

In het geval van de elektrische auto met warmtepomp H² hebben we verwarming en het gebruik ervan vermindert de actieradius op geen enkele manier.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/05/12, 14:59

Leo Maximus schreef:
In het geval van de elektrische auto met warmtepomp H² hebben we verwarming en het gebruik ervan vermindert de actieradius op geen enkele manier.


rechtvaardigt dit de besteding van 3 keer meer primaire elektrische energie de hele tijd? (ook wanneer verwarming niet nodig is) : Cheesy:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/05/12, 15:15

Leo Maximus schreef:In het geval van de elektrische auto met warmtepomp H² hebben we verwarming en het gebruik ervan vermindert de actieradius op geen enkele manier.

Met dit soort redeneringen komen we tot de conclusie dat hoe slechter de prestaties, hoe beter de motor...

En zoals Dirk al zei, hoe doe je het in de zomer? : Cheesy:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/05/12, 16:43

Fakir schreef:
chatelot16 schreef: helaas is de vrij lange oplaadtijd een handicap ... die kan worden omzeild met verwisselbare batterijen
terwijl we met elkaar rollen, wordt de ander geladen en rijden we in een oogwenk achteruit!
Dit is helaas het grootste probleem van de batterij. En het vervangen van 100 kg batterijen is geen duurzame oplossing.


de oplossing is heel simpel: plaats geen 100kg accu, maar meer dan een redelijk mee te nemen gewicht: 20kg

en plotseling zou deze batterij van 20 kg standaard kunnen zijn en uitwisselbaar tussen een groot aantal voertuigen: afhankelijk van het vermogen van het voertuig zou het aantal batterijen gewoon anders zijn: hetzelfde type batterij zou bruikbaar zijn van de kleine auto tot de grote vrachtwagen

om deze verwisselbare batterijen bij het servicestation beschikbaar te maken, zouden ze allemaal zijn uitgerust met een energiemeter: u betaalt alleen voor de daadwerkelijk door de batterij geleverde energie wanneer u de batterij inlevert om een ​​volle batterij in te nemen: deze betaling moet ' echte energie is belangrijk om de gebruiker niet aan te moedigen om ze grondig te ontladen en hun levensduur te verkorten ... en elk geschil met de kwaliteit van de batterijen te vermijden ... betaal alleen voor wat we hebben kunnen gebruiken
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 04/05/12, 17:03

indy49 schreef:
Leo Maximus schreef:In het geval van de elektrische auto met warmtepomp H² hebben we verwarming en het gebruik ervan vermindert de actieradius op geen enkele manier.

Met dit soort redeneringen komen we tot de conclusie dat hoe slechter de prestaties, hoe beter de motor...

En zoals Dirk al zei, hoe doe je het in de zomer? : Cheesy:

Bah, in de zomer zet ik net als iedereen de verwarming uit...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/05/12, 17:14

Leo Maximus schreef:
indy49 schreef:
Leo Maximus schreef:In het geval van de elektrische auto met warmtepomp H² hebben we verwarming en het gebruik ervan vermindert de actieradius op geen enkele manier.

Met dit soort redeneringen komen we tot de conclusie dat hoe slechter de prestaties, hoe beter de motor...

En zoals Dirk al zei, hoe doe je het in de zomer? : Cheesy:

Bah, in de zomer zet ik net als iedereen de verwarming uit...
De warmte die de warmtepomp afgeeft wordt dus nutteloos...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 06/05/12, 20:55

indy49 schreef:Het is grappig hoe mensen die hem niet op ware grootte hebben getest, een mening hebben over de Prius : Cheesy:
Ik weet niet wat een mae is, maar ik weet dat ik minder dan 5l binnenkrijg (controleer aan de pomp).
Het is bijna 2 keer minder dan een Audi A3 op dezelfde ritten (carpoolen) en 2 keer minder dan een Mini! (op niet-identieke maar qua type route gelijkwaardige routes).
(dat betekent niet dat ik tegen andere technologieën ben, maar ik vind het erg gemiddeld om een ​​auto te bekritiseren die 10 jaar geleden een revolutie was, en die nog steeds minder brandstof verbruikt dan de auto's van vandaag)


de enige audi a3 die de 10L/100km weet te halen is die van mijn zwager als hij er lol in heeft, het moet gezegd dat het een 2.0 Turbo benzinemotor is met meer dan 180pk. bij normaal rijden niet meer dan 7L/100km.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 07/05/12, 10:27

Matt113 schreef:
indy49 schreef:Het is grappig hoe mensen die hem niet op ware grootte hebben getest, een mening hebben over de Prius : Cheesy:
Ik weet niet wat een mae is, maar ik weet dat ik minder dan 5l binnenkrijg (controleer aan de pomp).
Het is bijna 2 keer minder dan een Audi A3 op dezelfde ritten (carpoolen) en 2 keer minder dan een Mini! (op niet-identieke maar qua type route gelijkwaardige routes).
(dat betekent niet dat ik tegen andere technologieën ben, maar ik vind het erg gemiddeld om een ​​auto te bekritiseren die 10 jaar geleden een revolutie was, en die nog steeds minder brandstof verbruikt dan de auto's van vandaag)


de enige audi a3 die de 10L/100km weet te halen is die van mijn zwager als hij er lol in heeft, het moet gezegd dat het een 2.0 Turbo benzinemotor is met meer dan 180pk. bij normaal rijden niet meer dan 7L/100km.

Waar woont hij ? Wat doet hij voor uitstapjes?
Daar stond hij in de file van Ile de France.
En nogmaals, wie geeft er om de absolute waarde van een drankje!
Het gaat erom te vergelijken wat is vergelijkbaar: 2 auto's op dezelfde reis, en over meerdere maanden zelfs jaren om de verschillen glad te strijken.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten