Zout water in brandstof veranderen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 08/07/08, 00:44

Capt_Maloche schreef:Denk nog eens goed na, het is heel interessant!

dit is wat ik probeer te doen in het onderwerp 'moleculaire dissociatie van water door elektrische velden'

Alleen een elektrisch veld van een corona van enkele duizenden volt kan zo'n neon aansteken (ik heb het geprobeerd met een van mijn ionisatoren)

Er is a priori geen contact met water


Wat de pyromaan die ik ben verraste... is de kleur van de vlam, als je vuurwerk afsteekt waarin natrium in de vlam van de waakvlam terechtkomt of als de kachel door het hele huis GEEL wordt... vele malen getest toen ik een tiener (ik zal het je niet vertellen
bang dat ik jonger was, toen ik het gas van mijn moeder van kleur zag veranderen en ik wist dat ik een "gevaarlijk experiment in mijn kamer" had gedaan), bevat buskruit chilisalpeter (NaNO3), ook wel natriumnitraat genoemd...

als je alcohol verbrandt in een roestvrijstalen bak (gebruikt voor helderziendheid) en je voegt een beetje keukenzout (NACL) toe, wordt de blauwe vlam... geeloranje

zo logisch dat zeewater brandt, met een gele vlam en zonder rook...sceptici zullen mijn toespraak als idioot beoordelen, maar wat mijn tienerervaringen betreft, ben ik er trots op dat ik weet waar ik het over heb! : Cheesy:


trouwens, als je jezelf onder een hoogspanningslijn met neon in je hand bevindt, licht deze ook op vanwege het magnetische veld en/of elektromagnetische straling : Mrgreen:

Goedenacht nachtcrawlers!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/07/08, 21:34

UH, laten we zeggen dat wat ik me ga herinneren is dat ik met een Fluo onder de dichtstbijzijnde HT-pilaar moet gaan om te zien :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 08/07/08, 21:57

in plaats van kritiek te leveren, probeer het beter te doen. :frons:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/07/08, 23:11

Is daar geen elektriciteit te recupereren?-)

Ik vroeg me af of er een techniek bestond om magnetische golven in stroom om te zetten, een beetje zoals een "statische batterijlader"?
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 08/07/08, 23:45

Ik weet niet of je het daar over hebt, maar we hebben een manier gevonden om elektriciteit draadloos te verzenden:
http://www.techno-science.net/?onglet=news&news=4167

Maar goed, in een tijd waarin we de afscherming van GSM-golven, wifi, wimax etc. al aan het verhogen zijn, weet ik niet of dat zo'n goed idee zou zijn :/

dromer
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/07/08, 11:14

ah eh nee, het gaat meer om het terugwinnen van de elektriciteit die uit een magnetisch veld komt, ik dacht aan de Tesla-spoel, waarmee je een zwakke hoogfrequente stroom kunt omzetten in een sterke laagfrequente stroom?

Ik zeg dat omdat telefoonantennes in feite zeer grote stroomtransformatoren hebben!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/07/08, 13:22

jonule schreef:ah eh nee, het gaat meer om het terugwinnen van de elektriciteit die uit een magnetisch veld komt, ik dacht aan de Tesla-spoel, waarmee je een zwakke hoogfrequente stroom kunt omzetten in een sterke laagfrequente stroom?

Ik zeg dat omdat telefoonantennes in feite zeer grote stroomtransformatoren hebben!


Ik had gehoord dat slimme mensen die in de buurt van NASA-antennes woonden de uitgezonden golven opvangen en omzetten in gratis elektriciteit. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/07/08, 01:10

jonule schreef:ah eh nee, het gaat meer om het terugwinnen van de elektriciteit die uit een magnetisch veld komt, ik dacht aan de Tesla-spoel, waarmee je een zwakke hoogfrequente stroom kunt omzetten in een sterke laagfrequente stroom?

Ik zeg dat omdat telefoonantennes in feite zeer grote stroomtransformatoren hebben!


Hallo, :D

Ik geloof dat dit al gebeurt zolang de stroom wordt verlaagd naar een fase waarin niet meer wordt betaald... : Cheesy:

Maar waarschijnlijk heb ik het mis :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 10:42

eh, dan word je interessant, kun je het alsjeblieft ontwikkelen,-)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten