Run op friteuse olie! Elke takers?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/03/12, 16:07

elephant schreef:In principe ? Hoe vaak moet je per week friet maken (gezin 2+2) om 15.000 km/jaar te kunnen hopen?

Beeld


Een bepaald aantal!! Absoluut niet goed voor de gezondheid van het gezin!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/03/12, 17:13

daarom moet worden gezegd dat het niet werkt ... dat het de motor kapot maakt ... zodat de weinige slimmeriken die het gebruiken gratis olie kunnen recupereren in restaurants

als iedereen wist dat het werkte, zou er niet genoeg zijn!
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 16/03/12, 01:07

Nou, sorry dat ik snel aan het werk was voor de kritiek en sorry dat ik geen onderzoek naar je berichten heb gedaan... maar ik heb liever witte wijn dan olie... De macro wat... goed calambour om 1 uur 's morgens wat... Lang leve de patat!
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 17/03/12, 01:15

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
Macro HIGOLENN ;)
Het smeulende niet ver van mijn huis, ik zou misschien een ty-tour doen;).
het dekt zichzelf heel goed zelfs :)



.
0 x
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 17/03/12, 09:54

Ik zal een bord ophangen op zoek naar bidouille23...
Vraag Mat en Morwen...
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 17/03/12, 12:06

slet,

ok, ik beloof niets, maar ik zal mijn best doen :) , Ik zou een bord plaatsen op zoek naar mat en morwen :)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/03/12, 11:58

chatelot16 schreef:daarom moet worden gezegd dat het niet werkt ... dat het de motor kapot maakt ... zodat de weinige slimmeriken die het gebruiken gratis olie kunnen recupereren in restaurants

als iedereen wist dat het werkte, zou er niet genoeg zijn!

Hallo Chatelot,
Ja, rollen in olie, het werkt.
Twee jaar geleden reisde ik door heel Polen, met een aanhanger, zonder een liter diesel te kopen (2600 km heen en terug)(er zat 240 liter olie in mijn aanhanger)
Vandaag rijd ik alleen op diesel...Waarom?
Gewoon pcq rijden in olie is te riskant
Dus uiteindelijk niet rendabel.
Het is veel winstgevender om deze olie te gebruiken om een ​​elektriciteitscentrale te voeden, die ook filters zal hebben bij de verbrandingsuitgang.
Rijden in olie is een hindernisbaan!
Eerst moet je olie vinden, ze zijn allemaal verschillend.
Trotseer dan legaal de wetten.
Bewaar vervolgens de olie, filter deze,
Dan moet je een motor hebben die accepteert om op olie te lopen.
(injectiepomp, plaats voor installatie, mechanica die zware omstandigheden ondersteunt) persoonlijk heb ik een motor gesloopt vanwege een bout die geen hogere werkomstandigheden ondersteunde vanwege de olie die stroperiger is)
Dan moet je de dual fuel-apparatuur kopen ... niet goedkoop ...
Vervolgens moeten de start- en stopvoorwaarden worden gerespecteerd, anders is de motor kapot...
Nee, ik raad deze brandstof ten zeerste af, behalve in bepaalde gevallen.. motor bestemd voor bijvoorbeeld ook Afrika, dat een geschikter klimaat heeft.
Ik leg dit allemaal uit voor mensen in nood, die graag een euro willen verdienen...
:D
doe nu in de zomer een beetje olie in je diesel..ja...pfff het is geen wonderoplossing :? en nogmaals, je moet weten hoe het moet ... (meng dieselolie in een blikje, voordat je het in de tank giet)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
hurl22
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 14/11/11, 20:39
Plaats: BZH




par hurl22 » 19/03/12, 12:50

Het is waar dat ondanks al deze ongemakken, deze verloren tijd, dit enorme bedrag om te investeren, deze wetten om te trotseren... Het is zoveel beter om mensen te adviseren dure Total te kopen...
Het is sneller, schoner, geen investering, geen risico, voor een paar euro meer...

econology:

Econologie of ecologische economie is het neologisme dat voortvloeit uit de samentrekking van de termen ecologie en economie en duidt een reeks activiteiten aan die zowel economisch winstgevend als milieubewust zijn.

(wikipedia)... Vergis ik me in de definitie?
0 x
Mijn projecten parallel: http://poeleabois.perso.sfr.fr
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/03/12, 12:57

hurl22 schreef:Het is waar dat ondanks al deze ongemakken, deze verloren tijd, dit enorme bedrag om te investeren, deze wetten om te trotseren... Het is zoveel beter om mensen te adviseren dure Total te kopen...
Het is sneller, schoner, geen investering, geen risico, voor een paar euro meer...

econology:

Econologie of ecologische economie is het neologisme dat voortvloeit uit de samentrekking van de termen ecologie en economie en duidt een reeks activiteiten aan die zowel economisch winstgevend als milieubewust zijn.

(wikipedia)... Vergis ik me in de definitie?

Hallo howl22,
Rijdt u op olie? heb je ooit olie geoogst? je hebt al olie gefilterd, olie opgeslagen, douanecontroles gepasseerd, met olie in je tank, hoeveel km heb je met olie gedaan, spreek je willens en wetens?
En als je al deze levenstests hebt doorstaan, weet je dan zeker dat het het waard is?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/03/12, 13:19

lejustemilieu schreef:Rijdt u op olie? heb je ooit olie geoogst? je hebt al olie gefilterd, olie opgeslagen, douanecontroles gepasseerd, met olie in je tank, hoeveel km heb je met olie gedaan, spreek je willens en wetens?
En als je al deze levenstests hebt doorstaan, weet je dan zeker dat het het waard is?


Ondanks alle ongemakken die je noemt lejustemilieu...Blijf ik ervan overtuigd dat het (voor mij) een schitterend avontuur zal zijn geweest...Misschien duurt het wel...Het was voor mij al de trigger waardoor het internet ons huis kon binnendringen , toen was er oliomobile en econology... Kortom, zonder de stookolie was ik waarschijnlijk nooit bij jullie terechtgekomen... En eerlijk gezegd zou ik heel veel dingen hebben gemist...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten