100 205% olie-installatie op diesel, vragen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 07/05/08, 15:18

het klopt dat het beter is !!!! Ik zal het zien, al dacht ik het helemaal te isoleren, maar voordat ik wilde zien of het lekte.
de weerstand wordt alleen gebruikt om een ​​beetje te trotseren in geval van een grote verkoudheid en moet volledig urgent zijn in het geval of wat :D (geef het aan mij)

Aan de andere kant heb ik net olie teruggewonnen in een Verenigd Koninkrijk. Ze was in een gematigde kamer. Ik kan niet zeggen welke temperatuur een beetje koeler was dan buiten de olie. Is deze normale cuisto ma zei dat er geen additieven waren, hij vertelde me dat het pindaolie was.

waarom is ze bevroren? bevriest het bij 13 ° C?

moet additief als alcohol een aandeel toevoegen?

en is het mogelijk om de oliën in de filtratietank te mengen of niet?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/05/08, 18:24

Dag
zei dat er geen additieven waren, hij vertelde me dat het pindaolie was.
waarom is ze bevroren? bevriest het bij 13 ° C?


Normale pindaolie is zomerolie, het vriest gemakkelijk, als het te dik is, verdunt het tot diesel, zo niet dan is er een pijp van 12,7mm nodig
om van de achtertank naar de kachel te gaan met een goed pompfacet. (vermijd het verstoppen van de koude olie in het filter.
winter neemt sojaolie, of zonnebloem

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 13/05/08, 16:54

ok dank je andre ik zal deze olie afzonderlijk filteren en mengen met diesel zoals je zegt.
Hoeveel procent kan ik rijden wetende dat ik nog geen pre-feed-systeem heb en de verwarming nog in de auto zit?
kan ik naar 75% of alleen naar 50% gaan?

A+
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/08, 22:06

Dag

Zonder een verwarmer of loopback, als het een Bosch-pomp is, start u bij 30% en houdt u een reservefilter in de zak met het gereedschap om het aan de rand van de weg te vervangen.
een paar blauwe handschoen en vodden
aan het begin, de olie doet een reiniging van het systeem alles wordt verzameld in het filter ..

vermijd het legen van de olie direct in de tank, maak een mengsel in een blikje schudt de lege tank.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/05/08, 22:55

squade schreef:Ik kreeg net olie in een VK, ze was in een gematigde kamer. Ik kan niet zeggen welke temperatuur een beetje koeler was dan buiten de olie. Is deze normale cuisto ma zei dat er geen additieven waren, hij vertelde me dat het pindaolie was.


Collectieve catering maakt vaak gebruik van palmolie om te braden ...

Waarom is ze bevroren? bevriest het bij 13 ° C?

Het hangt af van het type olie, de zuiverheid, enz.
De meeste frituuroliën zijn mengsels van verschillende soorten oliën (zonnebloem, palm "oleïne", raapzaad, ...) die onder de 25 ° C kunnen worden gezet.

hier, als een indicatieenkele stollingstemperaturen moyennes verschillende oliën:

- Palm: 30 naar 37 ° C
- Peanut: 3 ° C
- Olijf: -6 ° C
- Soja: -16 ° C
- Zonnebloem: -17 ° C

Ik heb olijfolie tussen 0 en + 4 ° C ingesteld en zonnebloemoliën blijven perfect vloeibaar bij -18 ° C. Ik denk in het bijzonder aan 7 micron gefilterde zonnebloemolie geproduceerd door Alain JUSTE van het bedrijf Valenergol bekend om zijn betrokkenheid bij afvalcontainers bij HVB Villeneuve / Lot.

Kunnen de oliën in de filtertank worden gemengd of niet?

Ja, als gevolg van het veranderen van de stollingstemperatuur, zoals bij elk mengsel ... (met olie, alcohol, etc.)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/05/08, 23:14

Een medewerker rolt, met een mix van 75% koolzaadolie en 25% olie (de brandstof die wordt gebruikt voor kleine poels zonder schoorsteen)
Geen motoraanpassingen ...
Om op de lange termijn te zien ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/05/08, 23:32

Bonjour à tous

De collega gebruikt ook een mengsel van olie, restaurantolie in verhoudingen ... niet te gecontroleerd (Lucas-injectiepomp, rond 30%?) ... ongeveer een jaar. Volgens hem zijn de uitvoeringen strikt identiek (op een oude Clio-diesel) en hij had geen probleem (voorlopig omdat hij decanteert maar niet filtert ...:schok: ).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/05/08, 08:49

lejustemilieu schreef:Een medewerker rolt, met een mix van 75% koolzaadolie en 25% olie (de brandstof die wordt gebruikt voor kleine poels zonder schoorsteen)
Geen motoraanpassingen ...
Om op de lange termijn te zien ...


:schok: Ik had nog nooit gehoord van het gebruik van CLAM C-olie in dieselmotoren :? Het is te koop bij de pomp in het zuidwesten met bordjes te vinden:
"Dit is geen brandstof" : Arrowl:

Omdat sommige mensen aangepaste huishoudelijke brandstof gebruiken in hun ZIBRO-kachel, omdat dieselmotoren draaien op stookolie ...
Maar doe het niet, het is niet goed om de TIPP te bedriegen en niet de producten met hoge marge van tankers te consumeren. :x

Op dezelfde manier is het verboden om de gasfles te vullen met de LPG-pomp. Als veel mensen het doen, is dat omdat het goedkoper is (8 naar 10 € per charge).

Voor het "bleken" van huisbrandolie (verwijdering van fumarol waardoor het zijn rode kleur krijgt), zie de sectie "Verwarming tegen lagere kosten" van het onvermijdelijke picchou
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 14/05/08, 10:13

Bedankt André. Ik neem dan een reservefilter mee.
Maar is het dat ik in de zomer niet kan opgaan naar 50% met pure zonnebloemolie zonder de wijzigingen aan te brengen (pomp, verwarming)?
omdat ik de wijzigingen reserveer voor mijn oude 205D (Pi bosch) maar ik zou ook graag voor 306 mixen (PI bosch). : Cheesy:

Citro bedankt voor de aanduiding van de oliën. Ik denk dat het Verenigd Koninkrijk zowel palmolie als palmolie gebruikt, maar hij heeft me niet de samenstelling van zijn olie laten zien (kan negen).

Ik zal andere restaurants proberen, omdat het beter is om 100% zonnebloemolie te herstellen :D

Trouwens, ik ga mijn cumulus-de-filtratie isoleren met het terugwinnen van glaswol (werk valt) : Idee: van Jonule.

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/05/08, 11:31

als, hier in Frankrijk is het:

30% zonder aanpassing voor alle diesel in de winter, 50% in de zomer.

indirecte injectie (uw geval) bosch pomp: 50% zonder wijziging in de winter, en 75% in de zomer (T ° C> 15 ° C bij koude start).

na om op te gaan naar 100% koude start zal het nodig zijn om de injectoren omver te gooien en een voorwaspomp te plaatsen, voor de winter een elektrische verwarming.

8)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten