Hernieuwbare olie door Jean Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/03/11, 00:22

Aloa,

Vraag:
Zou zuiveringsslib voldoende zijn om brandstof te produceren met de Perfringin-bacterie?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/03/11, 10:26

Ja, het terugwinnen van slib wordt in verschillende artikelen genoemd, zie hierboven.

Maar er zal noodzakelijkerwijs een gelijkwaardig residu overblijven als we slakken (zware metalen of niet en co ...) willen verbranden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/01/15, 08:43

Salut tout le monde

Een artikel over de productie van brandstof uit plantenafval doet me dit onderwerp opzoeken:

ARTIKEL

Wetenschappers van het Centrum voor Onderzoek en Hulp bij Technologie en Design in Jalisco, Mexico produceerden energie in de vorm van ethanol met behulp van het afval dat vrijkomt bij de verwerking van granen. Ze ontwierpen ook een fabrieksprototype dat 500 liter van deze brandstof per dag kon produceren. Het gebruikte afval is afkomstig van een bedrijf dat maïs verwerkt met een hoog gehalte aan zetmeel, cellulose en hemicellulose. Lorena Amaya Delgado, van de afdeling Industriële Biotechnologie, legt uit dat er een techniek is ontwikkeld die de hydrolyse van koolhydraten uit voedselafval mogelijk maakt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Eesor67
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/01/15, 08:17




par Eesor67 » 14/01/15, 08:24

Het is nogal verleidelijk, het lijkt me eerder niet slecht.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 14/01/15, 19:06

Capt_Maloche schreef:Salut tout le monde

Een artikel over de productie van brandstof uit plantenafval doet me dit onderwerp opzoeken:

ARTIKEL

Wetenschappers van het Centrum voor Onderzoek en Hulp bij Technologie en Design in Jalisco, Mexico produceerden energie in de vorm van ethanol met behulp van het afval dat vrijkomt bij de verwerking van granen. Ze ontwierpen ook een fabrieksprototype dat 500 liter van deze brandstof per dag kon produceren. Het gebruikte afval is afkomstig van een bedrijf dat maïs verwerkt met een hoog gehalte aan zetmeel, cellulose en hemicellulose. Lorena Amaya Delgado, van de afdeling Industriële Biotechnologie, legt uit dat er een techniek is ontwikkeld die de hydrolyse van koolhydraten uit voedselafval mogelijk maakt.


dit is eerder een nieuwe draad in de tweede generatie ethanol.

Laigret slaapt in zijn graf.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 18/06/15, 18:59

Bonjour à tous,
Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015. Nou, ik weet niet wanneer ik mijn laatste POST heb gemaakt, maar het gaat terug naar een leasecontract : Cheesy:

Ik hoop dat de hele econologie van de stam in orde is, van mijn kant ben ik de laatste maanden naar Frankrijk teruggekeerd, omdat ik niet meteen zal vertrekken om me in een exotisch land te vestigen en mijn oude projecten goed te verdoezelen.

Laigret is er natuurlijk een van en toen we samen aan het avontuur "begonnen", kom ik bij jullie terug.

Ik zal niet teruggaan naar de verschillende moeilijkheden die we hebben ontmoet om het project te lanceren, en daarom stel ik voor om ons onderzoek opnieuw te beginnen met een nieuwe aanpak.

Ik heb het idee om een ​​doctoraatsschool en een doctoraatsstudent te zoeken om het onderzoek van professor Laigret te bevestigen en daarom alle ins en outs van deze gisting te begrijpen. Het zal ook zijn om te zien hoe een industrialisatie mogelijk is (ik heb een beetje mijn idee erover, maar goed). Als alles goed gaat, kunnen we natuurlijk beginnen aan een proeffase en industrialisatieschaal 1.

Een goede doctoraat is 3 jaar, dus het is een verplichting op ... 3 jaar wordt gevraagd.
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/06/15, 11:59

Ik ben bang voor een groot probleem: dat dit soort fermentatie te traag is

Toen de echte olie werd gevormd, duurde het erg lang, bij enorme hoeveelheden en grote geologische formaties hebben we het resultaat gesorteerd

als je hetzelfde wilt doen in tanks, ben ik bang dat enorme tanks te weinig produceren om winstgevend te zijn

het probleem doet zich al een beetje voor bij methanisering, waar het nodig is om te optimaliseren om winstgevend te maken, maar ik heb weinig dat de laigret-methode nog langzamer is dan methanisering

Ik ben veel optimistischer voor de meer brutale thermische methoden: pyrolyse of vergassing om CO en H2 te maken, dan synthese van fischer tropsh ... er is geen enkel bewijs meer dat het werkt, aangezien het de laatste tijd heel goed werkte in Duitsland oorlog ... dat het nog steeds werkt in Zuid-Afrika, en dat een deel van dit proces ook onder de naam GTL wordt gebruikt om synthetische olie te maken waar methaan moeilijk te transporteren is om het te verkopen

als we mensen aan dit onderwerp moeten laten werken, denk ik dat we niet aan één oplossing moeten werken, maar vergelijkingen moeten maken tussen de verschillende mogelijke oplossingen

de fischer tropsh-methode verbruikt veel thermische energie die over het algemeen afkomstig is van een deel van het gebruikte brandstofmateriaal, maar het zou mogelijk zijn om zonne-ovens te gebruiken om geen koolstof te verspillen en om koolstofarm basismateriaal te kunnen gebruiken. energie: dus afval dat met de huidige methode niet rendabel zou zijn
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/06/15, 11:37

C moa schreef:........

Ik heb het idee om een ​​doctoraatsschool en een doctoraatsstudent te zoeken om het onderzoek van professor Laigret te bevestigen en daarom alle ins en outs van deze gisting te begrijpen. Het zal ook zijn om te zien hoe een industrialisatie mogelijk is (ik heb een beetje mijn idee erover, maar goed). Als alles goed gaat, kunnen we natuurlijk beginnen aan een proeffase en industrialisatieschaal 1.

Een goede doctoraat is 3 jaar, dus het is een verplichting op ... 3 jaar wordt gevraagd.


Je zult geen enkele student vinden die zich met zo'n beschimmeld onderwerp bezighoudt.

Terwijl er zoveel onderwerpen zijn die aan bod komen in methanisering en groene chemie, zoals bij Global Bioenergies.

zie hier:
http://www.enerzine.com/12/18248+demons ... inee+.html
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/06/15, 13:33

Lees ook het artikel in Usine Nouvelle op 18 juni 2015: De inzet van chemie zonder petroleum

http://www.usinenouvelle.com/article/le ... le.N335638
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/09/15, 22:18

Interessant,

Er zijn veel manieren, maar we zijn verre van een olie-equivalent te produceren

Plantaardige olie kan brandstof zijn, daar heb je geen complexe plant voor nodig Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten