Verbranding van Bio-Ethanol Research informatie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Verbranding van Bio-Ethanol Research informatie




par Christophe » 27/06/06, 12:32

Ik heb de grootste moeite om specifieke rapporten of dossiers in het Frans te vinden over de verbranding van ethanol of bio-ethanol in benzine- (of CNG-)motoren, met andere woorden: wat zijn de instellingen (met name over de opmars en het vermogen) van een Flex Brandstof voertuig?

Hebben sommigen van jullie (vooral André omdat ik weet dat er een 100% ethanol vliegtuig in Brazilië is) precieze informatie over de kwestie?

De meest accurate informatie die ik tot nu toe heb is dit:
https://www.econologie.com/bioethanol-fa ... -3020.html

Dus het is behoorlijk arm :(

dank u

ps: voor wie op zoek is naar informatie over bio-ethanol in het algemeen en over deze fysisch-chemische eigenschappen is dit document interessant: https://www.econologie.com/valorisation- ... -2985.html
Dernière édition par Christophe de 10 / 01 / 11, 16: 42, 2 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/06, 15:17

aan 10% 15% met modificatie van de carburateur, want + de motor moet gefreesd worden en loopt niet meer op benzine, moet op ethanol blijven.
degenen die een injectiepomp hebben (benzine) motorfietsen auto's en anderen, er is een chip, een soort elektronisch kastje waarmee je op 85% ethanol kunt rijden. het heet "tune machine...

maar goede lieve christopher, waar vind je ethanol? in granen, maïs waarvoor veel water nodig is en pesticiden? dan fermentatie, CO2-afgifte, transport raffinaderij etc? hoe zit het precies met de balans?

Ik zeg abberatie, het is mijn standpunt. Nou, dat Brazilië suikerriet gebruikt, is maar goed ook, anders geloof ik dat er een plant is, Stevia, die een buitengewone kracht zou hebben in termen van suiker.
ook zou een vorm van hyacint 95 ° alcohol opleveren.

er zijn ook processen om tussen 95° en 99° te komen van 90° alcohol, maar ook dit is een afwijking.

het is beter om de voorkeur te geven aan de LPG-aanpassing en gebruik te maken van het gas dat wordt geproduceerd uit biomassa!
Ik las op deze site dat Zweden een trein had die op biogas reed... die is nodig!
een varkenshouderij bij u in de buurt en de hele gemeente kan verwarmd worden! rest van de kunstmest, en methanisering levert warmte op voor kassen etc...
een compressor en voilà!
elektriciteit/wkk staat op de voorgrond.
kleine methanizers kunnen worden gebouwd (zie nrjrealiste-site) tegen lagere kosten.

maar hey, in frankrijk hebben we geen biogas dus we hebben ideeën! : Mrgreen:

anders is een goede pantone beter dan 2, dan heb je hem! ;-)
Dernière édition par jonule de 07 / 08 / 06, 14: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/06/06, 11:41

hello christophe

Ik heb een compleet boek dat ik in de jaren 80 kocht met de naam "brandstofalcohol" in de ETSF-editie
het legt alles uit, van het maken van een still tot het kweken van gist tot het extraheren van langzame suiker (granen), snelle suikers (biet, suikerriet, fruit) en suikers gewonnen uit cellulose (plantaardig afval), de transformatie van de motor
Ik weet niet of het nog steeds te koop is of dat het opnieuw is uitgegeven, maar ik kan je de passages scannen die je interesseren...

voor een auto met carburateur moet je de hoofdsproeier 30% doorboren (1.3 mm als deze een diameter van 1 mm heeft) en de alcohol verwarmen via het koelcircuit of via een elektrische verwarming in de winter
normaal gesproken is het verbruik 50% hoger met alcohol (als een auto 6l/100 met benzine verbruikt, zal het 9L/100 met alcohol zijn) maar aangezien alcohol eigenschappen heeft die het tot een betere brandstof maken dan alcoholbenzine, citeer ik de twee belangrijkste die zijn een betere absorptie van de warmte van het oxidatiemiddel dus een betere vulling van de cilinder en dus meer vermogen... hoger octaangetal dan benzine dus mogelijkheid om de volumeverhouding te verhogen dus mogelijkheid om punten te verdienen en zo het verbruik te verlagen
maar een motor waarvan de volumeverhouding is vergroot, kan niet meer op benzine lopen tenzij hij een variabele volumeverhouding heeft, maar dat is een ander verhaal!!!
Dernière édition par pluesy de 28 / 06 / 06, 13: 30, 2 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/06/06, 13:21

voila voila...

Ik scande de omslag en de samenvatting van mijn boek over alcohol. Het boek is 220 pagina's en zag dat ik alleen een oude pc heb. De scans zijn een horror!!! (+ dan 5mn voor een pagina in 150dpi) Ik kan dus de beste passages scannen maar voorlopig niet alles... het kost me te veel tijd

de eerste scans zijn la -la -la et la
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
JAPAN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/06/07, 11:11




par JAPAN » 20/07/07, 11:59

Hallo, dus ga eens kijken naar hoofdstuk 5 van deze link:
http://www.ec.gc.ca/cleanair-airpur/CAOL/transport/publications/ethgas/ethgastocfr.htm

Als je daarentegen op zoek bent naar waarden, denk ik dat het heel moeilijk zal zijn. Weet dat de ontwikkeling van een benzinemotor met flex bijna zou neerkomen op een MAP met een brandstof met RON en latente dampwarmte belangrijker (ik vat samen).
0 x
Iedereen heeft ongelijk en ik ben het met iedereen eens.
JAPAN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 04/06/07, 11:11




par JAPAN » 20/07/07, 14:33

Ik voltooi: hoofdstuk 4 om ook te zien..
0 x
Iedereen heeft ongelijk en ik ben het met iedereen eens.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 20/07/07, 21:11

coucou

erg interessant deze link het completeert de informatie die ik al kende
hier zelfs als het vrij lang duurt om te downloaden (36 maanden...) is er wat aanvullende interessante informatie die meer praktisch dan theoretisch is (klik op de links naar brandstofalcohol...)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/09/08, 14:06

Ter informatie, een interessante info:

Cellulose-ethanol evolueert naar winstgevendheid
(afkomstig van: Universiteit van Dartmouth)
Een team van onderzoekers van de Dartmouth School of Engineering heeft een belangrijke ontdekking gedaan, die de weg zou effenen voor de productie van cellulose-ethanol op grote schaal.
Wetenschappers hebben door genetische modificatie een thermofiele bacterie ontwikkeld, dat wil zeggen, die kan groeien bij hoge temperaturen. Dit micro-organisme maakt van ethanol het enige fermentatieproduct.

De studie werd gepubliceerd in het tijdschrift Proceedings van de National Academy of Science.

"Onze ontdekking biedt de potentiële manier om de verschuiving naar de transformatie naar ethanol van niet-eetbare biomassa, waaronder hout, gras en verschillende afvalproducten, te vergemakkelijken", legt professor Lee Lynd, die achter dit onderzoek zit, uit.

"Deze thermofiele bacterie is op korte termijn voordelig", legt de onderzoeker uit. Het verbetert cellulase, het enzym dat cellulose kan afbreken, meestal gebruikt voor de productie van ethanol, waardoor de proceskosten aanzienlijk worden verlaagd.

Lynd voegt eraan toe dat deze ontdekking slechts de eerste stap is naar een toekomstige ontwikkeling van ethanolproducerende microben, waarvoor geen toevoeging van enzymen nodig is. Dit zou de ontwikkeling van cellulose-ethanol tegen een concurrerende prijs mogelijk maken.

"Ik weet niet zeker of dit een goed of een slecht teken is: toen ik 30 jaar geleden aan dit werk begon, wist ik dat het vandaag zo belangrijk zou zijn."

"In die tijd waren de hulpmiddelen voor moleculaire biologie in opkomst. Nu kunnen we veel sneller vooruitgang boeken en ik verwacht binnenkort meer opwindende vorderingen."

Het vervolg zodra ik nieuws heb

Groeten uit Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/09/08, 14:49

Welnu, tussen genetisch gemodificeerde bacteriën om veel ethanol te maken en genetisch gemodificeerde populier om veel cellulose te maken, zijn we goed omringd! :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/09/08, 15:58

Houthakker schreef:Welnu, tussen genetisch gemodificeerde bacteriën om veel ethanol te maken en genetisch gemodificeerde populier om veel cellulose te maken, zijn we goed omringd! :?


Wat ons op dit gebied te wachten staat weten we helaas niet!
Aan de andere kant heb ik het nog steeds liever dan nucleair, vooral na wat ik gisteren las over het begraven van nucleair afval... Mijn vriend Jonule weet er veel van :schok:

Met de groeten van Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten