Microalgen: BFS brandstof plantaardige plankton in Alicante

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 23/03/12, 15:38

hello,
een link die vanochtend is vrijgegeven
http://www.universcience.tv/media/3664/ ... rants.html
a + laude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/03/12, 15:47

Nou, de video van Clasou! Goede samenvatting van de generaties biobrandstoffen van 2ieme en 3ieme!

Aan de andere kant wantrouwen op cyanobacteriën GGO ...

dedeleco schreef:Niet zichtbaar in Frankrijk, sorry !!!


Ben zoals gewoonlijk ...

Er zijn zeker enkele equivalenten op youtube! Type BFS :)
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 23/03/12, 16:04

Nou, het is leuk om me een goed punt te geven : Cheesy:
Maar zij is een aas van mij.
snuiven
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 23/03/12, 16:24

Ach, ben jij niet de "oude leraar"? : Mrgreen:
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 24/03/12, 06:27

Nou, ik herken mezelf niet en zonder de ondertitels begrijp ik mezelf niet.
Bovendien beschouwen we onszelf meer als een oude aap dan als een oude wijze. :P
En dat zijn de vleiende dagen.:schok:
a + claude
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 25/03/12, 12:43

clasou schreef:hello,
een link die vanochtend is vrijgegeven
http://www.universcience.tv/media/3664/ ... rants.html
a + laude


Deze link geeft geen nieuwe informatie over BFS.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/03/12, 12:48

Hallo,
Ik heb niet gezegd dat het informatie oplevert, ik zeg alleen dat hier een link is.
De hele wereld heeft niet de doordrenkte wetenschap, dus ik hou van andere som van de tijden eiser van uitbreiding door bekwame mensen.
het kan helpen om bepaalde onderwerpen te volgen.
Natuurlijk voor anderen.
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/03/13, 12:18

Kort verslag van Euronews: http://fr.euronews.com/2013/01/23/l-ene ... ro-algues/ over het bedrijf Ennesys

In de toekomst zou je best wolkenkrabbers kunnen leven die worden aangedreven door micro-algen. De ingenieurs van het Franse bedrijf Ennesys hebben een systeem ontwikkeld dat het afvalwater van een residentieel gebouw omzet in energie.
Afvalwater is beladen met organische elementen: een ideale meststof voor microalgen. Demonstratie.

"We recupereren het afvalwater van het gebouw", zegt Jean-Louis Kindler, managing director van Ennesys. "We verdunnen dit afvalwater zodat het kan worden geassimileerd door micro-algen, die de vervuiling die in dit afvalwater zit opslokt. Micro-algen groeien. Dan zijn deze microalgen gescheiden. Aan de ene kant in olie en aan de andere kant in plantaardige biomassa, die zal worden teruggewonnen. Deze olie kan vervolgens worden gebruikt als brandstof, bijvoorbeeld in een lamp, om energie te produceren, hetzij in de vorm van warmte of in de vorm van elektriciteit.

Om dit resultaat te bereiken, installeerden de ingenieurs op een dak fotobioreactoren, transparante buizen waar afvalwater circuleert. Onder de werking van licht prolifereren micro-algen. Alvorens te worden hersteld als een olie.

"Vroeger werd de winning van algen gedaan door centrifugatie, een uiterst energie-intensieve technologie", merkt Laurent Robelin, projectdirecteur op. "Hier hebben we een systeem dat erg zacht is, dat door elektromagnetische shock en micro-bubbling het mogelijk maakt om de algenstof van het water te scheiden".

De ingezamelde brandstof heeft dezelfde energiewaarde als steenkool.
En het gewonnen water is zo goed als regenwater.

"Het is een afvalwaterzuiveringssysteem dat energie produceert. Of omgekeerd, het is een systeem van energieproductie dat het afvalwater reinigt, "zegt Pierre Tauzinat, de baas van Ennesys.

Dankzij de micro-algen is het 80% van de energiebehoeften van een gebouw dat kan worden geproduceerd. Tweede goed nieuws: dit systeem zou gegarandeerd CO2 nul zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 30/03/13, 12:24

Hun site is onvolledig / niet af, maar geeft wat informatie (kijk in de persrecensie) om meer te weten te komen over het onderwerp en hun technologie: http://www.ennesys.com/
0 x
Leila.Grandmontagne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/06/13, 01:37




par Leila.Grandmontagne » 02/06/13, 01:49

Bedankt voor deze documenten en artikelen, de samenvatting van deze "" blauwe olie "door deze microalgen in een fabriek in Alicante lijkt echt veelbelovend!

Er is nu ook, in de biotechnologie, het laboratorium Deinove, dat heeft aangekondigd dat het erin is geslaagd om bio-ethanol van de tweede generatie te produceren via een bacterie.

Beslist kunnen deze micro-organismen onze bondgenoten blijken te zijn in de race tegen het gebrek aan brandstof, en het vinden van een schone brandstof ^^ '

Het staat nog te bezien of de geproduceerde hoeveelheid en de prijs bij de uitgang realistisch zijn voor de missie die ze zelf hebben gegeven; )
bron:
http://www.lepoint.fr/science/du-biocar ... 891_25.php :D :D :D :D
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten