Beoordelingen van het boek Biogas - praktische handleiding

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 16/04/16, 19:32

de goot heeft een groot voordeel: hij kan diep genoeg zijn om lager te gaan dan het vloeistofniveau in de tank: daarom doet de gasdichtheid van het beton er niet langer toe, er is alleen de dichtheid naar het water dat ertoe doet

om te voorkomen dat het zeil wegvliegt, is een oplossing om het een zoom te maken waardoor een vrij zware ketting passeert

Ik dacht eerst aan een gewicht aan de rand van het zeil, maar een groot porselein verspreidde het gewicht beter en is gemakkelijker te hanteren

als er een vlak betonnen oppervlak rondom de tank is, valt het zeil met zijn kettingzoom vanzelf in de goot

in het geval van een verdunde vloeibare methanizer geef ik de voorkeur aan de ronde tank in gegalvaniseerde plaat met afdichting door polyethyleenfolie om het zink te beschermen

de shredder is het kritieke punt ... voor een zeer kleine experimentele methanizer dacht ik aan de keukenvernietiger ... maar ze zijn duur en klein ... in industrieel materiaal zien we op het net van de pompmixer ... maar duur ...

de crusher zal daarom het eerste zijn om te bouwen als ik een methanizer wil maken: het zal geen pomp zijn, maar een crusher en een afzonderlijke pomp omdat een centrifugaalpomp snel moet roteren en de crusher langzaam moet roteren

Ik heb een oplossing voor de shredder die alles zal snijden, inclusief het blauwe touw dat helaas vaak in landbouwafval wordt gevonden

de pompversnipperaar kan in de buurt van het agrarische gebouw worden geplaatst waar mest kan worden afgevoerd en via een slang naar de methanizer op een andere plaats worden gestuurd ... hij vermijdt draaien met tractoren in de buurt van de tanks

Ik heb een idee om de productie te regulariseren: om een ​​3-tank te hebben: het afval arriveert bij de eerste tank die koud blijft of de metahnisatie gebeurt langzaam en gaat vervolgens over in de hete tank waar de methanisatie sneller is ... 3eme-tank om op te slaan het residu

het niveau van de 2 eerste tank is variabel: als er teveel gas is, verhoog ik het niveau van de koude tank ... als er niet genoeg gas is verlagen we het niveau van de koude tank om de niveau van de warme tank ... Ik heb dit idee nog nooit ergens anders gezien, maar ik hoop dat het toelaat om een ​​onregelmatige aanvoer te accepteren zonder opslag van afval vóór methanisatie
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 17/04/16, 22:40

er is een idee!
Maar hoe meng je de tanks met pompen, ze zijn niet verbonden door communicerende vaten omdat je de niveaus wilt kiezen?
Ik weet niet waarom het zo belangrijk is om altijd continu te voeden, maar er is een reden voor.
Uiteindelijk zou je systeem niet complexer moeten zijn dan dat van Valla!
Voor de ketting, ja, maar het moet verdomd zwaar zijn, 10mbar in de tank, het lijkt erop dat het niet veel is, maar het groeit! Ik kan het verkeerd hebben, maar het is alsof er 10cm water op het zeil zit om het vast te houden? Als de tank 9m² is zoals die van valla, is het 900 kg? Ik moet me vergissen ...
Chatelot, waar is de fout?
En jouw idee van een shredder? kan je meer zeggen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Obamot » 17/04/16, 23:25

In mijn hoek is het tegenovergestelde, we hebben bijna geen GPL maar vrijwel alleen BIogas.

Ik had de kwestie bestudeerd, maar liet het feit vallen dat ik een grens ben dat systemen niet compatibel zijn aan beide zijden van de grens. Maar uiteindelijk viel ik terug op E85, momenteel € 68ct (vaak goedkoper dan LPG)

Ethanol lijkt minder gecompliceerd en minder gevaarlijk om te produceren, het is gewoon alcohol ... (maar misschien heb ik het mis?)
Het probleem met het produceren van je eigen brandstof (in het geval van E85) is dat je aan ethanol het mengsel van hulpstoffen moet toevoegen "die goed gaan" voor automotoren. Worden deze recepten door de oliemaatschappijen goed vertrouwelijk behandeld? Idem voor gas, ik weet het niet: hoe moet het?

Bovendien zijn veel voertuigen compatibel met deze biobrandstof. Het voertuig vereist geen zware transformatie. Ik heb het uurlijkse 4 ° ontstekingspunt naar voren gebracht en dat is alles. Het rolt nu als een charme, ik zet 5l van SP98 en al het andere van E85 voor de eerste tank. In het begin hoestte ze de eerste 50 km een ​​beetje : Mrgreen: - de boordcomputer moest zichzelf resetten naar deze brandstofverandering vanwege het verschil in octaan enz., de volgende volledige die ik zou proberen volledige E85 te draaien, had ik in 2-stappen moeten doen, maar ik had al gereden 50 / 50 geen probleem - misschien moesten de injectoren ook worden gereinigd, ethanol neigt ertoe vuil te schuren! Sommigen moeten soms zelfs het brandstoffilter vervangen (ik zal het doen als het goed verstopt is ...)

Het enige waar ik me zorgen over kan maken, is dat de klepzittingen oppakken (en ik hoef het niet als een gek te trekken), maar omdat de auto zichzelf voor de helft van de prijzen terugbetaalt , omdat ik alleen 1'000 roros betaalde met 100'000 op de meter, heb ik wat te zien aankomen ...
Ik zal zien of het correct start in de winter, anders zal ik de kaarsen vervangen, sommige zijn daarvoor voorzien!

Maar voor het moment spint ze goed, dat geluk ...
Het is nerveuzer gelanceerd met goed herstel, maar een chouilla minder snel met de versnelling sinds de stop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 18/04/16, 08:15

het is niet een enkele bacterie die de methanisatie maakt, maar een hele fauna die zich moet aanpassen aan de chemische samenstelling ... als de samenstelling abrupt verandert, werkt het minder voordat het een nieuw evenwicht vindt ... ik denk dat het daarom is het belangrijk om regelmatig te voeren

mijn idee van de eerste koude tank zou het toch mogelijk moeten maken om deze eerste tank te voeden en een regelmatige stroom in de 2eme te pompen

het maakt natuurlijk ingewikkeld, maar om gas te maken is het normaal om een ​​gasfabriek te maken ... Ik geef de voorkeur aan het gecompliceerde geautomatiseerde ding dan het simpele ding dat hetzelfde werk moet herhalen

het is niet de complexiteit die duur is, maar de prijs van de materialen: voor het discontinue systeem heb je solide betonnen tanks nodig die bestand zijn tegen graaflaadcombinaties om te legen ... voor het verdunde systeem kunnen het tanks zijn gemaakt van plaatstaal en polyethyleenfolie buiten bodem: veel zuiniger in materiaalprijzen en vooral zonder grote grondwerken ... gemakkelijk te demonteren of te verplaatsen in geval van modificatie
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 21/04/16, 22:05

ok maar welke tank kunnen we nemen, we moeten het kunnen legen of toegang hebben tot het interieur in geval van een probleem. Hoe denk je te mixen en op te warmen? continu zijn het vaak grote dure mechanische roerders die breken.
kunnen we mixen als valla met een pomp?
en deze maalmachine? zonder hem geen continu!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 21/04/16, 23:19

een roerwerk, het is een elektrische motor, een verloopstuk en een propeller

met een schuine as is er zelfs geen afdichting op de as nodig ... ook hydraulisch sluiten

voor een kleine afmeting kunnen de motor en het verloopstuk een Chinese 220V 500W-boor zijn voor minder dan 10 euro met brico machin, aangedreven op gereduceerde spanning om voorzichtig te draaien

maar ik bevestig, het belangrijkste punt voor een kleine methanisatie is een goede shredder om niet alles met te lange vezels te verstoppen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Remundo » 24/04/16, 10:22

Ahmed schreef:Shit is de toekomst! Let op, dit bericht heeft een dubbele betekenis en is geen toeval! 8)

Ik vind je goed geïnspireerd ... je bent zelfs gezwollen! : Lol:
0 x
Beeld
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 26/04/16, 22:06

Ik begrijp niet waarom je geen verbinding met een schuine as nodig hebt.
anders lijkt het mij heel simplistisch je verhaal van onruststoker. De gebruikelijke systemen zijn enorm en krachtig en breken nog steeds! Ik twijfel er echt aan ... het is nog steeds een van de grote nadelen van het continue systeem van dit roerwerk.
Het mixen van de sappen met een pomp lijkt zoveel eenvoudiger!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Christophe » 22/05/16, 23:50

Praktisch advies en een te downloaden studie over bio-methanatie in Afrika (daarom eenvoudiger in te stellen):

Video: https://www.econologie.com/bio-methanisa ... que-video/
Samenvatting van het onderzoek: https://www.econologie.com/biomethanisation-afrique/
Download de studie: https://www.econologie.com/etude-bio-met ... -tanzanie/
"Pub" prospectus: https://www.econologie.com/tanzanie-bio- ... rospectus/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 23/05/16, 22:39

deze techniek van begraven stenen tank werkt alleen in warme landen in Frankrijk, de grond is te koud

Ik ben bang dat dit soort tank niet goed is afgesloten: goed voor landen waar water overvloedig is ... wek geen vertrouwen in mij voor Afrika

dit soort kleine rudimentaire methanizer vereist veel werk voor een zwak resultaat: vandaar het probleem van verlatenheid of slecht onderhoud

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb opmerkingen gelezen die ik niet leuk vind: zoals de methanizer moet in de buurt van het huis zijn om verlies van druk in de gasleidingen te voorkomen: nee, het gas passeert gemakkelijk door een pijp hetzelfde lang ... tenzij er hoogtes en dieptepunten zijn met gecondenseerd water dat in de lage punten komt ... dus je hebt een pijp nodig die altijd in dezelfde richting helt

voor mij de begraven tank kan het een kleine productie van gas maken zonder te optimaliseren ... we weten niet wat verloren is gegaan door de lekken ... we kunnen niets regelen: met luchttanks in folie bekleed met polyethyleenfolie is het is economisch controleerbaar en onderhoudbaar

glaswol isolatie voor de cilindrische wand en het dak ... isolatie door pouzolane voor de grond omdat het goed bestand is tegen het gewicht

Ik hou niet van de flexibele afdekking die veel methanizer bedekt: het veroorzaakt een groot warmteverlies: ik geef de voorkeur aan een star en geïsoleerd dak ... de gasopslagfunctie kan worden uitgevoerd door een andere constructie die niet nodig is worden verwarmd
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten