Moeilijkheden en faillissementen van biobrandstofinstallaties

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/08, 15:20

ja en dankjewel houthakker voor de tekstuitleg!

het debat is meteen duidelijker! eindelijk geloof ik ... dus vergeet ethanol = maïstarwe niet biet

te veel debat doodt het debat?

------------------------------------

om terug te komen (dank je christine)

> het is adembenemend om te zien dat de ethanolfabrieken toenemen en die van koolzaad afnemen ... het riekt naar de lobby!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/06/08, 15:32

Vooral dat het juist de DIESEL-brandstof is die in Frankrijk ontbreekt ... speculatie als je ons vasthoudt ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 26/06/08, 16:05

Bah!
als we zien dat koolzaadproducenten hun velden goed hebben verbouwd, is er dit jaar koolzaad voor iedereen!

met 0.85 ct / L is het het waard, bijna tweemaal de prijs ;-)

en zo niet ... eet patat!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/06/08, 23:34

jonule schreef:Bah!
als we zien dat koolzaadproducenten hun velden goed hebben verbouwd, is er dit jaar koolzaad voor iedereen!

met 0.85 ct / L is het het waard, bijna tweemaal de prijs ;-)

en zo niet ... eet patat!
Mwoué ... :? mijn teler vertelde me dat de zaden vreselijk waren gestegen en dat we zouden verwachten dat we minstens 0.90 de l zouden betalen, zie 1 €.
Ik heb eindelijk ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 27/06/08, 00:32

ps: Martian heeft je citaten over het andere onderwerp gecorrigeerd?

Je gaat geen kaas voor me maken voor citaten die een keer op de 10000 zijn gemist. Bovendien, ik weet niet zeker of ik de citaten heb gemist, maar degene die mijn woorden herhaalde om ze te beantwoorden.

Doe je daar een quotum ?? 8)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/08, 09:48

Houthakker schreef:Mwoué ... :? mijn teler vertelde me dat de zaden vreselijk waren gestegen en dat we zouden verwachten dat we minstens 0.90 de l zouden betalen, zie 1 €.
Ik heb eindelijk ...


ja! wel vanwege de prijs van tarwe (dus ethanol) waarop koolzaad wordt geïndexeerd!
het is inderdaad het wapen van de opstand van de nieuwe agro-economische oliemaatschappijen!
Het viel niet mee, maar het was hun enige wapen ... ze zijn trouwens echte verkopers, durven te speculeren op het eten!

Eindelijk zul je me vertellen, tussen een BIOfuel aan 1 € en olie aan 1.5 € zou dom zijn om te aarzelen, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/06/08, 10:23

jonule schreef:Eindelijk zul je me vertellen, tussen een BIOfuel aan 1 € en olie aan 1.5 € zou dom zijn om te aarzelen, toch?


Het hangt er allemaal vanaf of je rekening houdt met het risico van voortijdige slijtage van de motor ... (uiteraard zonder doping met water :) )

Er zijn maar weinig motoren die op 100% draaien ... bij 50% is de gemiddelde prijs € 1,25 ... dus het economische voordeel is snel beperkt.

Ik denk dat rijden op olie vooral moet worden beschouwd als een gebaar van de ecologische burger en niet als een economisch voordeel ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/06/08, 10:38

en technisch Christophe kunnen alle dieselvoertuigen op 100% olie rijden, met + of - enkele aanpassingen, omdat ze vooral zijn voorbereid op diesel; de regel is "elke hete motor = 100% olie".

we kunnen technisch verder gaan met een ander onderwerp als je wilt ;-)

er zijn natuurlijk regels die in acht moeten worden genomen, maar de automatische elektronica kan ze nu in alle gevallen verhelpen (doorgang van olie> diesel als uitlaat T ° C <300 ° C bijvoorbeeld, zelfde als automatische kit enz ...).

Ik rijd nu 100 jaar in 6% gerecyclede olie, geen zorgen.

en dat is een onmiskenbaar economisch voordeel!

"zolang er patat is" 8)



na mij zal ik meer risico's nemen om met water te smeren dan om met olie te rollen!
dezelfde motortechnologie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/06/08, 17:45

Christophe schreef:[...] Ik denk dat rijden op olie vooral moet worden beschouwd als een gebaar van de milieuburger en niet als een economisch voordeel ...
Mij ​​staat het me toe een auto te hebben die "defossiliseert"slechts 4l / 100 ... tot LOREMO! 8)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/06/08, 17:47

Ja, Lumberjack, hij is een eco-burger dus :)

Maar loremo, ik geloof er niet meer in sinds de update van hun specificaties ... : Cry:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten