Plantaardige stookolie, video en aankondiging

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Plantaardige stookolie, video en aankondiging




par Christophe » 01/02/08, 16:44

Door de links van de artikelen op de site te controleren, ontdekte ik dat de 6Clones-site niet meer bestond.

Voor wie het wist en zich herinnert dat het was (bestaat het nog?) een studentenvereniging voor de verdediging van pure plantaardige olie.

Ze waren erg gemotiveerd en ze hadden een uitstekend verslag over stookolie op een zeer professionele manier! Ze hadden ook genoeg plannen voor de toekomst, zoals te zien is hun getuigenis op deze pagina.

Waarom bestaat de site niet meer? Ongetwijfeld dat de studenten er niet meer zijn en dat ze geen "opluchting" hebben gevonden? Het is triest, maar zo is het...

Hoe dan ook, ik had wijselijk hun rapport opgeslagen dat op deze pagina te zien is: https://www.econologie.com/huile-vegetal ... -3631.html

heb ik er ook op gezetEconoTV
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 01/02/08, 22:35

Heel goed inderdaad, dit verslag.

Maar in deze sector is het absoluut noodzakelijk om gewassen te vinden die niet in strijd zijn met de voedselbehoeften van de mens. Bruine krab en SVO zijn onder andere een mogelijke route.

We komen altijd op hetzelfde punt terug: het is zonne-energie die in al zijn vormen moet worden benut. Biomassa is een uitstekende opslag van zonne-energie.
0 x
Beeld
isadanne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/02/08, 08:14




par isadanne » 12/02/08, 07:16

Het is echt vervelend om te zien dat we ons ervan bewust zijn, we weten hoe we het moeten doen, we weten dat het beter is, maar ... dat doen we NIET, het rolt rond. Alleen vragen van belang, winst ... onze samenleving zal ons vermoorden .....
isa
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 12/02/08, 12:02

het zal geleidelijk gebeuren Isadanne, op dit moment is olie-energie te goedkoop om serieus de weg naar hernieuwbare energiebronnen te openen...

@+
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 12:02

hallo, ik ben het er niet mee eens dat de olie VERKOCHT te duur is, 80% dit zijn belastingen die de staat als contant geld beschouwt.

het is kernenergie die niet duur genoeg verkocht wordt...

isadanne, als je wilt kan ik je helpen om 100% plantaardige olie te rollen, hetzij van boeren of van gefilterde restaurants (nul €), het is te doen tegen lagere kosten: kijk naar het 1e deel over olie op mijn site en aarzel niet om contact op te nemen mij:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/fritomobile/fritomobile.html

enige probleem, de "nieuwe" olie (er zijn miljoenen tonnen over om te recyclen voor de olie die toch al gebruikt is voor patat frites etc) kost steeds duurder... waarom?
omdat de olielobby erin is geslaagd de media te manipuleren om mensen te laten geloven dat plantaardige olie en ethanol allemaal 2 2 "agrobrandstoffen" waren, maar helemaal niet hetzelfde, is ethanol een ecologische ketterij (we kunnen erover discussiëren als je R wilt) die plotseling de prijs van granen en dus koolzaad verhoogt...

luister niet naar de slangen die als oplossing duurdere olie willen verkopen! hahaha ik verveel me!

om op olie te rijden: iedereen tegen 30% zonder ENIGE motoraanpassing in de winter, 50% in de zomer (D, TD, HDI, DCi) je kunt beginnen met LIDL-olie en vervolgens recyclen met restaurants en gemeenschappen enz...

wist je trouwens dat het al sinds 1900 bestaat en dat oliemaatschappijen sinds die tijd steeds duurdere olie verkopen, en daarmee de productie, olieschokken en de prijs van een vat manipuleren?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten