Plantaardige dierlijke vetoliën: energiehergebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/07/08, 20:05

Hallo lejustemilieu
lejustemilieu schreef:Als het warm is geven we olie of vet door.
Ren een paar uur om energie op te slaan.
Maar ga niet uit van "herhaal start"


Energie opslaan, met een vliegwiel.....half overtuigd!? Achter moeten de generator en de omvormer aanzienlijke snelheidsvariaties kunnen accepteren zonder al te veel prestatieverlies.... je moet aan de elektronica-ingenieur vragen of dit eenvoudig te beheren is. Voor de motor die 20 jaar meegaat!! : Mrgreen: Ik zal het geloven als ze het op de garantiekaart markeren.

Het opslaan van “thermische” energie met een grote tank verwarmd door uitlaatgassen en koelvloeistof lijkt mij eenvoudiger/toegankelijker voor een amateur.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/07/08, 20:39

Ik vervolgde mijn onderzoek naar deze groep.
Het lijkt erop dat de marketing zich voortsleept...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/07/08, 20:40

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/07/08, 20:49

lejustemilieu schreef:Als ik het me goed herinner, is het duur ... 30.000 euro
Bin, voor ons schip zou het goed zijn :!:
Solide, zuinig, autonoom....


Het is zeker nog niet uit... heb ik het mis?

Een warmtekrachtkoppeling met een rendement van 80%. Ik heb er één samengesteld voor een verkoopprijs van € 6000.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/07/08, 23:06

bonjour Christophe
Christophe schreef:Een warmtekrachtkoppeling met een rendement van 80%. Ik heb er één samengesteld voor een verkoopprijs van € 6000.


Kunt u uw idee uitleggen?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/07/08, 10:24

Nou, het is eigenlijk heel simpel:

Tweecilinder dieselmotor (idealiter) watergekoelde Lombardini- of Kubota-stijl 5 tot 10 kW elektrisch: € 4000

Platenwisselaar gemonteerd op de koelvloeistof: €500

Optionele RVS uitlaatwarmtewisselaar standaard gemonteerd op de platenwarmtewisselaar: € 500,-

Zelfgemaakte geluidsisolatie: 200€

Elektrische kast met omvormer: 1000€

Accessoires en diversen: 300€

= ongeveer 6500€ zonder arbeid.

Ik ben van plan er dit jaar een te maken, zodra ik de "brandstof" vind...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/07/08, 10:44

als er generatoren zijn van meer dan 1000W, gelukkig!-)

maar 1000W... waarom? Het is veel te veel!-)

met tussenpozen starten met olie is een probleem bij een generator of boiler, hiervoor heb je elektrische bekleding nodig (elektrisch voorverwarmen + tijdvertraging).
de + simpele is ja om olie te starten (in ieder geval 30% olie, hè) dan olie door te geven, en olie af te maken (ach, hier is het voor gebruikt ;-): gewijd aan opslag.

op een site zag ik een 5,5kw 220 V + 380 V + 12 V groep (acculader) voor €1000, een idee.

Hoe ziet dit eruit op een geïsoleerde locatie? bij mij in de buurt worden ze elke 2 tot 3 weken opgeladen op netstroom.
de volgende stap: opladen op windturbine.
de overproductie zal bestaan ​​uit elektrische weerstanden van het autoketelverwarmingstype (voor 12V): verwarming van een aangepaste ballon.

oké dus, als er geen elektriciteit of warm water meer is, het dramatische geval: we starten de generator die warm water produceert!

1€ vraag: wat is de generator die de batterijen oplaadt en warm water heeft en die iedereen heeft?
antwoord: de automotor die op gerecyclede olie loopt natuurlijk!
sluit gewoon de batterijen aan, u kunt zelfs dynamo's toevoegen om op te laden, de productie van warm water is gecentraliseerd op dezelfde tank, er wordt zelfs continu warm water geproduceerd met een "onmiddellijke" wisselaar, teruggewonnen voor 5 € bij de schroothandelaar van een oude gasboiler tot op het bot... efficiënt!
Nou, hier is onderbreking mogelijk op 100% oliemotoren (mijn geval hehe).

eenvoudig als je het ingewikkeld kunt maken!

idem voor elektrisch, alles bestaat in 12V voor wooncaravans luxe campers.

voor isolatie, palletkoffer met het schuim dat in de motorruimte van auto's wordt aangetroffen... voor goedkoop gesloopt ;-) voor geluid, er gaat niets boven geluidsdempers ja.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/07/08, 11:24

jonule schreef:als er generatoren zijn van meer dan 1000W, gelukkig!-)

maar 1000W... waarom? Het is veel te veel!-)

Het is waar.. :? te gewend aan comfort.
Maar we zijn er snel: een tv voor voetbal, de pc voor het kind, de vriezer, de koelkast, de circulatiepomp en de regeling van de zonnecollector, ha! de volledige regeling van het passiefhuis, de haardroger van Madame en de vaatwasser die minder verbruikt dan conventioneel serviesgoed in de gootsteen?
In ieder geval is het noodzakelijk om pieken in het verbruik te plannen.
Een setje batterijen kan dit probleem oplossen. :?
We kunnen ons dus een kleine dieselmotor voorstellen, die langer meegaat... maar dan sneller verslijt. :?

met tussenpozen starten met olie is een probleem bij een generator of boiler, hiervoor heb je elektrische bekleding nodig (elektrisch voorverwarmen + tijdvertraging).
de + simpele is ja om olie te starten (in ieder geval 30% olie, hè) dan olie door te geven, en olie af te maken (ach, hier is het voor gebruikt ;-): gewijd aan opslag.
daar ben ik mee bezig, oké
op een site zag ik groep 5,5kw 220 V + 380 V + 12 V (Batterijlader) voor 1000€, een idee
.
Naar mijn mening Chinees, met luchtkoeling, met onzinlagers. :?

Hoe ziet dit eruit op een geïsoleerde locatie? bij mij in de buurt worden ze elke 2 tot 3 weken opgeladen op netstroom.
de volgende stap: opladen op windturbine.
de overproductie zal bestaan ​​uit elektrische weerstanden van het autoketelverwarmingstype (voor 12V): verwarming van een aangepaste ballon.
het is een idee
oké dus, als er geen elektriciteit of warm water meer is, het dramatische geval: we starten de generator die warm water produceert!

Mijn doel is energie-autonomie (wat de verantwoordelijkheid voor het energieverbruik bevordert)
1€ vraag: wat is de generator die de batterijen oplaadt en warm water heeft en die iedereen heeft?
antwoord: de automotor die op gerecyclede olie loopt natuurlijk!
(dit is ook mijn idee)
sluit gewoon de batterijen aan, u kunt zelfs dynamo's toevoegen om op te laden, de productie van warm water is gecentraliseerd op dezelfde tank, er wordt zelfs continu warm water geproduceerd met een "onmiddellijke" wisselaar, teruggewonnen voor 5 € bij de schroothandelaar van een oude gasboiler tot op het bot... efficiënt!
goed hier is onderbreking mogelijk
100% oliemotoren (mijn geval hehe).
De kleine is er trots op...het is goed, en ik ben jaloers :D


idem voor elektrisch, alles bestaat in 12V voor wooncaravans luxe campers.

voor isolatie, palletkoffer met het schuim uit de motorruimte van auto's... goedkoop gesloopt ;-)

Geen con
Vraagje van 1 euro :D ? Hoeveel jaar kan zo’n automotor die met tussenpozen werkt, meegaan?
De basis van mijn gedachten over dit onderwerp is het terugwinnen van oliën of vetten... en niet het cultiveren van koolzaadvelden om olie te maken die in de energiebehoeften zou voorzien (kleine herinnering :D )
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/07/08, 12:35

Hallo middenweg,
als je een indirecte injectiepomp hebt, begint bosch zoals ik met olie!
anders is het eenvoudig om een ​​dual-fuel kit te automatiseren die op rode brandstof (of stookolie) draait en vervolgens op olie voor een generator ;-)

voor de levensduur, nou ik denk dat je er, net als bij een motor, af en toe aan moet trekken om hem schoon te maken, anders zou ik zeggen "er is geen reden"! een goede motor is een goede motor.
er moeten alleen de koolstofatomen van de starter vervangen worden misschien 2 keer+, maar dan is het niet zo duur om te doen. het mooie is dat de RTA alles zegt hoe je de motor moet vervangen/onderhouden!

voor de groep waarover ik je vertelde is een HONDA zo goed gemaakt, geluiddicht, nieuw tentoonstellingsmodel... Ik heb de advertentie nog als je wilt ;-)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/07/08, 07:40

1€ vraag: wat is de generator die de batterijen oplaadt en warm water heeft en die iedereen heeft?
antwoord: de automotor die op gerecyclede olie loopt natuurlijk!
sluit gewoon de batterijen aan, u kunt zelfs dynamo's toevoegen om op te laden, de productie van warm water is gecentraliseerd op dezelfde tank, er wordt zelfs continu warm water geproduceerd met een "onmiddellijke" wisselaar, teruggewonnen voor 5 € bij de schroothandelaar van een oude gasboiler tot op het bot... efficiënt!
Nou, hier is onderbreking mogelijk op 100% oliemotoren (mijn geval hehe).

Heb je het daarover, Jonule: (gevonden op eBay)

Beeld
Maar als hij draait, levert hij direct 30 kW (elektrisch)....je moet weten hoe je deze 30 kW moet gebruiken of opslaan. :?
54 pk dieselmotor
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten