De auto Biogas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 08/07/15, 11:15

0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 29/08/15, 12:55

NewHolland test zijn T6-tractor op biomethaan in Italië

Geplaatst door Frédéric DOUARD op augustus 24 2015

De biomethaan-tractor, gepresenteerd op de Wereldtentoonstelling in Milaan, zet zijn ontwikkeling voort via een testprogramma dat is georganiseerd in samenwerking met de La Bellota-boerderij aan de rand van Turijn.

Beeld

...........................

http://www.bioenergie-promotion.fr/4247 ... en-italie/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 29/08/15, 21:52

de grote silo's links met het opgeblazen dekzeil zijn biomethanizers. Zij zijn degenen die biomethaan kunnen produceren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/08/15, 23:18

het gebruik van methaan is veel logischer in een tractor dan in een auto

het nadeel van gecomprimeerde methaantanks is dat ze zwaarder zijn dan het methaan dat erin wordt gestopt: het gewicht is een serieus nadeel voor een auto ... beperkte autonomie omdat het te zwaar zou zijn om dezelfde autonomie als benzine te zetten

voor een tractor is het minder serieus omdat de meeste tractoren contragewicht nodig hebben om voldoende grip te hebben ... het gewicht van de methaantank zorgt alleen maar voor minder contragewicht

het grootste deel van het gebruik van de tractor gebeurt op korte afstand rond de boerderij: vrij vaak gemakkelijk methaan bij te vullen, geen lange autonomie nodig

Ik stel me voor dat de oplossing co-verbranding, diesel en methaan is, dus als je voor bepaalde toepassingen een langere autonomie nodig hebt, moet het mogelijk zijn om alleen op diesel te rijden

Nog een groot voordeel van methaan in een tractor: geen belasting op wegbrandstof ... dus geen gedoe met kortsluiting van de gasbelasting
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/08/15, 09:57

Ik heb de dokter gezocht, want we zijn duidelijk geïnteresseerd... Maar ze praten over biogas, of gezuiverd biomethaan.

Dit is echter erg duur, een filtratie-eenheid. Die hebben we niet nodig als we in warmtekrachtkoppeling werken. Dit vereist momenteel zeer grote methanisatie-eenheden om de filtratie rendabel te maken met het oog op injectie in het netwerk... En in dit geval is dit type motorisering natuurlijk zinvol.

Let op: dit is niets nieuws. Valtra had 5 of 6 jaar geleden een biogas, hybride (dualfuel) tractor gepresenteerd: hij liep op biogas en diesel, biogas zorgde alleen voor een lager dieselverbruik... http://www.valtra.fr/522.aspx
We hadden contact met ze voor een demonstratie/proef...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 30/08/15, 10:08

het is waar dat het methaan dat uit de "grote ballonnen" komt helemaal niet zuiver is en waarschijnlijk niet wordt gebruikt zoals in de tractor. Ze bevatten CO2, H2O en verschillende residuen (bijvoorbeeld H2S).

Er zijn stationaire warmtekrachtkoppelingsmotoren die dit magere mengsel bijna rechtstreeks kunnen verbranden.

Ik weet niet precies wat deze NewHolland doet... Als hij puur brandt, zou dat geweldig zijn voor een Diesel. Maar niet voor een benzinemotor.

Het lijkt er echter op dat het een "dual fuel" is volgens deze site
http://agriculture.newholland.com/ir/en ... thane.aspx
Het methaan wordt gegenereerd door middel van hernieuwbare biomassa die wordt geproduceerd in de biogasinstallatie die beschikbaar is op de boerderij. De T6.140 Methane Power heeft alle kenmerken van een standaardtractor en is uitgerust met een viercilindermotor van drie liter, geproduceerd door FPT Industrial, en ontwikkelt een maximaal vermogen van 135 pk en een koppel van 620 Nm.

Het gecomprimeerde methaan wordt opgeslagen in negen tanks. De capaciteit van 50 kg levert ongeveer een halve dag autonomie tijdens normaal gebruik, en een extra brandstoftank van 15 liter biedt een back-up in geval van nood.

als alternatief verbranding van methaan of "brandstof". De verbranding moest netjes zijn. Misschien is er een dubbele injector...

Ik zou graag willen weten of de verbranding 100% gas is, of dat er micro-injecties van diesel zijn om het methaan te ontsteken (gebruikelijke techniek genaamd Dual Fuel)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/08/15, 11:04

1) Net als jij, denk ik dat de documenten zeggen dat het op "biogas" of "methaan" werkt, wat betekent dat het gezuiverd is.

2) Er wordt aangegeven dat het "dual-fuel" is: a priori wordt deze term gebruikt voor dieselmotoren waarop een zeer kleine "match" dieselinjectie wordt gehouden. Dit is het geval bij onze Schnell-warmtekrachtgroep, uitgerust met een omgebouwde Scania Diesel, die nog steeds als een "lucifer" enkele liters diesel per uur verbruikt en verder op ongezuiverd biomethaan draait (ongeveer 50% CH4 voor ons).

Naar mijn mening is het een Diesel. Maar inderdaad, de indicatie dat de dieseltank van 15 liter als back-up dient "in geval van nood" is verontrustend.

3) Ter informatie: Schnell heeft een nieuwe serie ontwikkeld met "Otto-cyclus" (type benzinemotor), maar met zeer hoge compressieverhoudingen zoals een diesel. Het gas ontbrandt ondanks dit zeer hoge tempo niet. Ontsteking gebeurt dan door een micro-injectie van gas in een voorkamer + ontsteking door een bougie. De explosie wordt vervolgens doorgegeven aan de cilinder, die het lucht-gasmengsel bevat. Met een recordrendement van 45,5%

Ik weet niet of dit het principe is dat hier herhaald wordt. Rekening houdend met de compressieverhouding, is het karkas van de motor van het dieseltype. Ik weet niet op welke basis Schnell zijn machine ontwikkelde...

4) Dus als dit klopt, kunnen we het niet gebruiken omdat we geen biogas zuiveren. Het wordt alleen gefilterd om de H2S eruit te halen, wat snel dodelijk zou zijn voor de motor (die zelfs roestvrij staal aantast!).

En dit is, denk ik, het "probleem": op dit moment zijn de filtratie-units buitensporig duur en betalen ze zichzelf niet terug voor kleine units zoals de onze (allemaal 240 kW elektrisch!).

De potentiële markt voor deze machine zou dus grote stations zijn met een filtratie-eenheid voor injectie. In de landbouw bestaat dit nauwelijks (een paar eenheden in aanbouw geloof ik), de eenvoudige manier is warmtekrachtkoppeling (vooral als er behoefte is aan warmte, waardoor het grootste nadeel van warmtekrachtkoppeling, namelijk de dodelijke warmte die door de motor wordt afgegeven, kan worden weggenomen).
Dernière édition par Did67 de 30 / 08 / 15, 11: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 30/08/15, 11:28

chatelot16 schreef:
Nog een groot voordeel van methaan in een tractor: geen belasting op wegbrandstof ... dus geen gedoe met kortsluiting van de gasbelasting


Het gnr dat in tractoren wordt gebruikt, is volledig belastingvrij...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/08/15, 11:34

Zoals vaak denk ik dat het wat ingewikkelder is; het is moeilijk om het simpel te houden in Frankrijk!

Het gaat om terugbetaling gedeeltelijk van de TICPE (die de TIPP vervangt): http://vosdroits.service-public.fr/prof ... 4458.xhtml

"Boeren die brandstof gebruiken voor de behoeften van hun landbouwactiviteit, kunnen worden terugbetaald part belastingen geheven op hun werkelijke brandstofkosten voor landbouwvoertuigen die tijdens het voorgaande jaar zijn gemaakt"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 30/08/15, 11:42

Did67 schreef:Zoals vaak denk ik dat het wat ingewikkelder is; het is moeilijk om het simpel te houden in Frankrijk!

Het gaat om terugbetaling gedeeltelijk van de TICPE (die de TIPP vervangt): http://vosdroits.service-public.fr/prof ... 4458.xhtml

"Boeren die brandstof gebruiken voor de behoeften van hun landbouwactiviteit, kunnen worden terugbetaald part belastingen geheven op hun werkelijke brandstofkosten voor landbouwvoertuigen die tijdens het voorgaande jaar zijn gemaakt"


GNR is getraceerde en gekleurde diesel... De productieprijs is hoger dan die van diesel en de verkoopprijs is ongeveer 0.75 inclusief belasting, neem 20% btw af (die boeren terugkrijgen) .. Ik ben op vakantie, maar morgen kan ik je vertellen hoeveel belasting er op dit product is...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten