Actie ondernemen, de E85 testen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/04/08, 06:03

Even ter informatie, momenteel is er een tekort aan melk in Frankrijk vandaar de sterke stijging van de prijzen, dus het zou me verbazen als het in de riolering belandt : Lol:
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 11/04/08, 14:46

ja inderdaad, de verhoging van de quota als gevolg van penuri dateert niet van oudsher, het dateert van dit jaar en zelfs van vorig jaar, maar ik herinner je eraan dat er toch nog steeds een quotum is, dus als we te veel produceren, gooien we weg

http://www.france24.com/fr/20080318-agr ... production

http://www.ouest-france.fr/Quel-avenir- ... _actu.html

en de hongersnood in de wereld het dateert van wanneer je me kunt vertellen, het dateert in ieder geval niet van dit jaar :?

en erger wat er in de landen gebeurt op dit moment hebben we het over een kilo rijst voor 10 euro :| Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik heb de indruk dat deze prijs naar beneden zal worden bijgesteld alsof het toeval is met de daling van de benzineprijs, eindelijk kan ik paranoïde zijn, wie weet :frons:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/04/08, 16:53

vassago076 schreef:en erger wat er in de landen gebeurt op dit moment hebben we het over een kilo rijst voor 10 euro :| Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik heb de indruk dat deze prijs naar beneden zal worden bijgesteld alsof het toeval is met de daling van de benzineprijs, eindelijk kan ik paranoïde zijn, wie weet :frons:


Vergis je niet, dit is nog maar het begin van wat in de jaren zestig werd aangekondigd door een zekere René Dumont, een wereldberoemde tropische agronomische ingenieur en vroege ecoloog: ongebreidelde demografie in ontwikkelingslanden + vernietiging van natuurlijke omgevingen + overexploitatie van land leidend tot versnelde erosie en verarming = schaarste = stijgende prijzen + hongersnoden...
Ik ben bang dat het helaas niet alleen gekoppeld is aan de olieprijs... :?
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 11/04/08, 18:41

misschien kunnen we helaas alleen maar observeren en hopen dat het beter zal gaan :?
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 16/05/08, 23:07

even voor de goede orde ik passeerde de 1200 km terwijl ik 100% op ethanol reed en hij werkt perfect : Cheesy: en al mijn tuingereedschap is er ook : Cheesy: : Cheesy:
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/05/08, 10:27

vassago076 schreef:even voor de goede orde ik passeerde de 1200 km terwijl ik 100% op ethanol reed en hij werkt perfect : Cheesy: en al mijn tuingereedschap is er ook : Cheesy: : Cheesy:


Hallo en goed gedaan!

Hoe heb je de diameter van je nozzles vergroot? waar heb je je ruimers gekocht en hoe heb je dat gedaan? met een boormachine of een precisiemachine in "draaibank"-stijl?

Ik heb een oude R21 nevada benzine uit 1986 die ik niet veel gebruik, ik zal proberen hem dezelfde behandeling te geven.

Het feit dat je de diameter van de sproeiers hebt vergroot, zorgt er niet voor dat je meer verbruikt als je op SP95-benzine moet rijden (bij gebrek aan E85 bijvoorbeeld)? Hebt u uw brandstofverbruik gecontroleerd tijdens het rijden op E85? welke prijs / liter?

Start hij goed met E85 ta 309 en tot welke buitentemperatuur? als dat zo is, is er dezelfde motor als op mijn Nevada. Nou ik denk dat de huidige buitentemperatuur (lente - zomer) de werking moet helpen.

Trouwens, wat Chatam zegt, is een goed idee dat onze grootvaders tijdens de oorlog hebben gevonden (spoel rond de uitlaat om de ethanol te verwarmen).

Heb je voor je grasmaaier ook de diameter van de spuitmonden veranderd?
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 17/05/08, 14:43

Er zijn veel vragen, maar ik zal proberen ze allemaal te beantwoorden. : Cheesy:

dus je eerste vraag:
Hoe heb je de diameter van je nozzles vergroot? waar heb je je ruimers gekocht en hoe heb je dat gedaan? met een boor- of draaibankprecisiemachine?


Ik heb van tijd tot tijd een ruimer gebruikt, je vindt er een paar op e-bay, er staan ​​er ook een paar op
http://www.dam-sport.net/alesoir-pour-g ... p-362.html het is een

handgereedschap zonder boor zeer eenvoudig in gebruik

de 2e:
Het feit dat je de diameter van de sproeiers hebt vergroot, zorgt er niet voor dat je meer verbruikt als je op SP95-benzine moet rijden (bij gebrek aan E85 bijvoorbeeld)?


het verbruik blijft relatief stabiel misschien iets meer maar niets ergs maar voor de lage S95 is het niet ingewikkeld ik heb hem nooit meer teruggezet aangezien ik de E85 vind voor 0.79 € er is geen foto : Cheesy:

3e vraag:
Start hij goed met E85 ta 309 en tot welke buitentemperatuur? als dat zo is, is er dezelfde motor als op mijn Nevada. Nou ik denk dat de huidige buitentemperatuur (lente - zomer) de werking moet helpen.


voor de koude start begon ik bij ca. -4/-5 deze winter is het weliswaar wat moeilijker starten met deze temperaturen maar het begint toch, en inderdaad met de temperaturen van de laatste dagen is het geen probleem. voor jouw motor heeft het niets met de mijne te maken omdat ik 2 R21 had. Ik ken je molen goed

voor het volgende idee
Trouwens, wat Chatam zegt, is een goed idee dat onze grootvaders tijdens de oorlog hebben gevonden (spoel rond de uitlaat om de ethanol te verwarmen).


Ik ben het er absoluut niet mee eens om te zeggen dat het goed is want als de motor op temperatuur is heeft het geen zin meer om de ethanol op te warmen, daar zijn we het over eens.
als we uitgaan van het principe dat om de bobine te verwarmen de uitlaat heet moet zijn, dus de motor moet ruim daarvoor gestart zijn en daarom moet de ethanol heet zijn voor de start en niet erna, dus doden we onze staart meer terwijl de koude ethanol opwarmt in contact met de uitlaat kruist de lengte van de bobine en komt dan in de carburateurtank om uiteindelijk in de motor aan te komen, de laatste zal al lang daarvoor heet zijn, dus het idee om breed in te voegen vertel me of ik het mis heb. :?

laatste vraag:
Heb je voor je grasmaaier ook de diameter van de spuitmonden veranderd?


nee niets, maar voor de goede orde, ik heb een oude Briggs & Stratton-maaier waaraan ik niets heb aangepast, aan de andere kant wilde een vriend hetzelfde doen met de zijne, die ook een Briggs & Stratton is, maar nieuw voor een paar weken en zijn ratatouille, maar het lijkt dezelfde motor te zijn dezelfde carb maar niet dezelfde jet aparamen


om te eindigen en als ik het me kan veroorloven om wat advies te geven, test eerst het ethanol/benzine-mengsel wanneer u merkt dat een verandering in snelheid begint, verhoog de opening van uw mondstuk(ken) beetje bij beetje en pas de ontstekingsvervroeging elke keer aan (maximale mondstukopening ongeveer 22%) totdat u een perfect motortoerental verkrijgt op 100% ethanol

waarom ga je niet direct naar 22%, vertel je het me? ba simpelweg omdat een ruimer niet is gegradueerd, dus door de logica van de werking van de ruimers, wanneer je je jet op een ruimer schroeft, is dat de jet er tegenaan komt, zeg je tegen jezelf dat je de maat hebt van je jet, maar je moet weten dat een jet met de tijd verslijt en daarom toeneemt, wat een overconsumptie van bepaalde auto's verklaart, in principe als je op je jet voorbeeld 120 leest, kan het zijn dat je ofwel op 122 staat, dus je berekeningen zullen verkeerd zijn, bovendien vraag ik me af of bepaalde je ts zijn niet origineel te duur ik hoorde dit van een monteur hij legde me uit dat alle helmstokfabrikanten onlangs de opening van de jets moesten herzien vanwege de vervuiling (europese wetgeving) en het verbruik vandaar dat ik niets veranderd heb aan mijn jerdin tools zodat ze op ethanol lopen en dat mijn buurman op ethanol loopt in het bot : Cheesy: en daarom hebben de fabrikanten ze een paar jaar moeten verlagen en aangezien auto's met carburateur al meer dan tien jaar niet meer worden gebouwd :? .... op dat moment was er nog niet in de hoofden van de fabrikant het concept van milieubescherming, dus ik denk dat je het beetje bij beetje moet doen, want ik denk dat sommige auto's kunnen rijden door de sproeiers me slechts 22% meer te openen, maar het is gewoon een idee dat moet worden bewezen door feiten is geen eenvoudige theorie.

ok ik hoop dat ik al je vragen heb beantwoord
veel succes en houd ons op de hoogte a + : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 17/05/08, 20:23

Hallo,

Ik heb niet de hele thread herlezen, maar ik wil vertellen wat ik zag: voor mij heeft iemand onlangs een 309 gevuld met E85, ik ging hem vragen welk percentage hij erin stopte?

Antwoord: 100% zonder aanpassingen! : Cheesy: Het ging geleidelijk van 10 naar 100% zonder enig probleem, de computer paste zich aan aan zijn ritme. En dit voor zo'n 20000km geloof ik. Opgeleid als monteur neemt hij de risico's op zich, maar denkt dat de economie een eventuele motorreparatie ruimschoots compenseert.

Het meest verbazingwekkende: op de snelweg ontdekte hij dat het brandstofverbruik lager is met E85, het tegenovergestelde van wat men zou verwachten.
Laten we niet vergeten dat de tekortkomingen van agrobrandstoffen zijn benadrukt door de IFP, gefinancierd door Total & co. De IFP beweert ook dat HVP meer deeltjes genereert dan diesel, maar het CDA van La Rochelle, dat ermee aan het experimenteren is met 30% op zijn vrachtwagens, heeft het tegenovergestelde gevonden...

Rijden op diesel, ik was niet geïnteresseerd in E85, ik heb niet de kans gehad om het te proberen, en ik ben over het algemeen tegen biobrandstoffen op basis van "voedsel". Maar het is nog steeds een interessant alternatief om de maand af te sluiten zonder de auto te hoeven duwen...
: Lol:
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 18/05/08, 10:47

slt naar je toe als je het zegt
Antwoord: 100% zonder aanpassingen! Het ging geleidelijk van 10 naar 100% zonder problemen, de computer past zich aan zijn ritme aan. En dit voor zo'n 20000km geloof ik. Opgeleid als monteur neemt hij de risico's op zich, maar denkt dat de economie een eventuele motorreparatie ruimschoots compenseert.



er moet worden opgemerkt dat het een GTI heeft, dus de injectiemotor.en ja inderdaad, sommige auto's kunnen rijden zonder aanpassingen maar dat heeft niets te maken met carburateurmotoren, het apparaat werkt zo dat de brandstoftoevoer toeneemt in verhouding tot de luchttoevoer afhankelijk van de brandstof, aan de andere kant hebben sommige computers aan de andere kant een extra computer nodig om de motor de juiste instellingen te geven, voor de carburateurs is het nodig om de sproeiers te openen om hetzelfde effect te reproduceren en je moet teruggaan om te tanken als je dat niet wilt sleep een tank achter je aan en verdien een tegoed elke keer dat je boodschappen wilt doen bij de plaatselijke supermarkt : Mrgreen:
maar ik stel mezelf altijd de vraag of bepaalde carburateurs 22% opening op hun sproeiers nodig hebben, ik denk dat 22 een maximum is en dat elke auto zijn eigen afstelling moet hebben
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 18/05/08, 10:53

en ik ben principieel tegen op voedsel gebaseerde biobrandstoffen. Maar het is nog steeds een interessant alternatief om de maand af te sluiten zonder de auto te hoeven duwen...


trouwens wat betreft je laatste opmerking, ik ben het er ook mee eens om geen voedsel te gebruiken om onze brandstof te maken, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we van bijna alles ethanol kunnen maken, want laten we niet vergeten dat ethanol pure alcohol is, teruggebracht tot 15% benzine, denk aan ons voedselafval zoals bananenschillen, aardappelschillen en ook zaagsel landbouwverliezen zoals vorig jaar of boeren die we kappen zonder te oogsten en waarom dan niet ons organisch afval eindelijk goed : Lol:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten