Waterstof meer energie dan olie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 03/05/12, 15:09

Leo Maximus schreef:Het is normaal dat er reacties zijn: wat je zegt klopt helemaal niet ...


je bent opgezwollen!!!
vertel me gewoon wat er aan de hand is. Ik heb het tegen jou over afgelegde kilometers met een aantal fotovoltaïsche kwh en jij hebt het tegen mij over tijd om te tanken?????
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/05/12, 16:02

Je lijkt veel op Sarko opgeblazen tegen Holland!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/05/12, 01:50

Ik bevestig: de kortste weg tussen fotovoltaïsche cellen en de auto is de batterij

natuurlijk geen verwarming: dit is het bewijs dat de batterij niet veel energie verliest

als de brandstofcel de verwarming is, verliest hij meer!

helaas is de vrij lange oplaadtijd een handicap ... die kan worden omzeild met verwisselbare batterijen

terwijl we met elkaar rollen, wordt de ander geladen en rijden we in een oogwenk achteruit!
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 04/05/12, 10:13

chatelot16 schreef:Ik bevestig: de kortste weg tussen fotovoltaïsche cellen en de auto is de batterij
De efficiëntie van de kabelrups van de elektrische auto is inderdaad het beste
42% voor de auto bij H²
75% voor de elektrische auto

chatelot16 schreef:natuurlijk geen verwarming: dit is het bewijs dat de batterij niet veel energie verliest
De accu's worden ook warm, ik herken dat de warmtepompen meer opwarmen. Bovendien legt de lage energiereserve van de batterij comfortbeperkingen op (geen airconditioning, enz.) de airconditioning dit vulgaire woord
Ik zie al sommigen reageren bij Eva Joly bang, ik zeg dat ze een paard nemen dat is ecologischer en dus Amiche.... :-)

chatelot16 schreef: helaas is de vrij lange oplaadtijd een handicap ... die kan worden omzeild met verwisselbare batterijen
terwijl we met elkaar rollen, wordt de ander geladen en rijden we in een oogwenk achteruit!
Dit is helaas het grootste probleem van de batterij. En het vervangen van 100 kg batterijen is geen duurzame oplossing.
Daarnaast is autonomie ook een echt gen om aan te schaffen.
Het laatste punt is de levensduur van de batterij die extra kosten met zich meebrengt (maar niet de kosten per km verdubbelt !!!!)
Het is duidelijk dat de oplossing niet voorbij een hybride voertuig zal gaan, maar een echt hybride voertuig (er zijn er die in benzine komen).
Met een oplaadbare batterij op het lichtnet voor de eerste 1 km en de H² voor de volgende.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/05/12, 10:46

1) Het koppelen van batterijen zou "eeuwigdurend" kunnen worden, met een beetje fantasie en enkele "normen" (wat zou veronderstellen dat de fabrikanten het ermee eens zijn). Ik kan me voorstellen dat er "packs" onder de auto's worden geknipt, met bijvoorbeeld 3 of 4 standaard maten / vermogens.

En stations langs de wegen. Je rijdt op een bord, een kleine robot maakt de lege accu los en zet een volle accu voor je neer. U betaalt en dat is alles.

Als je sedentair bent (woon-werkreis) laad je jezelf weer op.

2) Dit gaat in de richting van Renault, die batterij en auto loskoppelt: je koopt de auto en huurt de batterij (het maakt je dus niet uit welke je terugkrijgt). Er zouden dus een paar "batterijbedrijven" zijn, waarop u zich abonneert en die overal stations hebben!

Ik zie niet wat er zo ingewikkeld is!

Dit lost alle genoemde problemen op: duurzaamheid van verandering, autonomie, duurzaamheid...

Ik nodig u uit om de draad op de Renault Twizy of eenvoudiger de Renault-site te raadplegen (vraag "batterijleasing" en kosten; de "clip-on" batterij en batterijstations moeten bij mijn weten nog worden uitgevonden; maar dat zou ik wees verbaasd als ik de eerste was die eraan dacht!)

3) Nee, ik geloof niet in de hybride als langetermijnoplossing: het blijft voor 90% een voertuig op "fossiele brandstof" (dat de motorefficiëntie optimaliseert, niet onnodig rijdt in stilstand of op lage snelheid en remenergie terugwint, dat is alles!En het is niet veel!!!De beroemde Prius, in "cool" gebruik door een mae, verbruikt 5,5 l per 100, meer dan mijn C1!!!Toegegeven, hij is groter...).

Op korte termijn, 10 of 15 jaar, kan het...

Maar als morgen de prijs van benzine weer is verdubbeld, heb je een Prius (of gelijkwaardig - geen advertenties!) een klein fortuin betaald en blijf je een fortuin betalen aan de pomp. Wie gaat de toevoeging doen? En vooral wie dat gaat betalen; afgezien van een paar ogo's???
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 04/05/12, 11:21

Did67 schreef:1) Het koppelen van batterijen zou "eeuwigdurend" kunnen worden, met een beetje fantasie en enkele "normen" (wat zou veronderstellen dat de fabrikanten het ermee eens zijn). Ik kan me voorstellen dat er "packs" onder de auto's worden geknipt, met bijvoorbeeld 3 of 4 standaard maten / vermogens.

En stations langs de wegen. Je rijdt op een bord, een kleine robot maakt de lege accu los en zet een volle accu voor je neer. U betaalt en dat is alles.

Als je sedentair bent (woon-werkreis) laad je jezelf weer op.
....


Inderdaad, en bovendien wordt het in Israël opgezet. Kijk eens op Google naar het ''Better Place''-project. :D
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/05/12, 11:22

Did67 schreef:[...]En dat is niet veel!!! De beroemde Prius, in "cool" gebruik door een mae, verbruikt 5,5 l per 100, meer dan mijn C1!!! Natuurlijk is het groter...).

Het is grappig hoe mensen die hem niet op ware grootte hebben getest, een mening hebben over de Prius : Cheesy:
Ik weet niet wat een mae is, maar ik weet dat ik minder dan 5l binnenkrijg (controleer aan de pomp).
Het is bijna 2 keer minder dan een Audi A3 op dezelfde ritten (carpoolen) en 2 keer minder dan een Mini! (op niet-identieke maar qua type route gelijkwaardige routes).
(dat betekent niet dat ik tegen andere technologieën ben, maar ik vind het erg gemiddeld om een ​​auto te bekritiseren die 10 jaar geleden een revolutie was, en die nog steeds minder brandstof verbruikt dan de auto's van vandaag)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/05/12, 11:29

indy49 schreef:Ik weet niet wat een mae is, maar ik weet dat ik minder dan 5l binnenkrijg (controleer aan de pomp)


Sorry, grote "vorken" van vingers: een vriend (om precies te zijn, een collega.

Nou, zij 5,5... Jij "minder dan 5", stel ik me voor 4,9?

Ik beweer dat ik minder doe met een C1, waarvan ik toegeef dat het niet dezelfde maat is (maar als je naar je werk gaat, wat voor verschil? Of in ieder geval 3/4 van het gebruik).

Ik herhaal daarom: het is geen "breuk" (dat wil zeggen een "radicale" verandering). Gewoon een verbetering in de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Wat dus een afhankelijkheid blijft van fossiele brandstoffen en een bron van opwarming van de aarde...

En ik herhaal dat we bijna hetzelfde effect (vermindering van verbruik en CO²-uitstoot) ongeveer 4 keer goedkoper kunnen krijgen.

Is het schokkend?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/05/12, 11:46

indy49 schreef:
Het is bijna 2 keer minder dan een Audi A3 op dezelfde ritten (carpoolen) en 2 keer minder dan een Mini! (op niet-identieke maar qua type route gelijkwaardige routes).
(dat betekent niet dat ik tegen andere technologieën ben, maar ik vind het erg gemiddeld om een ​​auto te bekritiseren die 10 jaar geleden een revolutie was, en die nog steeds minder brandstof verbruikt dan de auto's van vandaag)


1) We hebben zeker niet dezelfde waarden! (zelfs als je "mini" op 10 l, het verbaast me een beetje, het moet een Cooper zijn die door Fangio wordt bestuurd?) [Ik ging net op de site kijken: het wordt gegeven voor 5,2 l/100 consumptie gemengd; we zouden daarom in staat moeten zijn om de 7,5 met redelijk rijgedrag onder normale omstandigheden vast te houden - ik heb nooit een gemiddeld werkelijk verbruik opgemerkt dat hoger is dan 1,5 x het gemengde verbruik weergegeven in mijn persoonlijke ervaring)

2) Als we in een thread waar we het hebben over futuristische oplossingen (H² als brandstof, ik herinner je eraan), geen kritiek kunnen uiten op een "revolutie" van 10 jaar geleden???

Laten we duidelijk zijn: bedenkingen of kritiek uiten lijkt mij vanzelfsprekend.

Om eerlijk te zijn, vroeg ik me een half dozijn jaar geleden af ​​over de Prius. Alvorens andere wegen in te slaan: een brandstofketel vervangen door een pelletketel en twee verouderde "turbodiesels" (elk meer dan 400 km) die begonnen te roken vervangen door een C000 op LPG en een C1 op LPG.

Ik denk dat mijn algehele staat van dienst wat betreft afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en uitstoot van CO², CO en fijnstof veel beter is.

En dus "sta ik mezelf toe" om hier een fragment van mijn algehele reflectie op te roepen ...

Maar ik wil niemand van streek maken. Een Prius bezitter is van nature "a priori" vriendelijker voor mij dan een A3 Tdi bezitter...

Ik voltooi vandaag alleen de C5, ik zou het niet nog een keer doen. Maar op dat moment waren de 3 kinderen tieners, we gingen op vakantie met een extra hond...

3) Ik houd vol: het is geen "revolutie" in de zin van een "breuk" in de energie "balans" van een gezin (en in de zin van een ecologische "voetafdruk").

Ik ben het ermee eens dat het er een was in de "technologische" zin, want inderdaad, alle technologie van hybridisatie en automatisering was nieuw voor die tijd.

Maar hier hebben we het over "energiebalans", niet "wat is de nieuwste technologie" in termen van auto's...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/05/12, 11:57

indy49 schreef:(dat betekent niet dat ik tegen andere technologieën ben, maar ik vind het erg gemiddeld om een ​​auto te bekritiseren die 10 jaar geleden een revolutie was, en die nog steeds minder brandstof verbruikt dan de auto's van vandaag)


Kom op, en om te eindigen (van mijn kant): ik bekritiseer, maar ik zou heel blij zijn als al degenen die 4x4's of "SUV's" kopen gewoon om te pronken (ik bedoel: degenen die er geen dwingend gebruik van hebben - ik begrijp het voor een dokter, brandweerman of verpleegster op het platteland en in de bergen) gaf er de voorkeur aan om te pronken in een Prius! Dat zou natuurlijk een vooruitgang zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten