Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/08, 14:03

lejustemilieu schreef:[...]
maar 1000W... waarom? Het is veel te veel!-)

Het is waar.. :? te gewend aan comfort.
Maar we zijn er snel: een tv voor voetbal, de pc voor het kind, de vriezer, de koelkast, de circulatiepomp en de regeling van de zonnecollector, ha! de volledige regeling van het passiefhuis, de föhn van Madame en de vaatwasser die minder verbruikt dan een klassiek gerecht in de gootsteen?
De weerstand van een vaatwasser of wasmachine is veel meer dan 1000 W...



Anders iets heel anders: het discours dat zegt: ‘Alles het kan, gewoon doen"(Ik vergroot vrijwillig de lijn...) is naar mijn mening zeer contraproductief!
Mensen die teleurgesteld zijn of het gevoel hebben dat ze bedrogen zijn, zijn altijd veel virulenter dan degenen die tevreden zijn en heel goed van zich laten horen.
Ik ben het volledig eens met het “preventie”-beleid van de mensen bij Oliomobile: het is beter om aan het begin voorzorgsmaatregelen te nemen en dan verder te gaan, dan hals over kop op pad te gaan zodat het niet werkt.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 14:12

Houthakker schreef:Mensen die teleurgesteld zijn of het gevoel hebben dat ze bedrogen zijn, zijn altijd veel virulenter dan degenen die tevreden zijn en heel goed van zich laten horen.

spreek je voor jezelf? : Cheesy: maar je vergeet de anderen.
Houthakker schreef:Ik ben het volledig eens met het “preventie”-beleid van de mensen bij Oliomobile: het is beter om aan het begin voorzorgsmaatregelen te nemen en dan verder te gaan, dan hals over kop op pad te gaan zodat het niet werkt.

oké, tot over 10 jaar dan! geweldige initiatiefgeest! En er is ook een sectie "gepensioneerden"? degene die lessen geeft aan die van “werkloze jongeren”?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/08, 15:03

jonule schreef:
Houthakker schreef:Mensen die teleurgesteld zijn of het gevoel hebben dat ze bedrogen zijn, zijn altijd veel virulenter dan degenen die tevreden zijn en heel goed van zich laten horen.

spreek je voor jezelf? : Cheesy: maar je vergeet de anderen.
Nee waarom ? :schok:
Het is een heel gemakkelijke observatie, je hoeft alleen maar te weten hoe je moet lezen, luisteren, analyseren en synthetiseren... : Roll:


jonule schreef:
Houthakker schreef:Ik ben het volledig eens met het “preventie”-beleid van de mensen bij Oliomobile: het is beter om aan het begin voorzorgsmaatregelen te nemen en dan verder te gaan, dan hals over kop op pad te gaan zodat het niet werkt.

oké, tot over 10 jaar dan! geweldige initiatiefgeest! En er is ook een sectie "gepensioneerden"? degene die lessen geeft aan die van “werkloze jongeren”?
Gaan we hier rechtstreeks naar het ‘conflict van generaties’?

Het is niet het voorrecht van ‘gepensioneerden’ om voorzorgsmaatregelen te nemen, net zoals het niet alleen een karaktereigenschap is van ‘jonge mensen’ om dom en impulsief te zijn… : Roll:

Een van de levenslessen, als je genoeg neuronen hebt om na te denken, is eenvoudigweg de ervaring, die zegt dat je niet alles, overal en altijd kunt doen...


En dat VOORAL men kan in het algemeen niet tegen anderen zeggen:Ga je gang, doe het, het is mogelijk"Als je het niet WEET...
En kennis beperkt zich niet tot persoonlijke ervaring.

Wanneer u verantwoordelijk bent voor een drukbezochte site als Olio, is het heel normaal dat u mensen adviseert voorzichtig te zijn. Daarna neemt iedereen thuis de risico's die hij of zij wil met zijn uitrusting.

Concreet voorbeeld uit uw opmerkingen: bij de dCi-motoren van Renault levert de werking met een hoog oliepercentage grote problemen op, volgens de weinige voorbeelden die ik heb gezien (de ene op olio, de andere is mijn broer...), dus ik begrijp volledig dat de site zegt niet: het is mogelijk...

Ik denk niet dat je dat kunt begrijpen, gezien wat je zegt...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 15:36

Nou, je kent waarschijnlijk de reikwijdte van mijn opmerkingen niet, daarom moet je mij op deze manier beoordelen, maar deze redenering behoort jou toe, je hebt het recht om dat te doen, ik zeg alleen dat het een schande is.. Wanneer het geval van een DCi zich hier zal voordoen, zullen we zien 8)

hier zijn we niet op olio, noch op mijn site, en ik zie niet welk belang je het hebt, afgezien van het belang dat je eraan hecht. op hun site stonden daar ook de eerste verkopers van allerlei aard die mensen slecht adviseerden om alles aan hen te verkopen, ik was er vanaf het begin tegen, daarna gaf ik het op, het is geworden wat het is geworden.

als u 'hoog percentage' zegt, specificeert u niet welk percentage. er zijn DCi en DCi, als iedereen ze heeft, zul je zien wie zal zeggen "maar waarom hebben we dan zo lang gewacht?" ... het is een simpele weddenschap die natuurlijk alleen mij verbindt, maar ik ben niet de enige die alles is.
je specificeert verder niet wat de "grote zorgen" zijn: ik, het is dit gemakkelijke onderwerp dat ik beoordeel, zonder enige precisie ben jij het die generalist blijft, met een negatieve neiging. wanneer je geen angst meer hebt en het stadium van de beoefening bereikt hebt, dan zul je in staat zijn te oordelen. voor elke toepassing moeten er voorzorgsmaatregelen worden genomen, meer niet.

houthakker schreef:Het is een heel gemakkelijke observatie, je hoeft alleen maar te weten hoe je moet lezen, luisteren, analyseren en synthetiseren...

ah ik begrijp het: jij bent dan een Franse "leraar"? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/08, 16:14

jonule schreef:Nou, je kent waarschijnlijk de reikwijdte van mijn opmerkingen niet, daarom moet je mij op deze manier beoordelen, maar deze redenering behoort jou toe, je hebt het recht om dat te doen, ik zeg alleen dat het een schande is.. .
Ik kan je alleen maar "vatten" door wat ik hier lees... En ik vind het niet altijd leuk, dus ik zeg het...


jonule schreef:hier zijn we niet op olio, noch op mijn site, en ik zie niet welk belang je het hebt, afgezien van het belang dat je eraan hecht.
Nied? :schok: :?


jonule schreef:als u 'hoog percentage' zegt, specificeert u niet welk percentage. er zijn DCi en DCi, als iedereen ze heeft, zul je zien wie zal zeggen "maar waarom hebben we dan zo lang gewacht?" ... het is een simpele weddenschap die natuurlijk alleen mij verbindt, maar ik ben niet de enige die alles is.
je specificeert verder niet wat de "grote zorgen" zijn: ik, het is dit gemakkelijke onderwerp dat ik beoordeel, zonder enige precisie ben jij het die generalist blijft, met een negatieve neiging.
dCi van Renault is daarom gespecificeerd, hun werking verschilt niet veel per model... In dit geval zijn dit 1.9-modellen van 100 tot 115 pk gemonteerd op nutsvoorzieningen. Tussen 75% en 85% olie als ik het mij goed herinner. Een behoorlijk ernstig probleem met de stroomvoorziening: a priori is er een "bidule" die de computer vertelt dat de dichtheid van de brandstof niet goed is (en blijkbaar is dit een belangrijk gegeven als je de brandstof tot een dergelijke druk comprimeert!) Het gebeurt dat de motor volledig in het gordijn wordt geplaatst, of dat hij in een zeer slechte modus werkt, zonder stroom, enz...

Ik generaliseer niet : Ik zeg alleen dat verschillende negatieve ervaringen, die verband houden met het concept van motoren, voorzorgsmaatregelen vereisen, en in de eerste plaats verbale voorzorgsmaatregelen, bij het bespreken van dit soort onderwerpen! :frons:


jonule schreef:wanneer je geen angst meer hebt en het stadium van de beoefening bereikt hebt, dan zul je in staat zijn te oordelen.
Ik "beoordeel" de techniek niet!
Ik zeg alleen maar dat het idioot is om altijd te trompetten'Het is mogelijk"zonder een minimum aan voorbehouden toe te voegen...
De voorzorgsmaatregelen zijn niet voor mij bedoeld, maar meer in het algemeen voor het aanspreken van andere gesprekspartners. Dit is een van de grootste valkuilen op internet: je kunt er van alles en nog wat vinden!
Standaard vind ik het veel slimmer en constructiever om mensen te waarschuwen voor mogelijke problemen, in plaats van ze iets te laten geloven...

De beroemde toespraak "Ne maak je geen zorgen, alles is in orde, het werkt", het is meer het voorrecht van je vrienden van AREVA, nietwaar? : Mrgreen:

jonule schreef:voor elke toepassing moeten er voorzorgsmaatregelen worden genomen, meer niet.
Dat is precies wat ik je probeer over te brengen: bedankt! 8)

jonule schreef:
houthakker schreef:Het is een heel gemakkelijke observatie, je hoeft alleen maar te weten hoe je moet lezen, luisteren, analyseren en synthetiseren...

ah ik begrijp het: jij bent dan een Franse "leraar"? : Cheesy:
Pourquoi? :schok: Is het nodig om 'prof' te zijn om te denken dat redenering en intelligentie interessant zijn bij het uitwisselen van ideeën?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/07/08, 16:30

Houthakker schreef:Ik kan je alleen maar "vatten" door wat ik hier lees... En ik vind het niet altijd leuk, dus ik zeg het...

nou, je doet het goed, maar wat een tijdverspilling soms toch?-) zoals:
Houthakker schreef:Nied? :schok: :?
...

Houthakker schreef:Ik zeg alleen maar dat het idioot is om altijd te trompetten'Het is mogelijk"zonder een minimum aan voorbehouden toe te voegen...

en lang leve de waarschuwingen! : Roll: Waarlijk, ik zeg u, mijn broeders: het is mogelijk ! Ja Ja ;-)

Houthakker schreef:De beroemde toespraak "Ne maak je geen zorgen, alles is in orde, het werkt", het is meer het voorrecht van je vrienden van AREVA, nietwaar? : Mrgreen:
je scoort een punt

Oké, terug naar je zorgen, dan:
Houthakker schreef: Een behoorlijk ernstig probleem met de stroomvoorziening: a priori is er een "bidule" die de computer vertelt dat de dichtheid van de brandstof niet goed is (en blijkbaar is dit een belangrijk gegeven als je de brandstof tot een dergelijke druk comprimeert!) Het gebeurt dat de motor volledig in het gordijn wordt geplaatst, of dat hij in een zeer slechte modus werkt, zonder stroom, enz...

het "redelijk serieuze probleem" dat is het "dingetje" (ik associeer een dingetje niet met een redelijk serieus probleem ;-): het is gewoon een T°C-sensor aan de inlaat van het brandstoffilter die de brandstof-T°C geeft , die gekoppeld is aan de viscositeit. ja het is een dingetje: een dingetje kapt dus relatief goed af! Hoewel elektrisch voor sommigen moeilijker is dan mechanisch, is dit voor anderen niet het geval.

Trouwens, wat je wilde zeggen is: Renault maakt daar kwetsbare auto's? nou, dat wisten we al ;-) en ja, de kangoo DCi is relatief kwetsbaar, sommigen zeggen dat de echte voertuigen Duits zijn, niet Frans... het is maar een gedachte die ik heb opgemerkt, maar om olie te rijden blijft het waar: Bosch en gezelschap ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/07/08, 16:59

jonule schreef:[...] maar wat een tijdverspilling soms nietwaar?-) zoals:
Houthakker schreef:Nied? :schok: :?
...
Het betekent alleen dat ik echt niet begrijp wat je bedoelde...
In ontcijfering: je moet moeite doen om correct te praten!

jonule schreef:[...] Nou, om terug te komen op je angsten:
Houthakker schreef: Een behoorlijk ernstig probleem met de stroomvoorziening: a priori is er een "bidule" die de computer vertelt dat de dichtheid van de brandstof niet goed is (en blijkbaar is dit een belangrijk gegeven als je de brandstof tot een dergelijke druk comprimeert!) Het gebeurt dat de motor volledig in het gordijn wordt geplaatst, of dat hij in een zeer slechte modus werkt, zonder stroom, enz...

het "redelijk serieuze probleem" dat is het "dingetje" (ik associeer een dingetje niet met een redelijk serieus probleem ;-): het is gewoon een T°C-sensor aan de inlaat van het brandstoffilter die de brandstof-T°C geeft , die gekoppeld is aan de viscositeit. ja het is een dingetje: een dingetje kapt dus relatief goed af! Hoewel elektrisch voor sommigen moeilijker is dan mechanisch, is dit voor anderen niet het geval.
Je bent met opzet [gecensureerd] of is het natuurlijk? :schok:
Het nogal ernstige probleem is uiteraard het gebrek aan brandstoftoevoer, en niet de sonde, de detector, de sensor, de sensor (of welk informatie-dingetje dan ook)!
Bij dCi-motoren is al het beheer elektronisch, zelfs het gaspedaal staat niet meer onder spanning. Zodra een sensor informatie geeft die volgens de computer hinderlijk is voor de werking van de motor: GORDIJN! Tot ziens dames en heren en een goede avond...

jonule schreef:[...] Wat u bovendien wilde zeggen is: Renault maakt daar kwetsbare auto's? Nou, dat wisten we al ;-) en ja, de Kangoo DCi is relatief kwetsbaar,
:schok: Nee, niet in het minst... : Roll:
Bedankt ME laat het recht over MES meningen.
Ik vind niet bepaald dat Renault kwetsbare auto's maakt en ik heb nog nooit over de Kangoo gesproken...

jonule schreef:[...]sommigen zeggen dat de echte voertuigen Duits zijn, niet Frans... het is slechts een weerspiegeling die ik heb opgemerkt, maar om op olie te rijden blijft het waar: Bosch en bedrijf ;-)
Dat moet de reden zijn geweest dat BMW PSA-motoren voor zijn Mini gebruikte... : Mrgreen:

Als het niet voor Bosch is, ben ik het ermee eens: het werkt echt beter, maar aan de andere kant is er geen enkele Franse autoleverancier die dieselinjectie doet...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/07/08, 14:13

houthakker schreef:Wordt u expres [gecensureerd] of is dat normaal? Geschokt
Het nogal ernstige probleem is uiteraard het gebrek aan brandstoftoevoer, en niet de sonde, de detector, de sensor, de sensor (of welk informatie-dingetje dan ook)!

Wat een elegantie!
weet in ieder geval dat de brandstoftoevoer op een olievoertuig wordt opgelost door een elektrische voorvulpomp, deze bestaan ​​voor het absse drukcircuit op 0.5 bar voor de D en TD, voor de andere TDi HDi DCi de pompen 4 tot 6 bar bestaat ook ;-)

wat renault betreft, sorry maar ik ben niet degene die de reputatie heeft uitgevonden, en houd er rekening mee dat de DCi zeer kwetsbare pompen hebben, zelfs in olie zijn er meer dan 1 die kapot zijn. we kunnen niet vergelijken met Duitse motoren, pioniers van dieselinjectie (denk er terloops aan dat Rudolf Diesel werd vermoord door de Duitse geheime diensten toen hij in 1913 het Kanaal overstak om zijn motor aan de Engelsen te verkopen ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/08/08, 19:01

jonule schreef:[...]Wat een elegantie![...]
Altijd ! Elegantie is mijn "handelsmerk"! : Cheesy: 8)


jonule schreef:weet in ieder geval dat de brandstoftoevoer op een olievoertuig wordt opgelost door een elektrische voorvulpomp, deze bestaan ​​voor het absse drukcircuit op 0.5 bar voor de D en TD, voor de andere TDi HDi DCi Er bestaan ​​ook pompen van 4 tot 6 bar ;-)
Nou... kom op vorige keer, dan stop ik, je bent echt te [biiiiip] uh nee, gewoon autistisch, alsjeblieft... : Mrgreen:

jonule schreef:[...] wat Renault betreft, sorry maar ik ben niet degene die de reputatie heeft uitgevonden, en wees je ervan bewust dat DCi zeer kwetsbare pompen hebben, zelfs bij benzine zijn er meer dan 1 kapot.[. ..]
Renault maakt geen injectiepompen of injectoren, of opritten, enz... Het is stom, hè? : Lol:
Net als alle andere worden ze gebruikt door fabrikanten van apparatuur (Delphi, Bosch, Lucas, enz.)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 10/08/08, 11:52

Ik stel voor dat een modo het onderwerp opruimt dat in het begin interessant was.
De MP om rekeningen af ​​te wikkelen, die bestaat. :!:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten