De auto Biogas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/10/13, 09:01

+ 10 Raymon 8)
de politieke wil is er niet ...
kwestie van cultuur, rede en vooral lobby, dus politiek: het is niet onze schuld, maar wel van degenen voor wie we stemmen.
Ik heb medelijden met de boeren: maar waar wachten ze op om te gaan staken? =)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/10/13, 12:13

de beste oplossing zou zijn om alle kleine energiebronnen lokaal te gebruiken ... en andere bronnen van grondstoffen

helaas is de wil van degenen die regeren volkomen tegengesteld: de wens om te centraliseren zodat grote bedrijven hiervan kunnen profiteren

het bewijst een beetje dat de overheid niet regeert en macht overlaat aan een bepaalde samenleving

voorschriften voor methanisatie leggen heel veel bestanden op: conclusie dat er alleen de grote dingen mogelijk zijn

het voorbeeld van did67 is te klein voor de huidige politiek: alleen gerechtvaardigd door een technische middelbare school

de pioniers van methanisatie die goede dingen kleiner maakten, werden uit het systeem geworpen

in Duitsland bouwden de pioniers die begonnen als klusjesman grote apparatuur zoals schnell! zoek het verschil

Ik bracht een deel van mijn leven door dingen uit te vinden in de hoop om te maken ... Ik heb helaas begrepen dat er in Frankrijk geen hoop is door techniek uit te vinden ... nu moeten we een nieuw type uitvinden bedrijven, met een originele financieringsmethode om uit het huidige systeem te komen, wat een dodelijke val is

de manier waarop de huidige administratie enorme en precieze bestanden vereist voor elk project dat verboden is om iets nieuws te bouwen: het is noodzakelijk om reeds beschikbaar materiaal te kopen zodat de bestanden precies zijn ... daarom kan er niets nieuws zijn in Frankrijk is al het beschikbare materiaal buitenlands ... dus alle subsidies komen alleen ten goede aan buitenlandse fabrikanten

door subsidies belemmert de overheid elke fabrikant van nieuwe apparatuur in Frankrijk
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 25/10/13, 12:40

Het blijft alleen om een ​​spoor van teer en veren te nemen en voor al dit uitschot te zorgen!
0 x
yoghurt
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/10/13, 12:30




par yoghurt » 25/10/13, 15:34

chatelot16 schreef:je kunt altijd CO2 en waterstof mengen ... en lang roeren zal het nooit methaan maken

"Nooit" is een beetje te luid. Bij kamertemperatuur is de Sabatier-reactie thermodynamisch spontaan en exotherm.
Maar in de praktijk, zodat het geen kroonluchters plaatst, ja, is het noodzakelijk om een ​​kinetische barrière te passeren en een katalysator te gebruiken.
Cet Italiaans artikel geeft de enthalpieën van transformaties. In deze studie is de reactie op nikkelpoeder bijna volledig bij 300 ° C onder stoichiometrische omstandigheden.

Zeker, het is industriële ecologie (zoals de productie van windparken, industriële zonnepanelen, enz.). In vergelijking met de stijl van chemische fabrieken Jarrieen stijlraffinaderijen Feyzin, het is nog steeds verre van zware chemie.

Wat betreft boeren die zouden moeten staken, staken ze al niet lang geleden om meer subsidies te krijgen voor de productie van melk en eieren. Tussen dat moment en de stakingen om hun recht om vrij van brandstofolie / diesel te rijden te behouden, weet ik niet zeker of ze de tijd en de wens hebben om toe te slaan op de ontwikkeling van kleine anaërobe vergisting ...
Voor de goede orde, Frankrijk is de 1ère-begunstigde van de subsidies van het gemeenschappelijk landbouwbeleid (vooral de grote vis uit de landbouw, aangezien de kleine boeren geleidelijk de winkel sluiten, met uitzondering van de kleine tuinders die worden ondersteund door het AMAP) .
0 x
STOP alle diesel - voor CNG in onze auto's! ==> teken de petitie ;-)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/10/13, 15:52

boeren zijn de belangrijkste slachtoffers van de slecht uitgevoerde subsidie

dit is het probleem van subsidies, het loont voor slechte oplossingen en subsidies worden essentieel voor het leven: daarom zijn degenen die ze ontvangen zeer verplicht zich te verzetten tegen hun verwijdering

wanneer een slechte subsidie ​​een slechte situatie heeft gecreëerd, lost het verwijderen van de subsidie ​​niets op, maar vormt het nog een probleem

als door slechte subsidies oude activiteiten verdwijnen, alles is afgebroken of vergeten, kunnen we niet opnieuw opbouwen wat er ontbreekt met een toverstaf

wanneer ik de boeren hoor protesteren tegen de ecotaks op vrachtwagens, ben ik het om een ​​geheel andere reden met hen eens

als u het gebruik van vrachtwagens wilt verminderen, moet u de middelen BOUWEN om het zonder hen te doen, niet de vrachtwagengebruikers belasten die anders niets kunnen doen
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 25/10/13, 17:37

Yoghourt schreef:Het is industriële ecologie

aangezien biogas op industriële wijze in vloeibare vorm voor dieselvoertuigen (BTL) wordt omgezet, is het proces van fisher-tropps sindsdien sterk verbeterd;

wat boeren betreft, moeten we het niet over hetzelfde hebben?
Ik heb het over diegenen die een boerenziel hebben, geen industriële grote vissen;

Het is hetzelfde als we het hebben over automobilisten, er zijn goede en slechte, maar vergeet niet dat "er goederen zijn"; =)
0 x
yoghurt
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/10/13, 12:30




par yoghurt » 14/11/13, 12:20

jonule schreef:
Yoghourt schreef:Het is industriële ecologie

aangezien biogas op industriële wijze in vloeibare vorm voor dieselvoertuigen (BTL) wordt omgezet, is het proces van fisher-tropps sindsdien sterk verbeterd;

A priori, hoe verder de synthese van de basische verbindingen is, hoe meer het moet "kosten". In de praktijk zou het nodig zijn om "effectieve opbrengsten" en industriële / LCA-kosten te kunnen vergelijken.

wat boeren betreft, moeten we het niet over hetzelfde hebben?
Ik heb het over diegenen die een boerenziel hebben, geen industriële grote vissen;
Je bedoelt, boeren / boeren? Degenen die in het algemeen iets anders te doen hebben dan gaan demonstreren? ;-)

Fiat gaat een biogaspanda lopen op 450-terminals voor demo in Italië:
http://www.gnvmagazine.com/eng/noticia- ... _fair-3336

A +
Y.
PS Bijna 600-handtekeningen. Woah, geweldig, laten we doorgaan!
0 x
STOP alle diesel - voor CNG in onze auto's! ==> teken de petitie ;-)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/11/13, 15:21

A priori, hoe verder de synthese van de basische verbindingen is, hoe meer het moet "kosten". In de praktijk zou het nodig zijn om "effectieve opbrengsten" en industriële / LCA-kosten te kunnen vergelijken.


precies! transformatie van methaan in vloeibare brandstof maakt verliezen verplicht: maakt gebruik van niet-omkeerbare chemische reacties

het energieverlies door deze transformatie is veel slechter dan de energie om methaan te comprimeren naar 200bar

GTL-gas-naar-vloeistofmethoden zijn gerechtvaardigd om het methaan terug te winnen dat uit aardolie komt op plaatsen waar we niet weten wat we met methaan moeten doen: in sommige gevallen werd het in een fakkel verbrand: het is daarom altijd beter om het om te zetten in vloeibaar dan verliezen

en dan is het vaak goedkoper om energie te verliezen om het vloeibaar te maken dan om methaan te transporteren

om terug te keren naar de lokale moerassen, het comprimeren voor gebruik in een auto vereist een omvangrijke en omvangrijke tank ... jammer om de auto te wegen: voor een landbouwtractor is het veel beter: de huidige tractor is niet zwaar genoeg met hun motor, voegen we contragewichten toe! een paar methaantanks zouden alleen de tegengewichten vervangen

het zou daarom heel logisch zijn om een ​​bepaalde hoeveelheid methaan door een tractor te leiden ... dat is prima door diesel als de belangrijkste brandstof te houden, er is geen grote aanpassing te doen

op een kleinere schaal zou het biogas interessant zijn voor een grasmaaier of helmstok: we omzeilen de handicap van het gewicht van de tank door een lage autonomie: het maakt niet uit of u uw kwartier moet tanken wanneer u thuis bent
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/11/13, 23:39

bestaat het om zeer kleine gasflessen te comprimeren?
zou het minder energie nodig hebben?
Ik denk aan Briggs & Stratton biogaskits voor kettingzagen en maaiers; =)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/11/13, 01:45

Ik heb dit soort compressoren nog nooit op de markt gezien ... maar het zou probleemloos kunnen worden vervaardigd, veel gemakkelijker dan een grotere compressor!

geen groot stuk nodig: alleen een stapel kleine bewerkte stukken

als iemand echt geïnteresseerd is, kan ik er wat ... vragen in mp

geen gecompliceerde automatisering nodig ... alleen een drukschakelaar om op de juiste druk te stoppen

het zal gemakkelijk werken met GDF methaan ... Ik laat je de wiskunde doen om het verschil met benzine te zien

het zou het soort zijn om een ​​grote fles in één dag te vullen, zodat het beschikbaar is om een ​​kleine meerdere keren meteen te vullen

biomethaan comprimeren is gecompliceerder, je hebt een gasfabriek nodig om het gas te zuiveren, en alle voorzorgsmaatregelen die je nodig hebt om te voorkomen dat lucht wordt gecomprimeerd

Ik heb een kleine truc om de veiligheid te waarborgen en comprimeer nooit gas dat lucht bevat: laat het gas over een gebroken gloeidraad gloeien: in schoon methaan kan de gloeidraad weinig verwarmen zonder te oxideren: op zijn minst aanwezigheid van zuurstof het gloeidraad brandt onmiddellijk uit, lang voordat het zuurstofniveau voldoende is om gevaarlijk te zijn ... zolang het niet opbrandt, is het goed om samen te drukken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 166 gasten