Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/08/08, 10:02

kom op, een beetje moeite ... ;-)

hoeveel wordt de stookolie op een auto gefilterd?
aardolie motorolie?

hoeveel moet plantaardige olie worden gefilterd volgens de bron?

wie zegt dat ?

op dat moment, 6 jaar geleden op olio (Joner was hier) was iedereen gefixeerd op "1µm" want er was geen fijnere ... het was stom, zeker zonder rekening te houden met de T ° C .. 5 µm is de gashoil-parameter, die brandstoffilters zwart maakt, vooral in supermarktstations.

Ik heb geen olie gezien die mijn brandstoffilters zwart maakt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/08/08, 11:20

jonule schreef:kom op, een beetje moeite ... ;-)

hoeveel wordt de stookolie op een auto gefilterd?
aardolie motorolie?

hoeveel moet plantaardige olie worden gefilterd volgens de bron?

wie zegt dat ?

op dat moment, 6 jaar geleden op olio (Joner was hier) was iedereen gefixeerd op "1µm" want er was geen fijnere ... het was stom, zeker zonder rekening te houden met de T ° C .. 5 µm is de gashoil-parameter, die brandstoffilters zwart maakt, vooral in supermarktstations.

Ik heb geen olie gezien die mijn brandstoffilters zwart maakt.

Beroemd debat : Cheesy:
Persoonlijk filter ik mijn olie tot 5 µ, maar ik moet toegeven dat ik mijn olie in de zomer 30 tot 60 dagen laat decanteren ... voordat ik het filter.
Resultaten op mijn dieselfilter (olie):
Toen ik met olie (50%) ging rijden, was mijn oliefilter 10.000 km oud; Ik heb het niet veranderd omdat ik een snelle verstopping ervan verwachtte (vanwege het gebruik van de olie die de leidingen "wast").
Vandaag ben ik hier op 16000km nog steeds met hetzelfde filter, en het gedrag van mijn auto is nog steeds hetzelfde; hij rijdt goed, zelfs op de snelweg ...
Het is ook waar dat ik 1 liter benzine voor 20 liter olie en een beetje C99 heb gedaan, maar dat heeft niets te maken met filtratie ... (denk ik :D )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten