Pyrolyse van suiker gevaar?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

Pyrolyse van suiker gevaar?




par carburologue » 21/07/08, 20:43

Bonsoir,

Ik heb de suiker gepyrolyseerd en het residu is zwarte teer. Is dit koolstof???
Ik wilde ook weten of het gevaarlijk is om dit thuis te doen???
Omdat ik de suiker vrij lang en bij een vrij hoge temperatuur heb laten ontbinden, zou er dan co of co2 kunnen vrijkomen en zou ik daardoor zonder mijn medeweten vergiftigd zijn, bedankt voor het antwoorden, want ik maak me zorgen .
Ik heb hoofdpijn, is dit normaal?Ik wil u erop wijzen dat ik tijdens mijn ervaring heel dicht bij mijn pan was.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/07/08, 00:07

Hallo,

als je CO hebt ingeademd, wat ik betwijfel met suiker (tenzij je het onder slechte omstandigheden hebt verbrand), en je hoofdpijn hebt, en je daarom niet dood bent : Cheesy:, je hoeft alleen maar een tiental uur te wachten terwijl je kalm blijft totdat de CO plaats maakt voor zuurstof

Als je pyrolyse zegt, heb je het dan verbrand? of gewoon warmte?


http://krystale.palace.free.fr/html/bar/sucre.htm :

Het is raadzaam om hele rietsuiker te consumeren omdat deze alle voedingsstoffen bevat die suikerriet bevat: eenmaal verwerkt en geraffineerd bevat het 50 tot 60 keer minder minerale zouten en geen vitamines (rapadura bevat vitamine B1, B2, B5 en E).

Vergelijkende analyse van witte en volledige suiker in mg per 100 g suiker
------------------witte suiker, hele suiker
Minerale zouten 30 tot 50 ----- 1 tot 500
kalium (K) 3 tot 5 -------600 tot 1
magnesium (Mg) 0 ------60 tot 130
calcium (Ca) 10 tot 15 -------40 tot 110
fosfor (P) 0,3 ----------14 tot 100
ijzer (Fe) 0,1 --------------4 tot 40


Dit overkwam mij een keer met mijn ketel, toen ik aanpassingen aan het maken was met het rookkanaal open terwijl ik diep ademhaalde, voelde je volledig een gebrek aan lucht en hevige hoofdpijn
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/07/08, 03:07

Dag

Ik heb de suiker gepyrolyseerd en het residu is zwarte teer. Is dit koolstof???
Ik wilde ook weten of het gevaarlijk is om dit thuis te doen???


De methode die ik gebruikte toen ik heel jong was, 14 jaar oud

Doe de klontjes of poedersuiker in een luchtdicht metalen doosje met deksel, maak een gat met een spijker in het deksel, verwarm het doosje opnieuw op een alcoholfornuis, op een gegeven moment komt er een gas door het gat naar buiten, ik steek het aan en het gaat uit. maakt een kleine vlam
na een tijdje gaat de vlam uit, alle suiker is omgezet in karamel en vervolgens een soort cola, koolstof, die tot een heel fijn poeder kan worden vermalen, gewoon met een fles tussen twee kranten gerold.
Ik gebruikte dit met onkruidverdelger om mijn zelfgemaakte raketten voort te stuwen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/07/08, 18:45

[HS-modus = Aan] Chloraat van frisdrank en suiker, toen we kinderen waren, slaagden we er als kind niet eens in om onszelf te verbranden of er een vuur mee te maken... maar dat is niet omdat we het niet probeerden... : Mrgreen: . Suiker te fijn en te goed gemengd, het duurde niet zo lang... : Mrgreen: We waren een "auto" aan het maken met een rolschaats in plaats van een raket, en die moest natuurlijk zo ver mogelijk gaan... De reactor was een fietszadelbuis die tot aan de mond gevuld was en ineengedoken zat. : Mrgreen: [HS-modus = UIT]
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/07/08, 22:04

Carburoloog geeft geen nieuws meer,

Denk je dat hij dronken was? : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 22/07/08, 22:35

om de suiker aan te steken, zonder hem te hoeven verwarmen, gewoon om hem aan te steken met een aansteker, je hoeft hem maar een klein beetje te deppen, heel weinig met sigarettenas, en je hoeft alleen maar een lucifer mee te nemen en de suiker ontbrandt en brandt
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 22/07/08, 23:32

bonsoir,
Sterker nog, ik heb het met weinig lucht verwarmd en na enkele ogenblikken begon het te roken, maar uiteindelijk kreeg ik een soort houtskool, waarschijnlijk koolstof, verder voelt dat beter.
Anders doet het gas pijn aan je hoofd lol.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten