Beoordelingen van het boek Biogas - praktische handleiding

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 21/03/16, 22:11

In haar boek spreekt Valla over een verbetering die erin bestaat de co2 maar weinig methaan te desorberen door de druk te verlagen maar niet te laag zodat alleen de co2 en weinig methaan worden gedesorbeerd. Hij spreekt ook over het vergroten van de basis van de tank om het methaan terug in de kolom te laten gaan, omdat het water langzamer zal gaan door een grotere diameter.
Dat gezegd hebbende, lijkt de kalk eenvoudiger, maar de kosten en de implementatie blijven te vaag om het experiment op dit moment te proberen.
Chatelot, heb je een ontwerpdiagram met enkele dimensionale waarden?
merci
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 31/03/16, 22:03

Geen idee voor een andere methode om biogas te zuiveren?
Chatelot, ik veronderstel dat je dat niet hoeft te doen, maar waar ben je?
u bood een alternatief voor de valla-boekmethode, heeft u informatie gevonden?
Ik heb een beetje gezocht en deze kalkmethode lijkt weinig of niet meer te worden gebruikt, wassen met water wordt altijd aangeboden met andere technieken voor miljonairs behalve kalk ???
Wassen met water lijkt op dit moment de enige geloofwaardige te zijn en vooral de meest toegankelijke en de goedkoopste. Het is deze methode die meer dan 30 jaar geleden in Nieuw-Zeeland werd gebruikt op de boerderijen die biogasbrandstof produceerden en momenteel ook in India. Maar waarom deze limoen er niet meer is, mysterie! alleen (of bijna) chatelot heeft een tegengestelde mening maar help ons!
merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 01/04/16, 09:23

mandrieu schreef:In haar boek spreekt Valla over een verbetering die bestaat uit het desorberen van de co2 maar weinig methaan door de druk te verlagen maar niet te laag zodat alleen de co2 en weinig methaan worden gedesorbeerd


het werkt niet de oplossing is evenredig met de druk voor 2-gassen ... er is gewoon een andere oplosbaarheid

met kalksteen of kalk is het niet langer een oplossing evenredig met de druk, het is een chemische reactie die zoveel C02 absorbeert als gewenst met een zwakke oplossing in water, omdat we niet druk

in het geval dat zelfs kalksteen in een houtkachel wordt gekookt, maakt het goede kalk als de kalksteen zuiver is en kan het hydraulische kalk maken als de kalksteen kleiachtig is: het probleem is dat kalk hydraulisch gehard in water zoals cement sluit daarom alles af: oplossing, gebruik geen vaste kalk maar goed verdunde kalkmelk

we mengen het water en de kalk in een externe tank, en we pompen in deze tank om een ​​absorber van hetzelfde type als die van valla water te geven, behalve dat er geen druk nodig is ... als de kalk de wee hydraulisch, het zal uitharden aan de onderkant van de tank, wat geen probleem is

in de absorber is het niet nodig om een ​​trim te plaatsen aan het einde van gesneden pijpen: in kalksteengrind zal het nog eenvoudiger zijn
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 04/04/16, 23:30

Voor dit verhaal van alleen CO2 desorberen lijkt het proces te bestaan ​​en wordt het vaak gebruikt, ze noemen het de flash-tank (http://ohioline.osu.edu/factsheet/AEX-653.1-14 bijvoorbeeld). Er is veel informatie op internet met deze zoekwoorden. De kolom staat op 4-balken.

Zo niet concreter, hoe gaat u om met kalk?
- Waar de kalksteen te vinden, welke zuiverheid? hoe het te beheersen?
- wat voor soort kachel om kalk te maken, hoe het te bouwen?
- en hoeveel limoen?
- welk volume / grootte van de kolom die moet worden gezuiverd?
- heb je voorbeelden op internet?

Ik vind dat de stukjes plastic lichter zijn dan kalksteengrind en daarom gemakkelijker te installeren zijn, maar ja, je moet ze doen, Valla maakte ze gemakkelijk met een kleine plantenbreker.
Het is waar dat het deze limoen verleidt, maar op dit moment is het niet concreet in vergelijking met het proto van valla dat alle dimensies en benodigde materialen geeft, ik geef je toe, chatelot, dat ik op je reken !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 05/04/16, 17:08

het is niet essentieel om limoen te produceren ... Ik zie snel limoen tegen een redelijk lage prijs in de groene gamm-winkel naast een landbouwcoöperatie

Ik geef de voorkeur aan ongebluste kalk dan gebluste kalk die vaak al min of meer wordt omgezet in kalksteenpoeder door CO2 uit de lucht te absorberen ... ongebluste kalk absorbeert CO2 niet voordat hij wordt doorboord door water, dat zijn gewicht en volume verdubbelt: als een zak ongebluste kalk vocht absorbeert, barst het

praktische conclusie quicklime kan 2 maal duurder per kg zijn dan kalk dat wordt afgestoken om dezelfde kostprijs te maken

voor de grootte van de absorber ... volstaat dezelfde afmeting als de waterabsorber, en zonder druk, wat de realisatie aanzienlijk vereenvoudigt!

de druk duwt om een ​​buis met een kleine diameter zeer hoog te gebruiken ... zonder druk is het praktischer om de absorber met een grotere diameter en minder hoog te maken: soort plastic container met deksel

om de hele voering goed te bevochtigen, zou een lage stroomsnelheid voldoende zijn, maar is moeilijk om goed te beginnen: het is praktisch om een ​​stroom te groot te maken met intermitterende pompwerking: afvoerpomp voor wasmachine

om het kalkverbruik te berekenen, schrijf gewoon de vergelijking en voer de berekening uit met de molaire massa's ... maar ik ben bezig met een elektrische incubatorontwikkeling voor ganzen ... en nu het werkt, het is nog meer werk om voor de gansjes te zorgen ... het 3eme broed komt uit en ik lanceerde er één per week in verschillende incubators
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 06/04/16, 21:52

Ik ben geen chemicus maar uiteindelijk zou het in theorie de hoeveelheid kalk (aantal moleculen?) Nemen om x moleculen van CO2 te verwijderen?
Ik las het bericht over Dr. Laigret, interessant, maar uiteindelijk met een biogaszuiveringsinstallatie, geen behoefte aan een 4-laboratorium!
Iedereen, als je het 1ere-materiaal hebt, zoals Laigret bovendien, zeker met een lagere opbrengst, kan zijn bijna pure methaan produceren!
We nemen veel tijd, maar hebben we daar niet iets geweldigs, oud en al ervaren, nu beschikbaar voor iedereen met dit boek? Er doemt al een verbetering op met het idee van Chatelot, maar zelfs zonder dat rolt Valla met stront zoals hij in zijn eerste document zei.
Wat me het meest doodt is dat ik nog niet ben begonnen met bouwen!
Kom op chemici, een idee voor limoen?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par Ahmed » 06/04/16, 21:59

Shit is de toekomst! Let op, dit bericht heeft een dubbele betekenis en is geen toeval! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 14/04/16, 21:53

Natuurlijk is het de toekomst, maar ondanks de verschrikkelijke hoeveelheden zal er niet genoeg voor iedereen zijn!
Hoe dan ook, ik begin erachter te komen hoe de vergister te bouwen, ik denk dat ik het net als Valla ga doen, maar een kleinere chouille, zoals 2 maal 30m3. aan de andere kant is de constructiemethode niet slecht uitgelegd en ik denk dat ik een metselaar moet inschakelen zoals hij adviseert.
Voor de zuiveraar is er nog te veel informatie over de kalkmethode en het valla-systeem lijkt niet zo ingewikkeld te zijn. Ik denk dat ik de zuiveringsinstallatie kan verbeteren zoals hij voorstelt, en ook direct beter kan doen. Het biedt onder andere een bredere basis om iets minder methaan te verliezen.
Maar als de chatelot-kuikens hem met rust laten, luister ik altijd naar hem ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 15/04/16, 09:24

ik hou niet van valla tank

probleem van de waterdichtheid van het zeil dat vastzit in een profiel: het is waterdicht wanneer alles nieuw en schoon is, maar omdat je elke lading moet demonteren, lijkt het niet duurzaam

Ik geef de voorkeur aan een hydraulische sluiting: een goot die rond de tank gaat, 50cm diep, gevuld met water, en het zeildoek dat erin doorweekt, geen precieze dimensie om te respecteren, geen lek mogelijk, zelfs als het vuil is

nog een opmerking, ik geef de voorkeur aan een onafhankelijke tank voor elke tank, waarmee het door elke tank geproduceerde volume kan worden gemeten en om te weten of het tijd is om deze te legen

dit discontinue systeem vereist veel werk om de tanks te legen: het is goed voor een boer die al is uitgerust om zijn mest te verwerken ... Ik geef de voorkeur aan het verdunde systeem, waarbij de tanks een zeer vloeibaar product bevatten, er is geen het is niet nodig om ze te openen, het werkt bijna vanzelf en maakt regelmatige gasproductie bruikbaar zonder opslag

met het discontinue systeem is een goed gasopslagsysteem essentieel
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 15/04/16, 22:36

eigenlijk zijn er de 2-systemen: kanaal en profiel.
Ik denk dat als je een goot maakt, je een solide bel als afdekking nodig hebt, anders moet je het zeil vastzetten, omdat het snel zal stijgen met de productie van gas. Valla heeft 2-dekzeilen, 1 per tank, maar niets verhindert het maken van goten voor elke tank.
Ik vroeg naar ontwerpers en het systeem dat valla gebruikt is heel gebruikelijk, het is inderdaad noodzakelijk om het profiel goed te wassen voordat het wordt gesloten.
Het probleem van de continue is om vloeibaar of poreus materiaal te hebben, dit betekent grinder, daarnaast is het noodzakelijk om elke dag te voeden of bijna om een ​​regelmatige productie te hebben. Uiteindelijk heb je ook boerenspullen nodig om de vergister te vullen.
Valla's ondergrondse tanks zijn heel gemakkelijk te vullen, het probleem is om ze te legen! Hij praat over een kraan, dat zag ik in het Lagrange-boek. Ik vind het een goede oplossing (als je geen backhoe hebt ...)
Wanneer u 2-tanks of meer hebt, is het gas bijna net zo regelmatig als continu! Bovendien is er elke dag werk te doen!
Eerlijk gezegd is het lang geleden dat ik heb nagedacht, het valla-systeem is het eenvoudigste wat we kunnen doen, kies gewoon het sluitsysteem. De goot lijkt aantrekkelijk en ik had eraan gedacht, maar moeilijk om een ​​keuze te maken. Negatief punt van de goot, concreter, moeilijker te bouwen en ??
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 97 gasten