Probleem met het filteren van gebruikte frituurolie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jammer12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 25/07/08, 13:04




par jammer12 » 01/08/08, 20:51

sinds ik navraag deed en ik hoorde dat palmolie rond de 30-35 ° Celsius bevriest, zodat het daar vandaan kan komen
en aangezien er veel palmolie in de frituurolie zit!!!!!!!!!!!! :onheil:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 01/08/08, 20:57

Pitivie12 schreef:hoi welk filter heb je bij de pomp?
heb je hem in de afzuiging gezet? of repressie? het zeefje
bij het opstarten 's ochtends rookt hij 5 seconden een zwarte dan hoest hij een beetje vanwege de 70% olie maar ik laat hem een ​​minuut of twee stationair draaien na c niquel
in de winter zet ik ongeveer 25% omdat ze in de garage slaapt
aan de andere kant heb ik geen pregavagepomp of verwarming
Ik had een elektrische kachel geprobeerd, maar dat was niet genoeg, hij warmde niet snel genoeg op
voila gespere hebben uw vragen beantwoord?
: Cheesy:

Hier vindt u foto's van het filter en de montage:
https://www.econologie.com/forums/fabricatio ... t5466.html
Het filter heb ik achter de pomp gezet, met een metertje, zodat ik kan zien of het filter verstopt is; toen ik mijn 200 liter filterde, steeg de druk met 30 gram (maar de olie was 45 dagen gedecanteerd)
En bovendien zat er in mijn hoofdcontainer 550 liter (ik zoog de olie van bovenaf op, die "bijna gefilterd" was
Het filter is een industrieel filter, dat ik uit de prullenbak heb gehaald (5 micron roestvrij staal)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
ik niet de ander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/06/08, 06:04

de afzetting in de frituurolie




par ik niet de ander » 01/08/08, 21:54

de afzetting wordt kauwgom genoemd, het is geelachtig en dik. Het is beter om dat niet in uw injectoren te hebben, het verstopt ze, en niet te vergeten uw injectiepomp. bovendien moet je na de decontatie langzaam je olie uitgieten om deze te filteren en een tweede keer 1 of 2 weken precies deconteren om deze kauwgom te verwijderen.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/08/08, 13:16

"gom"?
maakt niet uit wat! Is het voor potloden? : Lol:

nee, het zijn het zetmeel van de aardappelen + de waterdeeltjes die de olie vasthouden, door ze te pletten of te verwarmen win je de olie terug.

Er gaat in ieder geval niets goed in de injectoren: er zit een brandstoffilter vóór de injectiepomp, deze zal eerder verstopt raken.
het heeft geen zin de olie opnieuw te decanteren of langzaam uit te gieten, en het is ook geen kwestie van geluk.

Ik hergebruik het zetmeel met zaagsel om ‘biologs’ te maken:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/filtration.html
0 x
ik niet de ander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/06/08, 06:04

gele storting




par ik niet de ander » 06/08/08, 00:49

Ik wil reageren op Jonule
de gelige aanslag die ik kauwgom noem, het is een uitdrukking, het is zeker geen kauwgom of dennengom.
deze geelachtige afzetting wordt, in tegenstelling tot wat u zegt, verwarmd, gaat door uw filter en verzamelt zich in uw injectoren en uw pomp. Het is waar dat het niet in één keer verstopt raakt, maar op de lange termijn zal het u veel kosten.
Laten we naar een andere plaats gaan en een fijne dag hebben, Jonule
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: gele aanslag




par Andre » 06/08/08, 03:40

Dag
Moipaslautre schreef:Ik wil reageren op Jonule
de gelige aanslag die ik kauwgom noem, het is een uitdrukking, het is zeker geen kauwgom of dennengom.
deze geelachtige afzetting wordt, in tegenstelling tot wat u zegt, verwarmd, gaat door uw filter en verzamelt zich in uw injectoren en uw pomp. Het is waar dat het niet in één keer verstopt raakt, maar op de lange termijn zal het u veel kosten.
Laten we naar een andere plaats gaan en een fijne dag hebben, Jonule


Welke naam je ook aan de bodem van het vat geeft, soms is het witachtig, soms roodachtig, het is stroperiger en dichter.
of het nu glycerine of dierlijk vet is, verwarmd gaat het door een dieselfilter van 5 micron, dit blokkeert de injectoren als zodanig niet, maar maakt ze lui, als je ze door de pomp haalt glijden de naalden niet meer, het is moeilijk om komen uit hun behuizing, de meeste hebben een gekalibreerde pomp die lekt en druppelt..
het reinigen ervan vereist mechanische actie en meestal de uitwisseling van mondstukken.

Als je deze witachtige olie verwarmt, krijg je na koud decanteren nog steeds een beetje olie terug, maar de rest op de bodem wordt een pasta die moeilijk brandt in een open haard.
Persoonlijk ben ik van mening dat het beter is om het geld niet via de motor door te geven, wat meer een probleem is dan wat dan ook.

Wat de dieselfilters op voertuigen betreft, wordt het merendeel op de aanzuiging geplaatst, maar sommige lijnpompen worden na de lagedrukpomp geplaatst, dus wees voorzichtig dat er wat zetmeel of andere fijne deeltjes in het filter terechtkomen.

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: gele aanslag




par jonule » 06/08/08, 10:20

Moipaslautre schreef:Ik wil reageren op Jonule
de gelige aanslag die ik kauwgom noem, het is een uitdrukking, het is zeker geen kauwgom of dennengom.
deze geelachtige afzetting wordt, in tegenstelling tot wat u zegt, verwarmd, gaat door uw filter en verzamelt zich in uw injectoren en uw pomp. Het is waar dat het niet in één keer verstopt raakt, maar op de lange termijn zal het u veel kosten.
Laten we naar een andere plaats gaan en een fijne dag hebben, Jonule


ja maak je geen zorgen, ik vat het niet slecht op, het is gewoon het woord "gum", je moet het niet laten rondhangen, het veroorzaakt verwarring ;-)

dus ja, de gelige aanslag om het goed te filteren en dat het niet in het brandstofcircuit verschijnt, het moet worden gefilterd zonder het te verwarmen, idealiter op 15°C.
als je het zo filtert, zal het niet meer verschijnen, dus maak je geen zorgen!-)
want als het door het brandstoffilter gaat, gaat het door de injectoren en de injectiepomp ;-)

in ieder geval geef ik de voorkeur aan een vettige afzetting in mijn injectieleiding boven een teerachtige afzetting door slechte oliedestillatie ;-)

voor jou ook fijne dag.

voor de André-injectoren heb ik ook gecontroleerd of de injectoren die op 135 bar zijn ingesteld en opnieuw zijn ingesteld op 180 bar, na verloop van tijd iets lager worden... Ik heb de nieuwe instelling niet gecontroleerd, maar ik zag dat deze niet goed startte op 100% olie midden in de winter bij -10°C op een Peugeot 106.

aan de andere kant mijn injectoren op de 405 die bij 175 bar origineel zijn, geen problemen!
Ik raad je daarom aan om de originele te plaatsen, als je de auto sloopt is deze waardeloos ;-)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/08/08, 16:36

Dag

voor de André-injectoren heb ik ook gecontroleerd of de injectoren die op 135 bar zijn ingesteld en opnieuw zijn ingesteld op 180 bar, na verloop van tijd iets lager worden... Ik heb de nieuwe instelling niet gecontroleerd, maar ik zag dat deze niet goed startte op 100% olie midden in de winter bij -10°C op een Peugeot 106.



Oorspronkelijk op 300D 5 cilinder, ze zijn gekalibreerd op 135 bar. Ik heb ze opnieuw getareerd op 155 bar. Ik wilde niet naar 175 b gaan omdat ik af en toe gewoon op diesel rijd om ritten te maken. Waterdopingtest (dit vertekent ook de waarden veel de ontluchtingen meten en beginnen met diesel) een korte rit van 300km alleen op diesel vol tot vol is nauwkeuriger.

Een systeem om de verwarming te omzeilen als ik op diesel rij, zelfs losgemaakt gaat het tot 78C en meer als de diesel te heet is, is er een trilling bij stationair draaien.

In mijn geval met olie zijn bijna alle kleine ongemakken opgelost, alleen ontbreekt het kwalitatief goede restaurantaanbod, ze gebruiken steeds meer schoonmaakproducten en water in te grote hoeveelheden, maken het hele vat leeg, het wordt moeilijker om goed te krijgen olie..

De grootste ervaring met injectoren heb ik op de VW Jetta van mijn zoon, die op één tank draait en soms is het 80%, dus ik heb de injectoren vaak in de hand, daar zijn we echt behoorlijk intensief bezig...
Voor Chatman Deze Mercedes-modellen zijn niet rokers
of het nu diesel is, 100% olie, hij rookt nauwelijks
de geur van olie is aanwezig, zelfs als een kleine hoeveelheid olie wordt toegevoegd

De 300 TD Break moet niet worden verward met de 300 turbo uit de 123W-serie, speciaal voor Amerikaanse import, die zeldzaam is in Europa
Turbo KKK met een vertragingssysteem om de injectiepomp te openen waardoor de motor een beetje stijf wordt terwijl de turbo het membraan niet onder druk heeft gezet (ervaren doe-het-zelvers weten hoe ze het membraan moeten afstellen, injectiepomp reageert sneller : Mrgreen: )

Andre
0 x
ik niet de ander
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/06/08, 06:04

mercedes (amerikaanse-)pentone




par ik niet de ander » 06/08/08, 23:28

Ik heb zojuist een Mercedes E300diesel uit 1995 aangepast met olie en water
mijn eerste resultaten met olie en water zijn bemoedigend. (7.2l/100km) midden in de stad midden op de snelweg zonder snelweg, en ook 7.6l/100km zonder water op de snelweg bij een snelheid tussen 110 en 120km/u, binnenkort ga ik het eens proberen op de snelweg op een lange afstand c precieser
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen zodat mijn Mercedes, die slechts 200 km op de teller heeft, meer vermogen heeft, vooral op heuvels, het is echt slecht, maar daarna is alles in orde als het momentum eenmaal is bereikt.
Denkt u dat als ik de injectordruk verhoog, ik meer vermogen in de kijkcijfers zal hebben?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/08/08, 10:43

hello,
het verhogen van de injectorinstelling geeft niet meer vermogen, maar een betere verspuiting/verbranding (fijner en homogener).
als je meer vermogen wilt, zul je flessengas moeten injecteren, zoals de nitroboost van de tunning : Cheesy:
Welke veranderingen zijn er aangebracht voor de olie en het water, alstublieft?
oliekit of enkele tank?
Pantone-reactor bij de uitlaat van de motor, bubbler of hoofdstoomgenerator?
dank je wel.

André schreef:Een systeem om de verwarming te omzeilen als ik op diesel rij, zelfs losgemaakt gaat het tot 78C en meer als de diesel te heet is, is er een trilling bij stationair draaien.

hallo André, hoe omzeil je de dieselkachel?
voor de WW Jetta, is het een TD?
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten