Gerecycleerde plantaardige olie in diesel common rail ...

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par GuyGadebois » 23/01/20, 12:44

Macro schreef:Wat betreft reprog ...

Redelijk significante toename voorafgaand aan pre-injectie
Verhogen vóór de hoofdinjectie (licht)
Common raildrukverhoging
Boostdrukverhoging door een naaldventiel op de wastegate van de turbo met vaste geometrie (max. 1.4 bar in plaats van 1.1)
Correctie van de boostdrukbeperkingskaart (nou ja, anders beperkt het de geïnjecteerde hoeveelheden toen het teveel druk zag)
Verhoging van de zogenaamde koppelcurve (hoeveelheid geïnjecteerd in fct van tpm)
Verwijdering van het EGR-commando (aanvullend mechanisch blokkeren)
Wijziging van de "pedaal" -curve

En twee of drie andere kansen en uiteinden ...

En in het geval van een ongeval, na expertise, pan in de tanden.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par Macro » 23/01/20, 12:59

Het is niet nodig om de rekenmachine in te gaan ... Bicarb en banden van de verkeerde maat volstaan ​​...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par GuyGadebois » 23/01/20, 13:00

Macro schreef:Het is niet nodig om de rekenmachine in te gaan ... Bicarb en banden van de verkeerde maat volstaan ​​...

Zeker. Maar vergeet niet dat dit allemaal verboden is.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par Adrien (voormalig nico239) » 23/01/20, 19:06

Macro schreef:Wat betreft reprog ...

Redelijk significante toename voorafgaand aan pre-injectie
Verhogen vóór de hoofdinjectie (licht)
Common raildrukverhoging
Boostdrukverhoging door een naaldventiel op de wastegate van de turbo met vaste geometrie (max. 1.4 bar in plaats van 1.1)
Correctie van de boostdrukbeperkingskaart (nou ja, anders beperkt het de geïnjecteerde hoeveelheden toen het teveel druk zag)
Verhoging van de zogenaamde koppelcurve (hoeveelheid geïnjecteerd in fct van tpm)
Verwijdering van het EGR-commando (aanvullend mechanisch blokkeren)
Wijziging van de "pedaal" -curve

En twee of drie andere kansen en uiteinden ...


Om te zeggen dat ik op mijn 190 absoluut niets te doen heb ... ik moet echt (opnieuw) beginnen. : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Recycled plantaardige olie in diesel ramp comune ...




par GuyGadebois » 26/02/20, 14:05

Macro schreef:Maar vergeet niet ... Je koopt geen alfa ... Je trouwt met ...

Een Alfa is een Fiat die in een cagole is veranderd. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
pirate71470
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/19, 13:37

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par pirate71470 » 01/07/20, 23:14

Goedenavond allemaal, ik rijd momenteel 85% gerecyclede plantaardige olie en 15% E85 op een 407 hdi 2.7 V6 ... de auto begint gewoon wat harder als het koud is, maar niets dramatisch, twee shots van de starter in plaats van een . Herprogrammeren, niet veel, een beetje verder, druk ongewijzigd, vertraagt ​​tot 1200 omwentelingen in plaats van 750. geblokkeerde egr-kleppen. ze streek langs de zijvingers in de neus.
Er stroomt geen olie omhoog de injectoren zijn stuivers, ik vervang gewoon het oliefilter halverwege en het dieselfilter; maar ik heb me nooit zorgen gemaakt over verstopte filters of wat dan ook. Aan de andere kant meng ik met een huissysteem, draadstang en ventilator van PC-radiatorventilator om een ​​homogeen mengsel te verkrijgen, in het blik.
Ik heb ook een Peugeot 406 2.1 td, die al twee jaar op 100% rijdt, geen zorgen 80000 km bi-fuel rijden, waarvan het mengsel voor de koude start 50% olie 35% diesel en 15% E85 is.
Dit is ondanks de datum, als u vragen heeft
De jouwe
piraat

ps de olie wordt gefilterd op 80 micron voor snelle doorlaat, 6 gedecanteerd !!!!!!! maanden voordat u door 5 filters gaat. 40, 10, 5, 1 en 0.5 micron.
Het is een jaar geleden dat ik ze moest veranderen, het zijn stuivers. Ik realiseerde me dat decanteren essentieel is! ! Hoe langer het is ......
6 maanden en het is het beste.
0 x
pirate71470
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/01/19, 13:37

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par pirate71470 » 01/07/20, 23:17

Ik vergat te zeggen dat de gloeibougies zelfs in de zomer oplichten op de 407, dit verklaart ook de makkelijke start ......
Voila voila
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par Macro » 07/07/20, 07:49

Hallo piraat ..

Je gloeibougies lichten ook op op de 406 ... En eerlijk gezegd ... 80 km in bak zonder zorgen met een Lucas Epic-pomp die moeite had om ze te doen terwijl hij op diesel liep ... Respect ...

Voor de 407 ... Je hebt veel kansen dat het ook zal gebeuren ... Vooral op een motor van deze verplaatsing zou ook bij normaal gebruik zijn geladen ...

Uw injectie is hoogstwaarschijnlijk een Siemens met een lage mechanische drukvoedingspomp (op de HP-pomp of op de motor). U zou net als ik een elektrische BP-voedingspomp ondergedompeld in de tank willen hebben ... maakt zich veel eerder zorgen ... Bij 40% HV op mijn alfa begon het heet te worden ....

Op mijn VW caddy met 1.6tdi Continental injectie bij 40% ca maar verlies van vermogen en verbruik van ongeveer 15% ....

Op de A6 een Mamita Bosch injectie ... Bij 30% ... als de motor warm is, werkt hij nikkel zonder verbruik of vermogensverlies ... Maar de volgende dag koude motor ... Hij start gewoon niet. ... :schok: Je kunt twee batterries legen ... Niets helpt ..... Ik heb haar er alleen in geslaagd om te vertrekken door haar butaan in de intake te sturen (minder gewelddadig en net zo effectief als de startpiloot) verlaten de ervaring ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par Adrien (voormalig nico239) » 07/07/20, 11:29

Op de 190D 2.5-serie had ik geen zorgen ...
En zelfs als je geen benzine meer hebt: een pompje, 2l koolzaad en presto was het weer uit
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Plantaardige olie gerecycled in diesel common rail ...




par Macro » 07/07/20, 13:27

Ja, maar de 190D zoals je schrijft ... Het is een paradijs voor Mercedes met een pomp online ... We rijden nog steeds in olie met auto's die nog staan ​​en veiligheidsnormen en -normen hebben comfort en comfort van de 21e eeuw .... Geen panzers van de naoorlogse periode ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten