Guyana voor bio-ethanol?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
cayenne51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/07, 18:52

Guyana voor bio-ethanol?




par cayenne51 » 10/12/07, 19:05

Dag


Ontbossing voor bio-ethanol is beter dan olie!...
Waterstof is niet praktisch voor overwinningen...
Ammoniak is industrieel...
Bio-ethanol is het beste!...


Suikerriet levert 5.000 liter bio-ethanol/ha op!
Guyana is een regio met een oppervlakte van 86.504 km2.
Met 4/8 miljoen hectare kan het 20 miljoen hectare produceren
ton bio-ethanol per jaar.
Met de Brandstofcellen is 40 miljoen olie-equivalent!..
Met brandstofcellen overtreft bio-ethanol olie...
Het Franse verbruik van autobrandstoffen in 2004 = 15,5 miljoen ton.



maandelijkse neerslag

http://www.lagons-plages.com/temperatur ... ne-22.html





Het is een tropische regio!

Frankrijk heeft een prachtige bio-ethanolbron en Parijs kan het gasmasker opgeven...



Het is mogelijk?...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/12/07, 23:06

Illusoir en zeer gevaarlijk: ontbossing moet koste wat het kost worden vermeden omdat de bodems van Guyana en het hele Amazonegebied kleiachtig zijn met een heel dunne laag aarde die in slechts 2-3 jaar is uitgeput en de erosie monsterlijk is vanwege hevige regenval: jij alleen We moeten naar de ecologische ramp in Brazilië kijken om te begrijpen...
Bio-ethanol ja, maar met mate en met gebruik van non-food planten in minder kwetsbare regio's...
Bio-ethanol kan olie in ieder geval niet vervangen, anders eten we niet meer... : Mrgreen:
0 x
cayenne51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/07, 18:52




par cayenne51 » 11/12/07, 00:03

welkom

Guyana is duidelijk... bijna overal...



Een kleine berekening

Oppervlakte van Brazilië = 8 kmq

Gebied van Brazilië / 8 = 1 kmq = 000 hectare

Suikerriet produceert 5 ton/ha bio-ethanol.

100 ha * 000 t./ha = 000 t. !

Dat is 1 miljard ton olie-equivalent voor de overwinningen als bio-ethanol wordt gebruikt met brandstofcellen...
Ontbossing is niet veel...
Dat is genoeg voor 4 miljard Fransen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 11/12/07, 00:51

Geen slechte Cayenne-redenering: we maken alles kapot en planten :)

Maar je vergeet ook een klein detail: hoeveel olie (of beter gezegd belichaamde energie) is er nodig om 1 ton ethanol te produceren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/12/07, 03:04

het bos verwoesten om overal suikerriet te planten: het is echt rampzalig als het op de lange termijn niet lukt: het is alsof je eindigt met een woestijn

Maandenlang hebben alle planten ongeveer dezelfde energieopbrengst: als het het bos is dat het beste groeit in Guyana: laten we het bos exploiteren: het bos produceert ook energie: we moeten het hout niet laten rotten zoals dat in een wild bos gebeurt: het is nodig om geleidelijk te kappen en opnieuw te beplanten: er valt evenveel te winnen als bij suikerriet: alleen is hout een materiaal met een dubbele werking: het wordt één keer gebruikt als bouwmateriaal of verpakking: en een tweede keer als brandstof of brandstof

Als ik tenslotte zeg dat het twee keer wordt gebruikt, zou het ook twee keer kunnen worden gebruikt als we het beter zouden organiseren

dat gezegd hebbende, als er in Guyana een oppervlak is dat geschikt is voor het verbouwen van suikerriet, zou het zonde zijn om het niet te doen, maar ik denk niet dat het de wonderoplossing is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/12/07, 03:17

nog een opmerking: in plaats van bossen te vernietigen die werken en die eenvoudigweg op de juiste manier moeten worden geëxploiteerd: cultiveer de woestijnen: zelfs als het nodig is om kerncentrales te bouwen om water te ontzilten en op te pompen: daar lopen we tenminste niet het risico te worden vernietigd, we kunnen alleen verbeteren

als ik zeg irrigeren met kerncentrales, als het met zonne-energie is, is het niet erger, maar het is niet essentieel, omdat grootschalige irrigatie en beplanting het klimaat van een continent kunnen veranderen en permanent regen naar een woestijn kunnen lokken: irrigatie is daarom niet per definitie nodig

als je tovenaarsleerling moet spelen, moet je dat doen door te bouwen en niet door te vernietigen
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/12/07, 10:00

Cayenne51 schreef:welkom

Guyana is duidelijk... bijna overal...



In plaats van berekeningen zonder hoofd te maken, kun je lessen geomorfologie volgen om de fijne kneepjes van de thalweg te begrijpen :x
en ook meteorologie omdat het tropische woud zijn eigen klimaat genereert: meerdere keren per dag regen, maar zonder bos geen regen meer, behalve zeldzame, zeer gewelddadige: je zou Guyana in een uitgestrekte ravijnwoestijn veranderen.
Ga eens in Centraal-Australië kijken hoe ‘jouw’ Guyana er over korte tijd uit zou zien :onheil:
0 x
cayenne51
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 10/12/07, 18:52




par cayenne51 » 11/12/07, 12:22

welkom

De woestijn is onmogelijk in Guyana omdat de passaatwinden tijdens het regenseizoen loodrecht staan.
Misschien regent het minder tijdens het droge seizoen...




Het is een prachtige bio-ethanolbron in Guyana!

Bio-ethanol is het beste met brandstofcel!...


De oppervlakte van Guyana/4 = 2 hectare

5 t./ha * 2 ha = 000 t. per jaar !

10 miljoen ton bio-ethanol met brandstofcellen is 20 miljoen ton olie-equivalent!



Joyeux Noel !
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/12/07, 15:31

Je moet nooit een scheet inhouden, omdat de gassen anders via de ruggengraat naar de hersenen reizen, en zo worden SHIT-ideeën geboren. : Mrgreen:

Domheid is een bodemloze put, jammer dat het niet brandt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/12/07, 18:06

:? cayenne 51

Wat bedoel je met "overwinningen"?

Welke “brandstofcellen” bedoel je?

Anders sluit ik mij aan bij chatelot16 (16...een Charentais?). Ik zou liever hebben dat we in de woestijn bouwen door te irrigeren met zonne-energiecentrales (goedkoper, winstgevender, betrouwbaarder en sneller te implementeren dan kernenergie), in plaats van oerbossen te verwoesten en het vernietigen van het hele ecosysteem dat ze bevatten... : Arrowl:

De koolstofputten die bossen vormen, krimpen dramatisch. Het is daarom dringend nodig om de opmars van de woestijnen een halt toe te roepen, een progressie die steeds sneller gaat! : Cry:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten