Remake van het zwarte goud met plastic

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 16/12/12, 20:37

Open kunnen is goed, maar je moet ook goed kunnen sluiten.

Ja, daarom spreek ik van "een zekere initiële complicatie", het zou zeker nodig zijn om een ​​deksel te monteren met scharnierende flenzen (draadstangen gemonteerd op assen en vlindermoeren van het type "klep") om zowel een goede afdichting als een snelle manoeuvre.

De gasfles is zeker een goede keuze om mee te experimenteren, maar kan beperkend zijn voor wat ons interesseert.
In ieder geval zijn je bewerkingen en de aanpassingen ervan zeer ingenieus; bovendien zijn uw voorzorgsmaatregelen zeer verstandig, want een ingenieuze dood is nauwelijks geloofwaardig en het zou echt zonde zijn! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/12/12, 22:07

het probleem is niet de mechanische manier van aandraaien, het is eerder de verbinding, die de hoge temperatuur en de herhaalde demontage ondersteunt

siliconen zijn prima voor alcoholstills ... maar koolwaterstofdampen zijn al erg moeilijk te verdragen door afdichtingen bij lage temperaturen ... met hitte is geen elastomeer geschikt

zelfs teflon is niet erg veilig, en sowieso te duur

Ik denk dat het mogelijk is om het zonder schoonmaken te doen, op voorwaarde dat je altijd voldoende vloeistof achterlaat ... het wordt alleen ooit teruggeplaatst in een deel van de geproduceerde olie, bij elke nieuwe partij plastic

gasfles of persluchttank het is hetzelfde behalve dat de persluchttanks uitlaten hebben in alle richtingen: ik geef er de voorkeur aan dat er geen uitlaat aan de onderkant is, om lekken te voorkomen

de gasfles heeft een soort voet die makkelijk in de stenen haard te plaatsen is...bij een tank met ronde bodem zou het minder praktisch zijn

Vermijd vooral blikken van 200 liter! niet dik genoeg, te snel doorboord... en het morsen van een paar honderd liter olie op een open haard kun je beter vermijden

Dat weerhoudt me er niet van om uit voorzorg de haard in de grond te graven, met een volume dat groter is dan de gedestilleerde hoeveelheid: dus als de fles wordt doorboord, zal hij een heel groot vuur maken, maar hij zal in de haard blijven. .. geen tafelkleed dat zich verspreidt

het is niet gemakkelijk om informatie te vinden over wat er in de industrie bestaat ... het is eerder in de oude boeken van 1880 tot 1920 dat ik las wat er gebeurde in de oude raffinaderijen

distillatie is een taboe: verboden voor alcohol: het is niettemin erg handig om te beginnen met alcohol die minder gevaarlijk is dan olie

voor olie kun je rood destilleren om wit te maken ... nog steeds verboden

het destilleren van plastic zal op zijn minst een acceptabele activiteit zijn en het bouwen van de juiste apparatuur rechtvaardigen als het goed werkt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/12/12, 08:38

destilleer rood om wit te maken...De tracer blijft erin...Bij reagenscontrole ben je bruin.

Het is nog steeds niet nodig om extravagante druk te weerstaan. en kan uitgevoerd worden met een recuperatieolieleiding voorzien van een flens en een volle buffer of eenvoudiger met een 50kg gereformeerde brandblusser op wielen. Ze hebben voldoende luik om schoon te maken.
Voor de afdichting is een stukje insteekdeurvlechtwerk met belleville vet voldoende
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/12/12, 15:13

natuurlijk mag er nooit druk zijn: dit is ook het voordeel van mijn condensor die recht is en niet opgerold: ik kan er gemakkelijk een staafje doorheen halen om te controleren of hij niet verstopt raakt

brandblusser ... sindsdien heb ik net een grote teruggevonden, in de vorm van een bal met een vrij brede opening met bouten ... maar het is een platte afdichting, vrij smal dus niet praktisch voor frequente demontage ... ik zal bewaar liever deze grote brandblusser om iets anders te doen

voor de destillatie geef ik de voorkeur aan een verbinding op de bodem van een groef en aandraaien met een enkele schroef zoals een snelkookpan

voor het plastic zal ik het misschien veel kleiner maken om precieze experimenten te doen zonder kwantiteit te proberen

voor de stookolie die ik vrij groot had gemaakt omdat ik zonder destillatie honderden liters zeer vuile stookolie had kunnen recupereren waar niets voor nodig was

15 liter per keer destilleren door alles met de hand te doen heeft geen winstgevendheid: te langzaam... veel groter doen is gevaarlijk... de oplossing kan zijn om iets heel kleins te doen, maar volledig automatisch
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 17/12/12, 20:34

Ik zou niet graag in jouw plaats zijn bij een ongeluk...

En als de Drire interesse toont in uw bedrijf, loopt u het risico dat uw billen heet worden.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Direction_ ... ironnement

Wat denk je ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/12/12, 20:53

het doel van de discussie is niet om ieder in zijn garage een raffinaderij te maken

Als dit systeem nuttig kan zijn, bedoelt Drire onder andere richtingen ... onderzoek en milieu

hun rol zou daarom moeten zijn om door middel van onderzoek de juiste oplossingen voor het milieu te vinden

helaas zijn ze meer van het type om niets goeds te doen en anderen te verbieden het beter te doen
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 17/12/12, 23:28

Hallo,
korte demonstratievideo: https://www.youtube.com/watch?v=fguO9a-jECc en de volgende drie.
met gasrecycling om de still te voeden : Idee: https://www.youtube.com/watch?v=jYdP6kEtvds
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/12/12, 20:28

er is een raffinaderij te koop in kleine kroon, je moet hem kopen om hem met oud plastic te laten draaien

uh niet te groot ... hij verbruikt 800 ton olie per uur!

onmogelijk om zo'n hoeveelheid plastic te vinden ... wat de enorme omvang van de olie-industrie aantoont

dus als je olie moet maken met plastic, moet je het malen en in kleine hoeveelheden in een echte raffinaderij brengen... kies gewoon de juiste plaats, de heetste soort om goed te ontbinden... en het lage aandeel plastic in het midden van de enorme hoeveelheid olie zal de samenstelling van de producten niet veranderen

het maken van een installatie speciaal voor het destilleren van plastic zou volledig nieuwe apparatuur vereisen... het moet veel gemakkelijker zijn om wat plastic in een bestaande raffinaderij te brengen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/12/12, 09:06

Een plakje raff is geoptimaliseerd voor een bepaald type olie, het injecteren van plastic of zelfs vuile koolwaterstoffen erin gemengd is een ingewikkelde operatie, die vaak meer energie kost dan dat het oplevert...

Vermijd PET, een zeer gemakkelijk recyclebare kunststof met een hoog terugwinningspercentage.

destilleren
oude ABS bumper
polystyreen verpakking
HDPE-schroot van de bouwplaats, blikken petroleum en frituurolie
landbouwzeilen en palletfolies...
kopjes koffiemachine

om alles bij elkaar te binden kun je het onbruikbare deel van de frituurolie gebruiken op de bodem van olieblikken....

Voor gebruik.. Benzinemotoren, dieselmotoren (ik zou zeggen tot common rail IDHP-technologie zonder DPF)... Voor het gas, recupereer het om de distilleerketel te verwarmen door het samen te persen in butaanflessen met een kleine compressor of koelkast... Verspil niets...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/12/12, 13:37

Macro schreef:Voor de afdichting is een stukje insteekdeurvlechtwerk met belleville vet voldoende


Ik heb Grease Belleville nog nooit van dichtbij gezien ... alleen gezien in oude stoommachineboeken

Ik heb verschillende vetten gezien onder het merk Belleville

lijkt erop dat ze de juiste hebben
http://www.graisse-belleville.com/pc/vi ... ategory=21
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten