Actie ondernemen, de E85 testen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 23/06/08, 22:28

Nou, ik heb ook gewoon de sprong gewaagd ...

R21 Carbu:
- 1/3 ethanol
- 2/3 benzine

De motor lijkt voorlopig geld te verdienen zonder in te krimpen.
Het valt nog te bezien hoe het koud zal beginnen en na verloop van tijd zal standhouden.

Ik voelde een lichte daling van de kracht, dus ik denk niet dat ik hoger zou kunnen gaan zonder mods ...

SixK
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 23/06/08, 23:45

SixK schreef:Nou, ik heb ook gewoon de sprong gewaagd ...

R21 Carbu:
- 1/3 ethanol
- 2/3 benzine

De motor lijkt voorlopig geld te verdienen zonder in te krimpen.
Het valt nog te bezien hoe het koud zal beginnen en na verloop van tijd zal standhouden.

Ik voelde een lichte daling van de kracht, dus ik denk niet dat ik hoger zou kunnen gaan zonder mods ...

SixK

Als u zeker weet dat u altijd een E85-pomp op uw reis hebt, wijzig dan de diameter van het mondstuk + wijzig de vervroeging van de ontsteking aangezien beide forumers die het op hun 205 hebben gedaan, dus je kunt 100% ethanol rijden.

Ik heb een oude R21 Nevada GTS carbu uit 1986 die ik zelden gebruik. Ik zou het op 85% E100 laten draaien, maar geen pomp in mijn verkeersgebied.
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 24/06/08, 08:44

Persoonlijk heb ik de wijzigingen al aangebracht aan mijn 309.Ik zorg ervoor dat sixk gelijk heeft om zo verder te gaan, want als je rechtstreeks naar ethanol gaat, zal de motor het waarschijnlijk niet waarderen, het zal zo frontaal en zelfs erger moeten zijn dan zijn gegiechel we hoeven misschien niet te openen.

sixk zie hoeveel% ethanol je omhoog kunt gaan, als voordat je 100% bereikt je auto ratatouille, kijk of met de instellingen vooruit naar ontsteking, stationaire brandstof en rijkdom het doet en alleen als het niet genoeg is begint te open je mondstuk met een trache van 0.05, dat wil zeggen als je mondstuk bijvoorbeeld 110 is, doe je je berekening om 22% toe te voegen, het maakt je 135 maar je opent het niet onmiddellijk tot 135 je gaat er geleidelijk aan, je opent bij 115 dan als dat niet genoeg is 120 dan 125 enz. enz

op mijn advies had een vriend een maand een jet 110 niet geopend die 125 in plaats van 135 en dat was genoeg het verschil van 0.10 mm zou voor hem een ​​onnodige overconsumptie zijn geweest

22% (of zoals sommigen zeggen 1.5 keer aan de oppervlakte) is een maximum en geen minimum

a+
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 26/06/08, 01:19

voor koude start begon ik bij ca. -4 / -5 deze winter is het waar dat de start bij deze temperaturen wat moeilijker is maar het begint toch, en inderdaad door de temperaturen van deze laatste dagen is het zonder problemen. voor uw motor heeft het niets met de mijne te maken, want ik had 2 R21 Ik ken uw molen goed


Denk je dat het zou kunnen werken op de motor van de R21 GTS? niet zeker of we vooruit kunnen betalen? ... ik heb de carburateur die geblokkeerd bleef (vlinder) vervangen door een van de R19 gevonden in een autokerkhof; het werkt heel goed met deze nieuwe carburateur, maar goede benzine moet niet te veel worden gereden vanwege het verbruik en de benzineprijs, aangezien het een stationwagen is, gebruik ik hem gewoon om spullen te vervoeren en een aanhanger te trekken voor doe-het-zelvers.
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 26/06/08, 17:48

dat werkt natuurlijk met uw motor en zonder problemen : Cheesy:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/06/08, 00:41

vassago076 schreef:dat werkt natuurlijk met uw motor en zonder problemen : Cheesy:

Bedankt vassago076 !!

Als ze een E85-pomp installeren, vraag ik om wat slangen.

Veel plezier met uw 309 en vertel ons over de motor en hoe deze zich in de loop van de tijd gedraagt. : Mrgreen:
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 27/06/08, 22:08

OK, geen probleem : Cheesy:

voor mijn motor had ik tot dan geen probleem, maar als het ooit zou gebeuren, zou ik posten zonder te wachten 8)
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 28/06/08, 00:31

Op dit moment is de R21 (240 km) weggedrag zonder terugdeinzen, geen startprobleem, geen gaten in de acceleratie, slechts een klein vermogensverlies, maar niets vervelends aangezien ik nooit aan de motor trek. .
Ik denk dat ik 50% kan halen zonder mods, maar ik ben nog steeds niet zo veilig als het gaat om tanken met een arm mengsel.
De laatste keer dat ik mijn kaarsen demonteerde (vóór ethanol), had ik de 2 centrale kaarsen al erg wit en de 2 externe zwarte kaarsen ...
Dus ik moet al een carburatie-onbalans hebben aan de basis :(
Misschien is dit de normale instelling op een dubbele body?

Ik zou moeten uitzoeken welke maat jet een R21 TL 1,7l heeft. Het is niet de prijs die het een jet kost :)

Anders in de buurt van mijn huis 0,740 Euro Cts per liter, dan wil je altijd meer zetten! ;)

SixK
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 28/06/08, 08:53

Welnu, voor je bougieprobleem is het raar dat ik me liever ergens aan een luchtinlaat zou verbinden, omdat je meer dan één carb zou moeten gaan om een ​​onbalans in de koolhydraten te krijgen en dan moet je gewoon proberen het probleem te verdiepen voordat je verder gaat met je proberen : Roll:

weinig idee om u aan te bieden wanneer uw motor begint te proberen een beetje benzine op de pakking van de inlaatpijp te gieten (cilinderkopzijde en niet carburateurzijde) bij de bougies die wit zijn, als uw motortoerental verandert is dat omdat je hebt hier een luchtinlaat, nou het is een idee als elk ander. Ik zou het mis kunnen hebben : Mrgreen:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 29/06/08, 00:29

De laatste keer dat ik mijn kaarsen demonteerde (vóór ethanol), had ik de 2 centrale kaarsen al erg wit en de 2 externe zwarte kaarsen ...

Ik denk dat er een slechte afdichting op de inlaatpijp zit, deze moet worden gedemonteerd en een nieuwe pakking plaatsen of opnieuw doen met speciale loctite.

Vertraagt ​​de motor niet een beetje bij stationair draaien?

Ik had een probleem met de mijne, er zat speling in de as van de gasklep van de carburateur + slechte afdichting van de inlaatpijp. Sinds ik een nieuwe autokerkhof carburateur heb geplaatst (geen speling) en de inlaatpakking opnieuw heb gemaakt, begint deze en wordt hij nikkel. Ik kijk uit naar de 1e E85 pomp.

De inlaat en uitlaat worden over elkaar heen gelegd, waardoor de hitte van de uitlaat de carburateur vervormt (ontwerpfout heren ingenieurs !!).
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten