CO2 recyclen in synthetische brandstof?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Remundo » 22/12/22, 17:08

het is een vorm van zonne-energie :P
0 x
Beeld
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 206
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 17:17

Remundo schreef:het zou inderdaad een enorme en goedkope hernieuwbare energie van tropisch-equatoriale zonne-oorsprong vereisen.

Ik geloof dat het op dit moment geopolitiek utopisch is, ook al is het technisch haalbaar.

DESERTEC brak daar enkele jaren geleden zijn tanden door voor een project Europa-Midden-Oosten-Afrika dat niettemin een "mond" had in de goede zin van het woord.


Het is de afgelopen jaren veel in beweging geweest.
Overal gaat het sneller.
Het besluit van het Europees Parlement uit 2019 om tegen 2050 CO2030-neutraal te zijn, de onevenredige doelstellingen van de Green Deal voor 55 (of Fit XNUMX die enkel focust op de systematische elektrificatie van gebruik), dit alles begint mensen te doen reageren...

Wat de ETM betreft, we zullen moeten wachten om de kosten van de geproduceerde elektriciteit te kennen.
Het is al sinds de jaren 70 dat we gigantische projecten hebben gemaakt, met enkele voorbeelden van prototypes van kleine krachten ...
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Christophe » 22/12/22, 17:30

Remundo schreef:het is een vorm van zonne-energie :P


Ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd en het is enorm en tropisch...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par sicetaitsimple » 22/12/22, 17:31

Christophe schreef:
En de ETM?

Ik schreef het een tijdje geleden op een draadje (misschien deze), de ETM is een van de hernieuwbare technologieën die in ongeveer twintig jaar volledig zijn gedaald door de vooruitgang van windenergie en PV, in termen van prestaties, kosten en " relatieve eenvoud" (minimaal risico).
De getijdenturbine, de golfenergie zitten in hetzelfde schuitje.
Ik denk echt niet dat we ze weer zien verschijnen, behalve een echt uitzonderlijk gunstige geografische situatie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Christophe » 22/12/22, 17:32

NCSH schreef:Het is al sinds de jaren 70 dat we gigantische projecten hebben gemaakt, met enkele voorbeelden van prototypes van kleine krachten ...


De lobby's kijken toe en ze doen het goed...

Voor oliezaadalgen behoren de meeste patenten toe aan pitrouliers door verwerving of eerste aanvraag...
0 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 206
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 17:42

Christophe schreef:
NCSH schreef:Het is al sinds de jaren 70 dat we gigantische projecten hebben gemaakt, met enkele voorbeelden van prototypes van kleine krachten ...


De lobby's kijken toe en ze doen het goed...

Voor oliezaadalgen behoren de meeste patenten toe aan pitrouliers door verwerving of eerste aanvraag...


Misschien ...
Maar er is ook de comparatieve logica van productiekosten, het al dan niet gebruiken van schaarse middelen in het geval van veralgemening van een oplossing.
Het lijkt mij dat dit heeft geleid tot de desinteresse in de productie van olie, afgezien van voedsel, cosmetische toepassingen, ...

Als ze voelen dat een project potentieel heeft, wordt hun eetlust wakker!
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Christophe » 22/12/22, 17:55

Nee...in ons universum is het de maximale marge die altijd wordt gezocht en die altijd wint...de rest is blabla...

Hoe onttroon je iets dat voor $ 100 of $ 150 is verkocht met een kostprijs van $ 10 of $ 20? En hier heb ik het alleen over de prijs van ruwe olie! : Mrgreen:

Oliehoudende oliën concurreren nergens mee omdat ze in de woestijn kunnen worden geproduceerd... maar ze kosten meer dan $20 per vat... dus ze zijn "nutteloos"...

Het probleem van onze wereld is niet de technologie, het is de menselijke psychologie!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Christophe » 22/12/22, 17:58

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:
En de ETM?

Ik schreef het een tijdje geleden op een draadje (misschien deze), de ETM is een van de hernieuwbare technologieën die in ongeveer twintig jaar volledig zijn gedaald door de vooruitgang van windenergie en PV, in termen van prestaties, kosten en " relatieve eenvoud" (minimaal risico).
De getijdenturbine, de golfenergie zitten in hetzelfde schuitje.
Ik denk echt niet dat we ze weer zien verschijnen, behalve een echt uitzonderlijk gunstige geografische situatie.


De ETM kan h24 produceren...

Houdt u daar rekening mee in uw redenering?

Want jij bent een van de eersten die spuugt op de wisselvalligheid van PV en windenergie! (gnia gnia netwerkgebruik ... bougné ...)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par sicetaitsimple » 22/12/22, 18:09

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:
En de ETM?

Ik schreef het een tijdje geleden op een draadje (misschien deze), de ETM is een van de hernieuwbare technologieën die in ongeveer twintig jaar volledig zijn gedaald door de vooruitgang van windenergie en PV, in termen van prestaties, kosten en " relatieve eenvoud" (minimaal risico).
De getijdenturbine, de golfenergie zitten in hetzelfde schuitje.
Ik denk echt niet dat we ze weer zien verschijnen, behalve een echt uitzonderlijk gunstige geografische situatie.


De ETM kan h24 produceren...


Ik heb niets in het bijzonder tegen de ETM (noch speciaal voor PV of windenergie), ik merk alleen op dat er (voor zover ik weet) geen ETM-project van aanzienlijke omvang aan de gang is. Er is zeker een reden....
1 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 206
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 18:15

Christophe schreef:Nee...in ons universum is het de maximale marge die altijd wordt gezocht en die altijd wint...de rest is blabla...

Hoe onttroon je iets dat voor $ 100 of $ 150 is verkocht met een kostprijs van $ 10 of $ 20? En hier heb ik het alleen over de prijs van ruwe olie! : Mrgreen:

Oliehoudende oliën concurreren nergens mee omdat ze in de woestijn kunnen worden geproduceerd... maar ze kosten meer dan $20 per vat... dus ze zijn "nutteloos"...

Het probleem van onze wereld is niet de technologie, het is de menselijke psychologie!


Behalve dat het in Europa in ieder geval vanaf 2027 niet meer mogelijk is om geen COXNUMX-belasting te betalen, ook niet voor particulieren.
De kaarten van het spel of beter gezegd de spelregels zullen veranderen.
Tegen 2030 is dit een koolstofbelasting van ongeveer € 100/ton (zoals nu al in Zweden) die evolueert naar 250 tot 300 tegen 2040 of 2050.

Alleen niet-fossiele koolstofenergieën of hun speciale energiedragers kunnen niet legaal zijn, dankzij de inspanningen van de Duitsers om hun bestaansrecht te verkrijgen: we mogen hiervoor niet rekenen op de steun van de Franse autoriteiten.
Deze zomer werden ze weggegooid en zochten ze hun toevlucht achter sterke scepsis; in feite is het omdat: "Hier niet uitgevonden".

Zoals zo vaak wordt Frankrijk volledig gedropt in dit soort innovaties: het gaat achteruit richting de toekomst!
1 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten