Hernieuwbare olie door Jean Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16161
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259




par Remundo » 15/09/08, 16:18

Geen probleem ! 8)

En ik hernieuw al mijn aanmoediging voor uw project Beeld
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 15/09/08, 17:51

hallo

prances schreef:
Christophe schreef:De aanpak is niet om te concurreren met olie, maar om te laten zien dat we in 2008 een "groene" synthetische olie kunnen maken, hernieuwbaar en economisch concurrerend!


Ik denk dat daar een kleine tegenstrijdigheid in zit? "Als het economisch concurrerend is", zal het noodzakelijkerwijs "concurreren met de huidige olie", toch? dus gevaar...


zonder alarmerend te zijn, bestaat nog steeds het risico dat kwaadwillenden deel willen uitmaken van de studiegroep. en dat ze door hun tussenkomsten het project vrijwillig vertragen of op een doodlopende weg brengen.
le forum over dit onderwerp moet meer "privé" zijn en alleen de post-it bewaren om samenvattingen vrij te geven.

een controle op de mensen die willen meedoen en op hun motivatie en inzet om te werken voor het welzijn van iedereen

-------------

dit onderwerp gaat mij totaal te boven en ik ben niet van plan er deel van uit te maken, ik wilde alleen maar angst opwekken, meer niet, zoals "caracole"

jeff
0 x
J'o de cartridge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/09/08, 13:08




par J'o de cartridge » 15/09/08, 17:53

Dag iedereen! Dit proces is meer dan wonderbaarlijk, ik heb de boeken gelezen die onderaan het artikel staan ​​aangegeven, en dit proces is de beste vraag over winstgevendheid en optimalisatie. Europa beschikt over astronomische hoeveelheden afval en produceert dit dagelijks. Dit project moet worden gedaan. Ik ben slechts een TS-student, maar ik vertrouw op invloedrijke en competente mensen om dit te doen. Maar hoe kan dit project bekend worden gemaakt bij het grote publiek? contact opnemen met de pers? hoe doe je?
(sorry voor de spelfouten...)
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 15/09/08, 18:04

coucou789456 schreef:zonder alarmerend te zijn, bestaat nog steeds het risico dat kwaadwillenden deel willen uitmaken van de studiegroep. en dat ze door hun tussenkomsten het project vrijwillig vertragen of op een doodlopende weg brengen.
le forum over dit onderwerp moet meer "privé" zijn en alleen de post-it bewaren om samenvattingen vrij te geven.

een controle op de mensen die willen meedoen en op hun motivatie en inzet om te werken voor het welzijn van iedereen

-------------

dit onderwerp gaat mij totaal te boven en ik ben niet van plan er deel van uit te maken, ik wilde alleen maar angst opwekken, meer niet, zoals "caracole"

jeff

Hallo Jef,
Het is inderdaad een risico (hoewel zeer beperkt naar mijn mening) maar we hebben toch een bepaalde hoeveelheid gegevens in de artikelen in ons bezit. Wees gerust: we zullen waakzaam zijn.

Bovendien geef ik er de voorkeur aan dat de post openbaar blijft (althans in eerste instantie), want als een andere groep of een bedrijf lucht van dit project zou hebben en geïnteresseerd zou zijn om ons te helpen en/of andere experimenten uit te voeren, zou dat alleen maar vooruitgang kunnen boeken.

oprecht
C moa
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 15/09/08, 18:07

coucou789456 schreef:Het risico bestaat nog steeds dat mensen met slechte bedoelingen deel willen uitmaken van de onderzoeksgroep. en dat ze door hun tussenkomsten het project vrijwillig vertragen of op een doodlopende weg brengen.


Hoe?

Het project zal worden uitgevoerd in een Open Source-perspectief: er wordt informatie gevonden waar het experiment is uitgevoerd (door iedereen die wil deelnemen en zijn ontdekkingen wil delen), wordt hierop uitgezonden forums en iedereen kan het doorgeven, onder deze omstandigheden zie ik heel weinig HOE lobbyisten de informatie zouden kunnen blokkeren. In het ergste geval (voor ons) zouden ze het in diskrediet kunnen brengen, zoals ze al hebben gedaan met de waterdoping van Gillier Pantone. Nu kennen we hun methoden...

En hoe meer mensen we gemotiveerd zijn om hun steentje bij te dragen, hoe meer “zij” het moeilijk zullen vinden om de informatie te “controleren”!

Bijvoorbeeld typen "Laigret-project" in Google :

Resultaten 1 - 10 van ongeveer 616 voor "project laigret" (0,17 seconden)


Dat betekent dat sommige bloggers en webmasters de informatie al hebben doorgegeven, die nog geen week oud is! Stel je dit cijfer voor over 3 of 6 maanden als het project echt van start gaat?


coucou789456 schreef:le forum over dit onderwerp moet meer "privé" zijn en alleen de post-it bewaren om samenvattingen vrij te geven.


Ik noemde het idee hierboven: de meesten waren ertegen en om een ​​goede reden druist het in tegen open source en de verspreiding van informatie...


coucou789456 schreef:Dit onderwerp gaat mij totaal te boven en ik ben niet van plan er deel van uit te maken., ik wilde alleen maar angst opwekken, niets meer, zoals 'caracole'


En waarom? Gewoon praten met je vrienden en contacten helpt het project vooruit! Kent u de vaardigheden en motivatie van de vrienden van uw vrienden (van uw vrienden van uw vrienden... enz.)?
0 x
J'o de cartridge
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/09/08, 13:08




par J'o de cartridge » 17/09/08, 15:52

Oké, daar gaan we, ik zal mijn best doen
Goed vervolg.....voor het succes van dit project!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 19/09/08, 11:08

10% van de brandstofbehoefte dankzij bacteriën

Op een algemeen symposium over microbiologie aan het Trinity College in Dublin waren wetenschappers het eens over de volgende hypothese: Als bacteriën – dezelfde die in composthopen worden aangetroffen – zouden worden gebruikt om afval om te zetten in ethanol, dan zou het mogelijk zijn om tot 10% van de energiebehoefte in de Britse transportsector te voorzien.

De Guildford Onderzoekers hebben met succes een nieuwe stam van bacteriën die het vermogen om stro te verteren, plantenresten uit de landbouw, karton, houtsnippers en andere gemeentelijke afval om te zetten in brandstof heeft ontwikkeld hernieuwbare bronnen voor de transportindustrie.

De nieuwe bacteriestam kan veel meer ethanol efficiëntere manieren te produceren en tegen lagere kosten in vergelijking met de traditionele gisting, vaak gebruikt in de commerciële productie van bio-ethanol.

Wetenschappers schatten dat jaarlijks ongeveer 7 miljoen ton strooverschot beschikbaar is in het VK. Omgerekend naar ethanol, zou dit substituut 10% van de benzine kunnen vervangen die in het land wordt verbruikt.

"Ons nieuwe micro-organisme, TM242 genaamd, kan suikers in houtachtige biomassa efficiënt omzetten in ethanol. Deze thermofiele bacterie werkt bij hoge temperaturen, tussen 60 en 70 ° C en verteert zeer snel een breed scala aan grondstoffen", aldus de directeur fermentatieontwikkeling voor TMO Renewables.


http://www.renewableenergyworld.com/rea ... y?id=53581

Hier is een mooi biobrandstofproject van de tweede generatie!
60 tot 70°C is enorm voor bacteriën.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 19/09/08, 11:24

Hallo,
Ja, het is al erg hoog als T°
Bijna ‘extremofiel’
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 22/09/08, 11:02

Ik ontving 1 nieuw artikel + een wetenschappelijke mededeling.

Om de zaken een beetje te verduidelijken: ik ga verschillende artikelen schrijven in een sectie "Laigret kunstmatige olie" rechtstreeks op de site!

a) Artikel gepubliceerd op 28 augustus 1947 in l'Alger Républicain (ik heb dit artikel ook in .doc-vorm, dus doe geen moeite om het te ontcijferen)

Beeld

Beeld

Beeld

b) Notulen van een congres over microbiologie (we zullen de bron waarderen: IFP...)

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/09/08, 22:53

Ik ging vandaag naar het Pasteur Instituut, het is afgeschermd als een bank met toegangscontroles, badges, reden voor het verzoek...

Je weet hoe overtuigend ik ben :D

https://www.econologie.com/forums/groupe-de- ... 2-200.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten