Om een ​​brandstofalgentest te doen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
fil68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/08/05, 09:30

Om een ​​brandstofalgentest te doen




par fil68 » 06/08/07, 11:03

Dag

Nieuw hier op forum en nadat ik het heb doorzocht, ben ik op zoek naar wat info!
Ik zou graag willen proberen om op experimentele basis olie te maken uit zeewier (indien mogelijk zoet water). Ik heb een bassin gemaakt voor de kweek van spirulina 02 m hoog, 5 m lang en 1 m breed. Ik zou graag willen weten wat voor soort algen, ideale temperatuur, voedingsmedia en waar ik stammen kan vinden om mijn bassin te zaaien. Door het document te lezen, kan ik ontdekken dat de olieopbrengst toenam met de "stikstofstress", hoe kunnen we dat beheren met een minimum aan technologie.

Ik zou ook graag willen weten De eenvoudigst mogelijke manier om olie te winnen Ik sleutel aan de Afrikaan veel herstel en kan middelen : Lol:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 06/08/07, 12:35

welkom
veel geluk daarvoor : Cheesy:
het volslagen onbekende! : Cry:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/08/07, 12:38

Enorme vragen (ik stel mezelf eigenlijk een beetje dezelfde)...maar aquacultuur is een vak, dat laat zich niet zomaar improviseren.

Ik heb een beetje ervaring in de teelt van spirulina en diatomeeën (phaeodactylum, porphyridium...) en de controle van het kweekmedium is essentieel (ik zou zeggen delicater dan bij conventionele landbouw).

Het moeilijkste is ook het vinden van de juiste soorten voor de projectomgeving. Het Natural History Museum heeft er een heleboel, maar verkoopt ze voor een fortuin (7000€ uit het geheugen, maar het hangt natuurlijk af van de soort...).

Op deze pagina vindt u veel nauwkeurige documentatie (maar in het Engels): https://www.econologie.com/les-micro-alg ... -1860.html

En aarzel niet om de zoekmachine te gebruiken: Algen brandstof
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 11/08/07, 12:48

Botryococcus braunii 25-75%
Chlorella sp. 28-32%
Crypthecodinium cohnii 20%
Cylindrotheca sp. 16-37%
Dunaliella primolecta 23%
Isochrysis sp. 25-33%
Monallanthus salina> 20%
Nannochloris sp. 20-35%
Nannochloropsis sp. 31-68%
Neochloris oleoabundans 35-54%
Nitzschia sp. 45-47%
Phaeodactylum tricornutum 20-30%
Schizochytrium sp. 50-77%
Tetraselmis sueica 15-23%

Sommige soorten microalgen produceren lipidenvoorraden tot 80% van hun gewicht wanneer ze worden blootgesteld aan stress zoals stikstofgebrek of een plotselinge toename van licht.

Je voedt ze meer. Een beetje zoals wij als je erover nadenkt. Naar analogie zorgt het onthouden van voedsel (dieet) ervoor dat we aankomen omdat ons lichaam reserves aanmaakt.

je hebt een groot zwembad gemaakt!

Voor mij zou ik een polycarbonaat plaat hebben genomen met aluminium U's voor de uiteinden.
Een soort zonne-algenpaneel.
Voor de extractie van de olie stel ik verschillende manieren voor.
de centrifuge
het bandfilter
plaat filter



De centrifuge is naar mijn mening het meest interessant.
het riemfilter is nuttig voor het drogen, maar niet voor het terugwinnen van de olie in de cellen.
Het platenfilter vereist hantering.

Ik ben het met Christophe eens over het feit dat het een baan is en dat er niet geïmproviseerd kan worden. Je moet met andere mensen samenwerken om je vaardigheden te bundelen. Zoek een groep samen staan ​​we sterker!

Je zegt dat je het doet met de middelen die voorhanden zijn.

Zo'n nieuw bandfilter is meer dan een miljoen frank waard.
Hij zal waarschijnlijk (we zullen zien in september) verkocht worden voor de prijs van schroot!!!!Ongelooflijk en er zijn niet veel schroot, het is vierkante buis.
Lees meer over fabrieksverkopen, we slopen er veel in Frankrijk. :frons:
Ze verkopen alles tegen alle prijzen... Ik kan je een naam en een adres geven. In privébericht.
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/08/07, 17:36

Na het ontdekken van de uitzonderlijke energetische eigenschappen van olifantsgras en het relatieve gemak van kweken, ben ik meer dan terughoudend over experimenten door individuen in oliezaadalgen... er zijn veel te veel technische beperkingen...

https://www.econologie.com/forums/l-herbe-a- ... t3929.html

Een ha geeft 5000 tot 7000 L brandstofequivalent! Een "basis" oliezaadalg (dus in theorie kweekbaar onder gemiddelde omstandigheden) niet zo veel meer... om nog maar te zwijgen van de belichaamde energie die moet worden verwijderd... In het geval van miscanthus is het bijna nihil... in het geval van drogen in de zon.

Voor de centrifuge ben ik het met je eens toto, een toonaangevend merk op de markt is Westfalia maar een machine met continue extractie kost een fortuin (ook in de 1M frs)... Een centrifuge zonder continue extractie met een capaciteit van 5 tot 10 kg "droog" materiaal (nou ja nog grotendeels nat, je moet "gecentrifugeerd" materiaal begrijpen) kost rond de 5000€...gebruikt maar veel onderhoudswerk.

Voorbeeld in het geval van een algen met 70% olie, ervan uitgaande dat 100% olie wordt geëxtraheerd (puur theoretisch), zou een centri full van 10kg "nauwelijks" 33L olie opleveren...

Dan heb ik het nog niet eens over het stroomverbruik van de centri...hard hard...

De officiële Franse site: http://www.westfalia-separator.fr/
0 x
emarmiro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 08/05/07, 10:12
x 1

Olie van Chlorella




par emarmiro » 26/04/08, 12:12

Met Chlorella kan het wel maar dan moet je een fotobioreactor maken. Uitleg: Het kweken in een lagunebassin geeft vrij lage lipideniveaus, om meer dan 30% te verkrijgen, moet je het zeewier "benadelen" door het plotseling bloot te stellen aan intens licht of het van stikstof te beroven (moeilijker voor een amateur). Aan de andere kant is het erg belangrijk om de temperatuur te beperken tot 25° C. Voor het voedingsmengsel kunt u tomatenmest gebruiken, de dosering is afhankelijk van de hoeveelheid en de concentratie algen. Ik kocht soorten 45 € de twee, en ik maakte transplantaties. Met een olie extractor (geleend) lukte het om olie te winnen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/04/08, 12:29

O heel interessant...

Kunt u ons meer vertellen over de extractie en de extractor?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten