Probleem met het filteren van gebruikte frituurolie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jammer12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/07/08, 13:04

Probleem met het filteren van gebruikte frituurolie!




par jammer12 » 25/07/08, 14:50

Hier rol ik al drie jaar met het mengsel GO + gebruikte frituurolie
zomer 70 frituurolie
winter 30% frituurolie
natuurlijk met een Bosch pomp
Ik slaag erin om geen frituurolie te verzamelen in de buurt van restaurants, snacks...
het probleem is om het te filteren
in het begin is het prima, maar als ik tegen het einde aankom, wordt de olie wit en dikker
wat filtratie bemoeilijkt
wat is deze witte pasta,,,,,,,???
hoe het te verwijderen?
...dank u bij voorbaat : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 25/07/08, 15:21

Het zijn de vervelende vetten verzadigd met waterstof... of misschien zelfs een beetje glycerine. Dit is precies wat er uit oliën wordt gehaald om een ​​olie om te zetten in een diester.

Je kunt er niet veel aan doen en eigenlijk is het beter dat ze niet in je motor komen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/07/08, 16:23

Dag

wanneer u uw olie uit het vat van het restaurant ontvangt
je filtert het grof om aardappelen of ander grof vuil te verwijderen, je bewaart het op een warme plaats 25c is meer, je laat het bezinken als je 1 maand geduld hebt, dan haal je het goede eruit
en je filtert er op een andere manier
de witte of roodachtige creme gebruik je niet.. Hierdoor raken de filters verstopt en hebben de injectoren de neiging vast te lopen bij het stoppen
de witte achtergrond is een olie met % water en vet
neem een ​​monster van de bodem, verwarm het, je zult zien dat je niet hoger kunt komen dan 100c het kookt eenmaal boven de 100c laat het rusten je krijgt een beetje olie terug, de rest op de bodem is glycerine vet niet bruikbaar.

Sommige restaurants draaien op vet

Er zijn andere methoden om de maximale hoeveelheid olie te winnen, maar niet altijd gemakkelijk voor een klusser met weinig gereedschap.


Wat u moet weten over de decanteersnelheid hangt af van de temperatuur van de olie of de viscositeit ervan, een te dikke olie kan maanden nodig hebben om te decanteren, in de winter decanteert hij niet

Andre
0 x
jammer12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/07/08, 13:04




par jammer12 » 25/07/08, 16:35

kun je me andré vertellen over de andere methoden waar je het over hebt om olie te winnen
merci d'avance
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/07/08, 12:49

welkom
de olie, het witte deel, bestaat vaak uit waterdeeltjes die een deel van de olie "vangen"... om te worden teruggewonnen (geëxtraheerd) met hitte of druk.

voor mij is het zetmeel uit frites, of schoonmaakwater uit friteuses.

dit dikke deel moet worden afgeschraapt en uit het filter worden gehaald.

Ik laat het via een half dekbed in een kegel van sginalisatie (oranje) vallen, het geeft nog steeds 50% olie!

er is eindelijk een vrij dik product, dat ik meng met zaagsel (ik hak mijn hout): het vormt een geweldige brandstof (bio-log), die wordt gevormd met een vel krantenpapier of karton.

Ik vind dit leuk:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/filtration.html
0 x
gaston13
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 31/07/08, 15:47




par gaston13 » 31/07/08, 22:14

hello,

De eenvoudigste manier is om de olie ongeveer 2 weken te laten bezinken en alleen het "heldere" gedeelte te filteren.

Welke filtratietechniek gebruikt u?
En wat is een voertuig en zijn motor?

Zeer goede link voor de olie: www.oliomobile.org

@+
0 x
jammer12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/07/08, 13:04




par jammer12 » 01/08/08, 14:02

Ik heb een 309 bosch dieselpomp die 370000 km heeft gelopen waarvan ongeveer 60000 met olie
voor istan ben ik 70% olie en 30% go
Ik heb de olie een of twee weken laten decanteren en ik heb zojuist zeven gevonden met een diameter van 45 cm en drie verschillende maaswijdten, grof, medium en heel erg fijn, ongeveer 20 micron.
dan doe ik het in een blikje van 200
daar) Ik laat de container in de open lucht zodat de olie kan oxideren
Ik heb het blikje iets gekanteld om het statiegeld nog op de bodem te hebben
voila
en dan alle bodems van blikjes die een beetje pasteus zijn verwarm ik het en filter ik er weer achter
: Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/08/08, 16:38

Ik gebruik dezelfde methode, behalve dat ik het 1 maand laat bezinken.
Voor filtratie heb ik mijn filter met elektrische pomp getest: 200 liter in 30 minuten (geen koffiefilters meer)
:D Pitivie, ik heb een paar vragen voor je, aangezien je al langer rijdt dan ik, op de zuile: (6000 km)
Ik ben op 50/50 (olie/go)
Heb jij ook een blauwe wolk bij het opstarten?
Welke %floor draag je in de winter?
Heb je een boosterpomp?
dank u
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
jammer12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/07/08, 13:04




par jammer12 » 01/08/08, 19:18

hoi welk filter heb je bij de pomp?
heb je hem in de afzuiging gezet? of repressie? het zeefje
bij het opstarten 's ochtends rookt hij 5 seconden een zwarte dan hoest hij een beetje vanwege de 70% olie maar ik laat hem een ​​minuut of twee stationair draaien na c niquel
in de winter zet ik ongeveer 25% omdat ze in de garage slaapt
aan de andere kant heb ik geen pregavagepomp of verwarming
Ik had een elektrische kachel geprobeerd, maar dat was niet genoeg, hij warmde niet snel genoeg op
voila gespere hebben uw vragen beantwoord?
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 01/08/08, 19:40

Dag
Voor de witte "room" realiseerde ik me dat deze in grotere hoeveelheid aanwezig was wanneer de frituurolie palmolie bevat.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten