pure plantaardige olie uit algen olie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 31/12/07, 18:25

Ik heb het niet meer bij de hand.
het dateert uit de maand november.
Ik zou kijken of het origineel nog op het schoolwerkstation staat.
Ik beloof je niets.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 31/12/07, 18:36

Jammer dat het een hele complete klus leek te zijn ... als je merkt dat het me de e-mail stuurt stp. Bedankt en bonane!
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 07/01/08, 21:49

Sorry, ik heb het niet bewaard op de IUT-server.
een hele complete klus ...


Nee, er waren niet echt veel foto's. De vorm meer dan de onderkant. Het doel was om een ​​presentatie in het Engels te geven. Om te zien hoe het met de taal van Shakespeare gaat.
Het was relatief eenvoudig. Je zou teleurgesteld zijn geweest.

Ik had 12,5 ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 07/03/08, 18:53

Tenzij ik ongelijk heb, zijn deze groeirendementen enorm:

70 tot 150 000 L per Ha en per jaar, op zijn minst minimaal 50X de beste opbrengsten bekomen bij intensieve landkweek !!!

De PCI SVO is 9032 Kcal / Kg 37800 KJ / Kg (1cal = 4,185J) of 10,5 KWh / kg (1Wh = 3600J) naar 110 000 l per ha per jaar die ons zou maken (0,9 dichtheid ) ((110 000 0,9 *) * 10,5) / * 365 24 118 = equivalente kW per Ha, 11,8 w / m2 "geplaatst".

Gezien het feit dat het de zonnestraling dat de energie die nodig is om olie, 23,6 W / m2 (de zon schijnt gemiddeld 12H dag) ... Beter dan de PV-markt produceren (biedt 10 tot 15Wc / m2). In sterk zonnige 230W / m2 (2000 kWh / jaar), zou dit een conversie olie-opbrengst van ongeveer 10% geven, naast de plant ademt en synthetiseert andere stoffen voor groei, die ook kan worden bevorderd .

Zouden de geïnvesteerde energie in het proces een globaal idee moeten hebben ...
0 x
Noïde738
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 18/09/08, 09:40
Plaats: 17

Scheden van algen




par Noïde738 » 23/12/08, 09:37

Wees voorzichtig, vermijd omhulsels van PVC-algen, het is een afvalpakket.

Ik heb ENVI om te proberen om een ​​molen en een sapcentrifuge, heb ik niet helemaal volgen, maar gewoon maal de zeewier en centrifuge om het vet te scheiden van de rest?
0 x
uit te breiden in harmonie heeft de deugd wedergeboorte (Nei Ching Su Wen)
Noïde738
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 18/09/08, 09:40
Plaats: 17




par Noïde738 » 23/12/08, 09:46

Oeps, dus je hebt ook een pers nodig.

Voor uw diatomeeën, als u wilt dat de lijst van noodzakelijke mineralen, ik zelfs geëxperimenteerd met een groot oppervlak kunstmest, maar de algen niet bevalt, kan de Isochrysis genieten, maar ik weet zijn vetpercentage niet.

Ik heb in de fokkerij (in diatomeeën) van Chatoceros Gracilis :schok: en Calcitran cat.

Het is grappig als de naam van Gracilis, zou het niet het beest (nee, de plant) gezocht worden?

In minerale oplossing gebruik ik die van Conway, een Amerikaan, meer siliciumdioxide voor diatomeeën dan ik.
0 x
uit te breiden in harmonie heeft de deugd wedergeboorte (Nei Ching Su Wen)
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 11/01/09, 20:21

Brandstoffen op basis van zeewierolie hebben belang bij het luchtvervoer, maar echt niet bij individuele auto's. Veel meer ecologische en economische oplossingen bestaan ​​hier en nu.
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 14/01/09, 05:39

Qua kosten is volgens het Shamash-team geen enkel team ter wereld erin geslaagd om naar beneden te gaan 10 europer liter microalgen biodiesel ... Wat ons 1590 euro's tot vat maakt, of 2557 dollar per vat.

problemen:

- Constant leveren van microalgen met mineralen is duur
- Het filteren van een paar gram olie in elke liter water is duur in energie.
- Het bestrijden van gewasinfecties is problematisch
- Het beheersen van fysisch-chemische parameters is moeilijk
- Voorkomen van de proliferatie in de omgeving van microlalgaal GGO's die worden gebruikt in gewassen zijn onmogelijk
- Er is geen prospectieve studie uitgevoerd naar de milieueffecten van gewassen (waterverbruik, chemische verontreiniging, eutrofiëring, enz.) Als deze op grote schaal werden uitgevoerd
- En vooral: de concurrentie van de hyper-cheap electron tanken van elektrische auto's is heel erg ruig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 14/01/09, 10:02

Elec schreef:problemen:
- Constant leveren van microalgen met mineralen is duur
- Het filteren van een paar gram olie in elke liter water is duur in energie.
- Het bestrijden van gewasinfecties is problematisch
- Het beheersen van fysisch-chemische parameters is moeilijk
- Voorkomen van de proliferatie in de omgeving van microlalgaal GGO's die worden gebruikt in gewassen zijn onmogelijk
- Er is geen prospectieve studie uitgevoerd naar de milieueffecten van gewassen (waterverbruik, chemische verontreiniging, eutrofiëring, enz.) Als deze op grote schaal werden uitgevoerd
- En vooral: de concurrentie van de hyper-cheap electron tanken van elektrische auto's is heel erg ruig!

Zeker.
Maar de problemen zijn opgelost. Het is niet omdat het moeilijk is dat het niet haalbaar is. Moet in onderzoek investeren. Idealiter kan iedereen zijn algen en brandstof thuis laten groeien. Eén manier om zonne-energie te gebruiken, met het voordeel dat u geen dieselvoertuigen hoeft te vervangen. Als ik 2-3-liters per dag zou kunnen produceren, zou dat genoeg zijn voor mij.
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 14/01/09, 16:27

Cuicui schreef: Idealiter kan iedereen zijn algen en brandstof thuis laten groeien.

Euro 10 per liter is voor industriële productie.

Een zelfgemaakte productie, het kost je 2 3 keer duurder (20 30 euro per liter), of meer.
Voorbij 6000 dollars per vat (1 vat = 159 liter), doet het een beetje pijn aan de rekening;)

Een basisfeit: de oppervlakteopbrengst van omzetting van zonne-energie in chemische energie door fotosynthetische organismen is erg laag. U kunt wat u maar wilt in de zoekopdracht investeren, u zult deze gegevens niet veranderen. Het is een fysieke limiet.

Ministerie van Milieu schreef:AGROFUEL AND ENVIRONMENT rapport, gepubliceerd in december 2008, pagina 8:

Een van de eerste dingen om te overwegen is het energieaspect van het probleem. Dit aspect moet permanent in de gaten worden gehouden omdat het een eerlijke vergelijking mogelijk maakt van de verschillende oplossingen voor de levering van energie aan economische activiteiten uit één enkele variabele: het vermogen, dwz de hoeveelheid energie beschikbaar in een bepaalde tijd.

Agrofuels liggen in de zone met de laagste opbrengsten, worden ze in feite beperkt door de fotosynthese-opbrengst die erg laag is (<1%). De derde generatie, die algen gebruikt, blijft grotendeels minder effectief dan welke "elektrische" oplossing dan ook, inclusief het gebruik van zonne-energie. Het is belangrijk om deze overwegingen in gedachten te houden, vooral omdat de lage opbrengst van fotovoltaïsche energie vaak wordt genoemd als een kritiek op deze wijze van energieproductie. In feite is het inderdaad de meest winstgevende bron van elektriciteit in termen van gemobiliseerd gebied (...)
http://tempsreel.nouvelobs.com/file/614297.pdf


Beeld

Het belang van de oppervlakken vereist door agrobrandstoffen komt voort uit hun fysieke kenmerken. Energievermogen wordt gedefinieerd als het beschikbare vermogen, gemiddeld over het jaar, per eenheid landoppervlak. Met fotosynthetische omzettingsrendementen van zonne-energie minder dan 0,5%, energiemacht biomassa tussen 0,01 W / W m2 en 1,2 / m2 (Smil, 2003). De hoogste energieproductie komt van intensief onderhouden bossen, gevolgd door suikerriet; de laagste energie-intensiteit van onbeheerde gematigde bossen; tussen deze twee uitersten zijn resten en gewassen zoals maïs. De productieve hiërarchieën van ACG1 en ACG2, die respectievelijk suikerriet en beheerde bossen bevatten, zijn gebaseerd op een fysieke basis).

Ter vergelijking: fossiele brandstoffen zijn tussen 1 000 en 10 000 W / m2. Ze maken het dus mogelijk om een ​​klein aardoppervlak te mobiliseren om een ​​enorme hoeveelheid fossiele brandstoffen te produceren, maar uiteraard met verschillende fysieke beperkingen, deze keer om de volumes in voorraad te houden. Dit is de reden waarom sommige onderzoekers van meet af aan hebben gesuggereerd dat certificeringsinstanties niet eenvoudig de behoeften van fossiele brandstoffen konden vervangen omdat ze niet de benodigde oppervlakte op het land hadden (Boardman, 1976). Agrofuels maken deel uit van een breed scala van alternatieve energiebronnen voor olie (IEA, 2008) en, in de onderlinge concurrentie, de fysieke kenmerken van elk zullen belangrijk zijn. Ze beïnvloeden hun potentieel voor winstgevendheid.

De agrobrandstoffen van de derde generatie, de ACG3, op basis van algen (die niet langer een brandstof maar waterstof zouden produceren) zouden rond zijn 3 W / m2 , of op het niveau van hydro-elektriciteit over water. Windenergie heeft bijna tien keer zoveel vermogen als 5 en 20 W / m2, en de waterkracht van de bergen staat tussen 10 en 50
W / m2


En met zonne-energie zijn we ertussenin 100 en 200 W per vierkante meter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten