De auto Biogas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/09/13, 13:38

we komen tot de kern van het probleem!

technisch is alle knowhow om biomethaan te gebruiken goed aanwezig

maar om verder te komen moet je de uitrusting bouwen en verkopen! maar hoe dan ook onmogelijk om de kost te verdienen door verboden of belast materiaal te vervaardigen

totdat de staat begrijpt dat olie altijd geld is dat het land verlaat, en dat biomethaan 100% van de Franse activiteit is, zowel voor degenen die het gebruiken als voor degenen die het materiaal gaan maken!

er is geen ruzie om de superioriteit van methaan of elektrische voertuigen te vinden, je moet beide produceren en gebruiken en klanten zullen kiezen wat ze willen

hoe dan ook, de hoeveelheid biomethaan wordt beperkt door de beschikbare hoeveelheid m.... die niet zo overvloedig is als dat, maar in ieder geval dat we het volledig gebruiken

dus als onze regering onze economie echt wil laten werken, laat ze dan al deze nieuwe activiteiten vrijstellen van belasting, en laat ons zonder angst produceren en verkopen.

je moet echt aan politiek doen om de afschaffing van alle stomme belastingen te eisen, zowel anti-ecologisch als anti-economisch
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/09/13, 11:41

Beeld
"
Het kabinet heeft er daarom voor gekozen om toe te geven aan de lobby van de industriële varkenshouderij door de toelatingsdrempel voor industriële varkensstallen te verhogen van 450 naar 2000 plaatsen, net als bij het bedrijf met 1000 koeien.

Geconfronteerd met deze ecologische tegenslag heeft Eau & Rivières de Bretagne, in samenwerking met France Nature Environnement, besloten om met onmiddellijke ingang niet langer deel te nemen aan de Staten-Generaal over de modernisering van de milieuwetgeving die afgelopen juni door het Ministerie van Ecologie werd gelanceerd.
Ook deze verdere verzwakking van de uitvoering van de Nitraatrichtlijn en de bestrijding van groene algen zal de vereniging aan de Europese Commissie voorleggen. "Terwijl Frankrijk al in twijfel wordt getrokken vanwege de inefficiëntie van zijn acties om water terug te winnen, is het een aberratie om onze waakzaamheid te laten verslappen over de instrumenten die het mogelijk maken om de concentratie van bovengrondse veehouderij te reguleren", is verontwaardigd JF. PIQUOT de woordvoerder van de vereniging.
"
cyber actie:
http://www.cyberacteurs.org/cyberaction ... s-665.html

voor de 1000 koeien is het een kwestie van deze keer een methaniser bouwen, het project is gewoon niet menselijk genoeg voor de activisten, omdat ze er een "fabrieksproject" van hebben gemaakt, wat jammer is omdat het het project niet te veel waardeert, wat essentieel is.

maar in Bretagne?
dit is gek: waar wachten ze nog op om varkensmest EN groene algen te methaaniseren?
of heb ik iets gemist? wat doen ze?
+, zou de kunstmest geproduceerd door de methanizer kunstmest en nitraatproblemen vervangen?
Ik begrijp het niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/09/13, 13:11

als het digestaat (residu van methanisering) als meststof wordt gebruikt, brengt het evenveel nitraat als de kunstmest: het voorkomt gewoon dat er kunstmest moet worden gemaakt! niet goed voor degenen die profiteren van deze grote industrie...

regio's met te veel nitraat moeten het digestaat methaniseren en drogen om een ​​deel ervan naar andere regio's te exporteren en het gebruik van kunstmest verder terugdringen

biogas comprimeren om een ​​of ander voertuig te laten rijden kan geen kwaad!
0 x
yoghurt
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/10/13, 12:30




par yoghurt » 03/10/13, 12:45

Hallo hallo,

Ik weet niet of er een beter onderwerp is of niet, dus ik spring er even in.
Over thuiscompressie (en de servicekwaliteit van openbare CNG-pompen) lanceerden we een bescheiden petitie:
http://www.avaaz.org/fr/petition/STOP_a ... ures/?copy

Om te mediteren, te discussiëren, uit te zenden en... te ondertekenen als je daar zin in hebt, om te proberen de GNV in Frankrijk een beetje te deblokkeren. : Wink:

Ik vroeg gndrive naar de prijs van hun stationgaz1: € 2714 exclusief btw => het bevestigt de € 3000 inclusief btw die iets eerder in deze thread werd aangegeven.

EDIT: ik was het vergeten, ik weet niet of deaudi a3 g-tron en de e-gas (synthetisch methaan) zijn genoemd
Aparsa, volledig akkoord met betrekking tot het drogen/verzenden van methaniseringsdigistaat. :)

A +
Y.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/10/13, 14:08

een artikel in het Frans:
http://www.moteurnature.com/actu/2011/a ... g-egas.php

e-gas: mengsel van CO² en waterstof dat een soort methaan vormt
Beeld
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 03/10/13, 23:44

hallo

Over thuiscompressie

Ik vroeg gndrive naar de prijs van hun stationgaz1: € 2714 exclusief btw => het bevestigt de € 3000 inclusief btw die iets eerder in deze thread werd aangegeven.

we zouden iemand moeten vinden die er een heeft, en er eens in kijken om te zien hoe het is verknoeid (3-traps compressor??) of er een vinden die niet werkt!
kunnen we nog dromen?
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/10/13, 07:18

chatelot16 schreef:als het digestaat (residu van methanisatie) als meststof wordt gebruikt, brengt het evenveel nitraat als de kunstmest: het voorkomt gewoon dat er kunstmest moet worden gemaakt! niet goed voor degenen die profiteren van deze grote industrie...!


Twee tinten:

a) als de drijfmest wordt gemethaniseerd en het digestaat wordt gebruikt, bij dezelfde dosis stikstof, als kunstmest, is er niets gewonnen in termen van "stikstofbalans". Ook niets verloren. Het is gewoon kifkif.

De dynamiek van deze meststof is echter een beetje anders, omdat het niet alleen in de vorm van goed oplosbare nitraten / ammoniak is... Er is dus een marginale winst in termen van waterkwaliteit.

Maar het is waar dat dit het probleem van de waterverontreiniging niet fundamenteel verandert.

Toch hebben we de energie gewaardeerd.

En de energiebalans van deze landbouw (en de C-balans) flink verbeterd!!! Het is niet niets.

We moeten daarom "voor" blijven, ook al is dit geen globale oplossing voor de watervervuiling in Bretagne.

Dit presenteren als een oplossing voor het probleem van de waterkwaliteit, zoals ik heb gelezen, is daarentegen idioterie.

b) als het zeewier wordt gemethaniseerd en het disgestaat wordt verspreid, wordt het daar inderdaad dikker, omdat het betekent "terugkeer van de stikstof" naar het land dat het heeft uitgespuugd. In een regio met een chronisch overaanbod betekent dit een te rijke stikstofkringloop in stand houden en dus vervuiling in stand houden!

Dus daar, ja, je moet drogen en exporteren naar tekortregio's die kunstmest kopen en deze vervangen.

En de natie zal een winnaar zijn op het gebied van de energiebalans (energieterugwinning uit algen EN vermindering van het verbruik van synthetische stikstofmeststoffen) en het C-balansprobleem!

[Vergeet niet dat de productie van synthetische stikstofmeststoffen een energiekloof is, die de "energie"-balans van het landbouwsysteem dat het gebruikt, zwaar maakt!]
0 x
yoghurt
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/10/13, 12:30




par yoghurt » 24/10/13, 18:48

jonule schreef:een artikel in het Frans

/modus uit aan
Hoe meer ik de vooroordelen van Moteurenature.com opmerk, hoe minder ik ze wil lezen, in tegenstelling tot de auto-propre.com-site, die wat objectiever/opener en opmerkelijk vriendelijker is.
/modus uit

e-gas: mengsel van CO² en waterstof dat een soort methaan vormt

Je kunt "een soort van" verwijderen ;-)
CO2 + 2 H2 => CH4 + 2 H20

A +
Y.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/10/13, 19:01

je kunt altijd CO2 en waterstof mengen ... en lang roeren zal het nooit methaan maken

alleen mixen is niet genoeg! je hebt de juiste druk, de juiste temperatuur, de juiste katalysator nodig... de juiste manier om uit te zoeken wat heeft gereageerd om te recyclen wat weer door de rommel moet

eindelijk wat zware chemie!
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 25/10/13, 07:29

Een van de problemen is de concentratie van de kweek in bepaalde regio's (Bretagne). Als deze kweek wat beter verspreid zou zijn in Frankrijk en als het kweeksysteem voor polyculturen verder ontwikkeld zou zijn, zou het eenvoudiger zijn dat de zelfkweker al zijn methaanproductie zou verbruiken en zou zijn overtollige kunstmest aan deze buren leveren. Idem voor rioolwaterzuiveringsinstallaties die elektriciteit en kunstmest kunnen produceren. Waarom moet alles over honderden kilometers worden vervoerd, vlees, kunstmest en de aankoop van olie om stikstofkunstmest te produceren en diezelfde nitraten in zee te gooien?
We vermijden deze compressiegasinstallaties enz. om het in een thermische auto te verbranden die een slechte prestatie heeft.
Klein is mooi klein lokaal en eenvoudig.

http://www.bioenergie-promotion.fr/5439 ... -en-chine/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten