100 205% olie-installatie op diesel, vragen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/04/08, 16:15

Dag

Een advies: als u op 100% olie wilt werken, doe dan een dual-fuel-assemblage, twee tanks en start op dieselbrandstof, voer een dieselzuivering uit als de uitschakeling langer duurt dan twee uur
Het werkt misschien op 100% olie, zoon doet dat, maar de levensduur van de motor... frequente oliestarts en kleine uitstapjes in de stad, weet je na een tijdje, wanneer je zult moeten werken met luie injectoren vanwege gebakken olie, er zijn veren en stelringen helemaal naar achteren..
Om op olie te rijden heb je injectoren nodig die in goede staat verkeren en (niet gekalibreerd op de ondergrens, maar overgewaardeerd)

Of je doet niets en je loopt op 30% of je doet een bi-fuel waarvan we optellen dat het niet zo ingewikkeld is om te doen..
restaurantolie zal zeldzaam voor je worden??

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 17/04/08, 16:22

ok
het werkt daar kun je heen ;-)

de lus waar ik het over heb wordt beschreven als mijn installatie op deze pagina:
http://www.nrjrealiste.fr/oil/mono.html

goede installatie!-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 18/04/08, 16:12

Andre:
Ik denk dat het zal werken in 100% olie. Ik zal het nog steeds proberen en zonder al te veel problemen, want mijn trips zijn> 30 minuten. montage start dit weekend. maar je interessante bi-fuel systeem. Ik dacht erover na met een inhoud van 0.5L kleine tank ..... ik zal zien.
en ja, de olie zal zeldzaam zijn :? maar met een filtersysteem in een cumulus kan ik tot 170 L opslaan : Mrgreen:

jonula:
begrijp je tekening niet helemaal maar ik zag dat ik een retour heb na de injectiepomp met een retour naar de tank, ongetwijfeld zoals jij.
bedankt we zien het maandag (in ieder geval nog geen opvoerpomp bestellen)

vanavond heb ik cumulus gesneden en dat hebben we allemaal gelast

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/04/08, 11:34

ja bi-fuel is + "comfortabel".

Ik zit al 5 tot 6 jaar op een enkele tank en geen probleem: mijn injectoren staan ​​vanaf het begin op 180 bar!

het is waar dat oude premies in de loop van de tijd afnemen: u kunt net zo goed originele premies nemen! in een zaak of speciale verkopers, alles bestaat.

waarom zal de olie van de restaurants zeldzaam worden? Sarko gaat friet verbieden? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 21/04/08, 13:40

ok dus ik ben misschien op zoek naar al overschatte injectoren, misschien veiliger.
bedankt voor de tip :D

deze week goed voor de kachel Ik vond niet de juiste aansluiting uitgang van de kachel dus kon niet alles monteren.
maar ik was bijna klaar met de olieopslagtank met de cumulus.
bedankt aan phillipe Jacop die me de bodem van de tank en de kleppen kon lassen.
Ik ga een loodgieter vragen of hij een fitting voor me kan vinden om de gloeibougie op het T-stuk te bevestigen, omdat we de juiste schroefdraad niet hebben gevonden.
welke verbinding heb je gebruikt?

restaurantolie wordt zeldzaam omdat iedereen het wil, zelfs sarko!!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/04/08, 14:30

waar heb je gezien dat het de olie voor de friet waard is?!

voor de verwarming en put heb ik de 12/125 kraan om 12 gloeibougies in de fitting te schroeven die op de T gaat:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 21/04/08, 16:03

nee, ik maak nog steeds een grapje, blij dat hij niet alles onder controle heeft :onheil:

oké, dus je tikte om de kaars aan te zetten, ik begrijp het beter. 8)
merci
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 21/04/08, 16:10

het beste: tap de aansluiting af en soldeer er een koperen beugeltje aan waar we de clicson aan gaan hangen om de T°C te regelen!

het geeft dat:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
squade
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 08/04/08, 14:54




par squade » 07/05/08, 11:28

Beeld

Hier is het voltooide filtersysteem met een oude cumulus. 1e trap om "grote frieten" te verwijderen en de tweede tot 5 µm. complete aftapkraan en kraan voor tanken. iets meer mi een weerstand (220V, 500W) boven de klep voor de winter als de olie bevriest. 8)


Ik begin te filteren, maar nog niet genoeg olie om het restaurant te vullen, vertelde me dat het me 25L per week zou kunnen opleveren, maar op dit moment niet waar, we zullen zien......
Dernière édition par squade de 04 / 06 / 08, 11: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 13:35

boe het verwarmt met elektriciteit!


je moet de cumulus isoleren, in direct zonlicht zetten, zwart verven, of beter nog een houtvuur eronder maken!

8)
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 152 gasten