Beoordelingen van het boek Biogas - praktische handleiding

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 11/03/16, 22:28

kalk kost een bepaalde energie, maar is het veel energie? het lijkt me niet zo erg

kalk tegen de eco boho-prijs is misschien niet winstgevend ... maar kalksteen doorgebracht in een open haard kost niet veel ... 800 ° is genoeg om kalk te maken

actieve kool is niet geschikt in de eerste fase voor het sorteren van methaan en CO2, het wordt gebruikt in de 2-fase om het methaan terug te winnen dat de absorptie in water verliest

in het geval van opname door kalk is er geen behoefte aan actieve kool omdat de kalk een totale opname van co2 maakt zonder dat er waterstroom nodig is ... natronkalkfilters zorgen ervoor dat CO2 wordt geabsorbeerd om ademlucht te maken in oude onderzeeërs of in zogenaamde "rebreather" duikapparatuur die niet wordt voorzien van perslucht maar van pure zuurstof ... we recyclen het uitgeademde gas in een natronkalkfilter en we introduceert precies de juiste hoeveelheid zuurstof ... natronkalk is een mengsel van limoen met heel weinig soda waardoor een mengsel altijd droog blijft, praktisch voor het maken van filters

voor het zuiveren van bio-methaan is pure kalk voldoende

in een volgend bericht zal ik cijfers geven over kalk ... maar het is een bepaald werk omdat het een vrij heteroclyte figuur is ... er is een bepaald werk voor nodig om iets serieus te tekenen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 12/03/16, 22:59

nog een opmerking: er wordt in dit boek gezegd dat de H2S slecht ruikt en dat het nodig is om te vluchten wanneer je het voelt: het specificeert niet het belangrijkste gevaar: wanneer de snelheid van H2S te sterk is, blokkeert het het reukvermogen volledig en één ruikt niets meer, dus de H2S is bijzonder viskeus! als er teveel zijn, voelen we het niet meer! het verdient het te zeggen omdat we te vaak geloven dat omdat het slecht ruikt, we weg zullen gaan voordat we in gevaar zijn
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 13/03/16, 17:21

Als je een manier vindt om het te doen met een goede beschrijving, dat interesseert me ruim voordat ik begin met het maken van de gaswasser door te wassen met water zoals beschreven in het boek. Er zijn enkele details om voor deze stap te regelen ...;) De auteur gebruikt gefilterd water uit een kleine vijver voor zijn was, het kost hem niets in water.
Anders spreekt het boek over een niet al te dure H2S-analyzer, 145e, maar het lijkt me belangrijk in een biogasproject: http://www.accessoiresgaz.com/detecteur ... e-t40.html
En je hebt gelijk, als je het voelt, dan voel je het meer, het is het begin van het einde ...
Ik heb je de 2-pagina's gescand die spreken van de H2S-zuivering, de auteur zal me niet kwalijk nemen, vooral dat dit deel gratis toegankelijk was op de site van het boerenatelier.
h2s2-2.jpg
H2S-behandeling - 2-pagina

h2s2-1.jpg
H2S-behandeling - 1-pagina


Chatelot, als u ons de middelen vindt om kalkzuivering te maken voor minder dan 1500 euro bent u de koning! Moeten de kosten van kalk berekenen, of het vinden en hoe het te maken, de kosten van het bouwen van de oven waar je het over hebt, tenzij we het eenvoudiger kunnen maken (direct op mijn aarde?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 13/03/16, 21:14

Ik verwarm mezelf met gemalen hout in een houtspaander, die ik hoe dan ook een beetje opberg, wanneer ik ze met een schop op een kleivloer oppak of er kalkstenen zijn, vind ik de kiezels witter dan wit in de as ... en zodra de as op de bodem van de tuin is geleegd, zijn de witte kiezelstenen als de regen overvloedig aanwezig!

dus het is voldoende om de kalksteen in een houten open haard te passeren om kalk te maken

als het belangrijkste doel is om met hout te verwarmen, is de productie van limoen bijna gratis ... als je limoen wilt maken in de zomer wanneer je geen warmte nodig hebt, is het verwoestend ... maar zoals limoen niet is geen bederfelijk product, doe het gewoon als je verwarming nodig hebt

kalkzuiveringsinstallatie minder dan 1500 euro? afhankelijk van de stroom ... voor een kleine stroom kost de kalkwasser slechts een paar potten en een paar pijpen die op de deksels zijn gelast

het probleem van ongebluste kalk is dat het in volume verdubbelt door vocht te absorberen, goed voor het exploderen van de container als er geen ruimte is: dus je hebt meerdere tanks met kiezelstenen nodig op hekken zodat gas rondgaat

je hebt meerdere tanks nodig, de laatste bevat verse ongebluste kalk die goed is voor het absorberen van water ... de eerste bevat heet al gedoofd door de vochtigheid die de CO2 vangt
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 14/03/16, 20:01

Neem voor de stroom degene die in staat is om de zuiveringsinstallatie te doen door het boek met water te wassen.
Ik geloof dat het 4m3 / h is. Met 50% van CO2 in het biogas (in het slechtste geval).
Het is daarom noodzakelijk om 2m3 / h van CO2 te zuiveren. Heb je een idee van de hoeveelheid kalk en het benodigde volume? Je moet denken aan het filteren van de kalk als je dit doet terwijl je het verwarmt. Weet je zeker over de kwaliteit van de te zuiveren kalk, is het echt snel? Na hoelang is het niet langer effectief, hoe weet je dat?
Het zou getest moeten worden, we kunnen de auteur aanbieden om het te doen, hij is in een benadering van ervaring, zelfbouw en delen, het kan hem interesseren!
Ik ben op zoek naar als ik al tests met quicklime vind om de hoeveelheden te zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 14/03/16, 20:46

het is nutteloos om ongebluste kalk te gebruiken om CO2 te absorberen ... gebluste kalk zou voldoende zijn

ongebluste kalk begint met het absorberen van water om te blussen, en absorbeert vervolgens CO2 om te transformeren in eenvoudige kalksteen

het probleem van luchtkalk in het gebouw is dat het CO2 in zijn zak absorbeert! de levensduur is vrij kort, als je dit soort kalk te oud koopt, koop je geen gebluste kalk, koop je kalk in poedervorm die niets waard is

ongebluste kalk heeft een voordeel: gewicht 2 keer lager dan gebluste kalk ... ongebluste kalk moet worden bewaard in waterdichte spullen ... als het niet waterdicht is, dooft de luchtvochtigheid ongebluste kalk en het volume verdubbelt! dus de verpakking barst!

Quicklime is daarom een ​​kwaliteitsgarantie! als de verpakking intact is, is deze goed ... de gebluste kalk is een val ... afhankelijk van de productiedatum wordt het gedeeltelijk omgezet in kalksteen zonder zichtbaar te zijn

in een volgend bericht zal ik een theoretische berekening maken van de hoeveelheid te gebruiken ongebluste kalk ... de berekening is nog niet voltooid, maar het maakt in elk geval iets veel kleiner dan de waterabsorptie
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 15/03/16, 20:54

in feite is het noodzakelijk om de hoeveelheid co2 te weten die wordt geabsorbeerd door de kalk en ook stel ik me voor dat het gas overal langs de kalk moet kunnen passeren, anders zal de opbrengst slecht zijn en zal de benodigde hoeveelheid kalk belangrijker zijn
Kortom we wachten op het resultaat van uw onderzoeken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 20/03/16, 10:44

met kalk lijkt het erop dat de beste oplossing om CO2 te absorberen niet het gas rond de kalk in poedervorm is, maar om kalkmelk te circuleren: daarom hetzelfde principe als de waterabsorptiekolom , behalve dat in plaats van zuiver water erin te lopen, kalkmelk wordt ingeschonken

2 moet daarom volledig worden gescheiden met kalk
1) ongebluste kalk in stukjes voor een vochtabsorber, wanneer het klaar is met het absorberen van het water is het in fijn poeder

2) kalk verdund in water om CO2 te absorberen

welke garnering in de kolom? Valla maakt gebruik van kunststof pijpenwassers: het imiteert de raschigringen in de destillatiekolommen, het heeft het voordeel van een groot oppervlak voor een laag gewicht, en vooral een lage thermische inertie die nuttig is bij destillatie ... maar voor een waterkolom is het lage gewicht nutteloos ... we kunnen de kolom daarom vullen met eenvoudig kalksteengrind

Ik weet niet zeker of het water het hele oppervlak van de plastic ringen zal bevochtigen ... in de destillatiekolommen is er een damp-vloeistofevenwicht en het condenseert overal, dus alle oppervlakken zijn nuttig: in een kolom besprenkeld met water, er bestaat een risico dat water loopt of nat wil worden

met een kolom gevuld met kalksteengrind, is de kalksteen poreus, absorbeert water en zal noodzakelijkerwijs nat zijn over het gehele oppervlak

met een limoenmelksproeier is de absorber kleiner dan met een watersproeier en is het waterdebiet lager
0 x
mandrieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/02/16, 23:46
x 2

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par mandrieu » 20/03/16, 21:11

Ok we gaan verder.
Het blijft om de hoeveelheid kalk te berekenen en daarom de kosten voor de m3 verfijnd, ik geef toe dat Chatelot beter geïnformeerd lijkt dan ik hierboven ...
Zo nee, wat zijn de voor- / nadelen van 2-processen?
kalk: geen behoefte aan druk maar kosten van kalk
water: nulkosten als u gratis water als valla hebt of als u het regenereert zoals vermeld in het boek, maar druk nodig heeft.
De 2-processen gebruiken een kolom en een pomp, we zullen eindelijk de materiaalvereisten zien voor het kalkproces om de investeringskosten te vergelijken.

Is er nog iets?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: boekbespreking Biogas - praktische handleiding




par chatelot16 » 20/03/16, 21:29

met zuiver water is het probleem niet de prijs van water maar de hoeveelheid methaan opgelost in het water en verloren!

met kalkwater kan in een gesloten circuit worden gebruikt, dus geen verlies van methaan!

met zuiver water kan water niet worden gebruikt in een gesloten circuit, omdat het verzadigd is met CO2 ... en als we het onder vacuüm zetten om de CO2 naar buiten te brengen, verliest het ook het opgeloste methaan

met kalk CO2 wordt niet opgelost maar chemisch getransformeerd: CO2 transformeert kalk in kalksteen die zich op de bodem van de tank nestelt en het water nieuwe kalk laat oplossen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten