Waar vindt u E85 biobrandstof?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/02/07, 17:17

Dag
maju14 schreef:Hallo,
Bedankt voor je reactie Andre.
Misschien een domme vraag, maar als we een beetje olie (koolzaadolie bijvoorbeeld) in de E85 doen om de klepstelen te smeren, zou dat dan kunnen werken?
Ja het is waar dat ik graag een oplossing zou willen vinden zodat onze auto's op E85 kunnen rijden, maar ach, ik weet er niet veel vanaf, daarom wend ik me tot jou.


Het is geen kwestie van smering, de hete gassen die uit de uitlaat komen met de alcohol die de klepsteel gedeeltelijk verbrandt waar deze is bevestigd aan het niveau van de schotel, het onderdeel dat in de gids staat geen probleem (ik nee langer heb mijn kleppen ik gaf het aan een school)
Maar je moet erachter komen dat de nieuwe motor kleppen heeft die zijn gemaakt van resistentere materialen, met name holle natriumkleppen) deze is bestand tegen alcohol.
Hoewel ik vermoed dat de E 85 verfijnd moet zijn om de zure kant van de alcohol te verwijderen.
Uitsluitend bij het accol waren er problemen met corrosie van de uitlaatpijp en de interne onderdelen van de motor, vooral de auto's die alleen op zondag rijden en die gewend zijn om naar de grote massa te gaan, dan in een garage te rusten, auto's die rollen om te drogen de condensatie van de motorolie en de uitlaat eruit, het is een minder kwaad (auto's die achterin wit roken en dat er water door de uitlaat stroomt, is niet erg goed)
Ik heb op de laagste punten een of twee gaten van 3 mm in de uitlaatdempers gemaakt om de condens weg te laten lopen.

Andre
0 x
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 23/02/07, 18:53

André, dus ik kan nog steeds hopen mijn 406 op E85 te laten rijden, met een kit?
Zelfs als we minder km rijden dan bij 95, zoals een advertentie die ik hier in de buurt zag, zei de monteur dat we in plaats van 300 km slechts 000 km rijden, al niet slecht, dat laat tijd over om de voortgang van de auto voor de toekomst te zien , wetende dat mijn 200 ongeveer in de 000 km zit en dat ik ongeveer tussen de 406 en 70 km per en soms minder doe.
0 x
snel lucht!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/02/07, 19:04

maju14 schreef:André, dus ik kan nog steeds hopen mijn 406 op E85 te laten rijden, met een kit?
Zelfs als we minder km rijden dan bij 95, zoals een advertentie die ik hier in de buurt zag, zei de monteur dat we in plaats van 300 km slechts 000 km rijden, al niet slecht, dat laat tijd over om de voortgang van de auto voor de toekomst te zien , wetende dat mijn 200 ongeveer in de 000 km zit en dat ik ongeveer tussen de 406 en 70 km per en soms minder doe.


welkom

Maak je geen zorgen over de kit (daar zorgt de rekenmachine voor).

onderhoud je kruiwagen religieus, trek niet koud, rijd schoon en je legt 500 km af : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 23/02/07, 19:42

Hallo Zac,
Dus ik zorg nergens voor en de 406-calculator zorgt voor het aanpassen of ik op benzine zit of op E85 of minder als er benzine is gemengd met E85?
0 x
snel lucht!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/07, 00:18

Hallo,
de enige referentie over wat er uit de uitlaat komt, is de Lambda-sonde die het geeft.
Voor het voorschot is het de klopsensor (piëzo-elektrisch die de trillingen van de motor meet)
dit zijn de enige twee plaatsen waar de brandstoffen in een motor kunnen worden onderscheiden,
Alle andere sensoren zijn met temperatuur- of ingeslikte luchtmassa of depressie of TPS-positiesensoren, enz.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/07, 10:23

Zac zei:
Geplaatst: vr 23 feb. 2007 20:04:07 Onderwerp:

-------------------------------------------------- ------------------------------

maju14 schreef:
André, dus ik kan nog steeds hopen mijn 406 op E85 te laten rijden, met een kit?
Zelfs als we minder km rijden dan bij 95, zoals een advertentie die ik hier in de buurt zag, zei de monteur dat we in plaats van 300 km slechts 000 km rijden, al niet slecht, dat laat tijd over om de voortgang van de auto voor de toekomst te zien , wetende dat mijn 200 ongeveer in de 000 km zit en dat ik ongeveer tussen de 406 en 70 km per en soms minder doe.


welkom

Maak je geen zorgen over de kit (daar zorgt de rekenmachine voor).

onderhoud je kruiwagen religieus, trek niet koud, rijd schoon en je legt 500 km af


Hallo zac,

Denk je dat het mogelijk is om zo'n kit te monteren op een R21 Nevada GTS uit 1986 die ik aan het overtypen ben, maar die niet wordt bestuurd door een elektronische computer?

Er zal hoe dan ook alleen E85 in de stations zijn, dus het kan me niet schelen FLEX-brandstof............
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 24/02/07, 10:40

Hallo,
Jean, ik zit in dezelfde situatie als jij, want ik heb ook een Porsche 928 uit 1981 en ik zou ook geïnteresseerd zijn in het rijden met de E85.
0 x
snel lucht!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/07, 11:01

maju14 schreef:Hallo,
Jean, ik zit in dezelfde situatie als jij, want ik heb ook een Porsche 928 uit 1981 en ik zou ook geïnteresseerd zijn in het rijden met de E85.


Ik ruil als je wilt..... : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
maju14
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 07/02/07, 18:30




par maju14 » 24/02/07, 11:19

Nee dank u : Lol:
vooral omdat ik het aan het voorbereiden ben om het opnieuw te laten schilderen :P
0 x
snel lucht!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/07, 11:25

maju14 schreef:Nee dank u : Lol:
vooral omdat ik het aan het voorbereiden ben om het opnieuw te laten schilderen :P


Voor Nevada is het een praktisch hulpmiddel voor het vervoeren van spullen (de oude auto van mijn zoon heeft 375000 km gereden).

Trouwens, ik zag een programma over "Porsche-enthousiastelingen in de wereld", het was niet zo lang geleden op ARTE 's avonds om 20 uur; Ik kan het vinden, ik heb het op cassette opgenomen maar we zouden het via internet op de ARTE-site moeten kunnen bekijken. Ik zoek (40-28-01):

hier ==> http://www.arte.tv/fr/recherche/1442948.html

In video hebben we alleen de presentatie van de show, door in "artevod" te klikken moeten ze de show huren of verkopen om te downloaden voor een paar euro (peanuts in vergelijking met de prijs van je gerestaureerde auto !!!).
Op de ARTE-site, door Porsche in "zoeken" te typen, zijn er nog veel meer....
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten